Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2005 #1 Skrevet 4. april 2005 Hvordan har dere taklet at et vennepar har skilt seg? Vi er midt oppi dette nå og tenker at det skal gå bra, men jeg er spent på hvordan det vil bli på sikt.
Allianca Skrevet 5. april 2005 #2 Skrevet 5. april 2005 Bare noen tanker fra meg: Det kommer mye an på hvordan forhold de som skilles kommer til å ha til hverandre. Hvis de fortsatt er venner og bryr seg om hverandre, blir nok ikke ting så veldig anderledes for dere. Men blir de uvenner, må dere kanskje være sammen med de på ulike tidspunkt og være forsiktig med hva dere sier til hver av dem. Dere skal ikke være de som står i midten av dem og formidler info/sladrer (en eller to veier) heller. Vanskelig situasjon! Var/er dere like gode venner med begge? Noen forventer kanskje at man ikke har kontakt med x-en.. Snakk med de det gjelder, så finner dere forhåpentligvis en løsning som fungerer for dere etterhvert.
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #3 Skrevet 5. april 2005 Uansett, hvis dere er et par som har de som venner, så still dere nøytrale. Hvis du kun har de som venner pga av at hun er en venninne, så kan du vel bare fortsette venninneforholdet? At mannen hennes sklir ut som din venn, er vel ikke helt unaturlig.
Gjest Lizzi Skrevet 5. april 2005 #4 Skrevet 5. april 2005 Jeg er skilt og har valgt å ikke ha kontakt med de som pleier omgang med min eks. Kanskje er det dumt, og jeg har mistet mange pga dette. Det er en eller annen følelsesmessig greie som sperrer.
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #5 Skrevet 5. april 2005 Min mor reagerte fryktelig på at vennepar utelot henne etter at hun ble skilt. F.eks at hun ikke ble bedt på sammenkomster o.l. Det er vanskelig å forholde seg til skilte, men vær obs på at dere ikke utelater noen. Om de er venner, så går det an å invitere begge på f.eks nyttårsaften osv, men pass på at ikke den ene kommer med partner og ikke den andre. Det kan være litt sårt. Det beste er å spørre direkte hvis du er usikker på. NB! Hvis du har sånne parfester så vær forsiktig med å invitere henne som singel og det samtidig kommer en annen singel mann, det oppfattes som spleising og kan være litt fornærmende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå