Gå til innhold

ballkjole ringer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei

dattera mi skal på ball (10. klasse)

hvor mange ringer burde hun ha som underskjørt? hun har nå tre ringer, har ikke tenkt til å kjøpe annet underskjørt med ringer. så det er enten 3 ringer eller ingen. men hvis det er ingen så må vi også sy opp kjolen mer.

synes dere det er for mye med tre ringer, eller er det fint? vet dere hva som er normalt?

Anonymkode: 84047...de2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er stor variasjon på kjolar, det er heilt sikkert nok. Alle kjolar har vel ikkje underskjørt?

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på kjolen, og hva som passer til den. Og så kommer det helt an på hvor store ringene er, og forholdet mellom dem, og lengden på kjolen, jentas høyde etc. Så det er veldig vanskelig å svare på. 

For øvrig vil jeg egentlig anbefale underskjørt med flere lag tyll e.l. i stedet for krinoline (=ringer), for ringene er noe skikkelig herk med en gang man skal gjøre noe annet enn å stå rett opp og ned midt på gulvet. Danse går forresten brukbart, bortsett fra at om hun danser med en gutt vipper skjørtet ekstra ut bak. Å sitte ved bordet er en historie for seg selv, for ikke å snakke om det å sitte i en stol uten bord foran. Gå ved siden av noen gjennom døråpninger ... etc. Ringene er stort sett ganske fleksible og kan presses sammen så man får passert dørkarmer, satt seg til bordet etc., men spretter ut i full vidde med en gang de slippes. 

(Som du kanskje skjønner har jeg prøvd sånt underskjørt selv, og det skal jeg aldri mer gjøre. :fnise:)

Anonymkode: f4f69...40b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trodde ikke man brukte underskjørt med krinoliner lenger jeg. Og ihvertfall ikke i 10.klasse. Gardeball muligens...

Anonymkode: f6c25...456

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trodde ikke man brukte underskjørt med krinoliner lenger jeg. Og ihvertfall ikke i 10.klasse. Gardeball muligens...

Anonymkode: f6c25...456

Anbefales ikke til gardeball heller (jfr. min erfaring i linken over). :P

Anonymkode: f4f69...40b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...