Gå til innhold

Fy skam!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dame ca 50 og kastet meg over SKAM på NRK. Det ble en vekker for unge jenters selvstendige og frie sex lyst og frittalenhet. Jeg trodde jeg var seksuelt frigjort men ble klar hvor mye sjenerthet og skam jeg drasser på - ubevisst. Etter SKAMserien ville jeg kvitte meg med disse gammeldagse holdningene, bli mer leken, villere, bruke leketøy, lage mer lyd og generelt føle meg stoltere og friere over egen nytelse. Det er drit vanskelig. Følelse av skam, å være «vulgær» hjemsøker meg. Hvordan bli kvitt gammelmoralistisk tankegods og uhemmet nyte sex- før (sex)livet er over? Er jeg alene om dette? 

Anonymkode: 2569c...20a

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må leve livet ditt for deg selv, ikke for måten andre ser på deg

Anonymkode: 9382e...0f8

AnonymBruker
Skrevet

Alkohol kan være en hjelp til å fri seg fra hemninger men veldig kortsiktig. Rådet over er langt bedre. 

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dame ca 50 og kastet meg over SKAM på NRK. Det ble en vekker for unge jenters selvstendige og frie sex lyst og frittalenhet. Jeg trodde jeg var seksuelt frigjort men ble klar hvor mye sjenerthet og skam jeg drasser på - ubevisst. Etter SKAMserien ville jeg kvitte meg med disse gammeldagse holdningene, bli mer leken, villere, bruke leketøy, lage mer lyd og generelt føle meg stoltere og friere over egen nytelse. Det er drit vanskelig. Følelse av skam, å være «vulgær» hjemsøker meg. Hvordan bli kvitt gammelmoralistisk tankegods og uhemmet nyte sex- før (sex)livet er over? Er jeg alene om dette? 

Ikke glem at det var NRK du så på da. NRK beskriver sjelden verden slik den er, men slik de ser for seg at den skal være.

Anonymkode: 07b89...2b4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Filmer og TV er jo ofte glansbilder. Ulike religioner har i århundrer knyttet skam og ære til kvinners seksualitet. Kanskje ikke gjort i en fei å bli kvitt det...

Skrevet

Har ikke sett SKAM, men generelt så følger mannfolk hovedregelen om å gi mer faen.. Du kan jo gjøre det du også? Ingen kommer til skade av at du hyler å koser deg.

AnonymBruker
Skrevet

Kjempe bra at du har kommet til det punktet nå, bedre sent enn aldri :) Skam har hjulpet mange unge og voksne til å ikke skamme seg. Og nå er det på tide at du også hiver av deg de innebygde og hjernevaskede skammene som har blitt lagt på deg fra du var liten. Kast av deg den tunge kåpen og vær fri! Om 100 år så er det ingen som husker deg uansett, så hva du gjør nå er det ingen som kan "ta " deg på eller bryr seg om! Vær deg selv! Vi lever bare en gang og sex er ikke flaut eller skammelig! 

Anonymkode: 17808...e4e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjempe bra at du har kommet til det punktet nå, bedre sent enn aldri :)Skam har hjulpet mange unge og voksne til å ikke skamme seg. Og nå er det på tide at du også hiver av deg de innebygde og hjernevaskede skammene som har blitt lagt på deg fra du var liten. Kast av deg den tunge kåpen og vær fri! Om 100 år så er det ingen som husker deg uansett, så hva du gjør nå er det ingen som kan "ta " deg på eller bryr seg om! Vær deg selv! Vi lever bare en gang og sex er ikke flaut eller skammelig! 

Serien SKAM altså :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode tanker og råd. Er glad jeg tok det opp. Var i grunn en terskel bare det... 

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Serien SKAM altså :)

Viktig presisering.😁🤓

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...