Gå til innhold

Seksåringen: «mamma, vi har en bølle i klassen»

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det sa seksåringen min til meg i dag. Visstnok er dette en gutt som dytter, sparker, slår og kliper de andre barna når han er blitt sint. Gutten min har tatt opp dette selv med jevne mellomrom, og nå idag ville han at jeg skulle ta det opp med læreren hans. Altså, jeg vet at gutter på den alderen kan være ganske brutale (også min) og at følelsene av og til tar overhånd. Men jeg har selv observert denne gutten i ulike settinger og jeg har sett at han har hatt ganske ukoselig oppførsel, og ikke bare i «kampens hete» men også nøye planlagt. Litt usikker på hvordan jeg skal ta det opp, men jeg lovte sønnen min at jeg skulle gjøre det. De er jo veldig små, men nå har jeg fått så mange drypp om dette at jeg bare må gjøre noe selv om det er lite konkret. Tips?

Anonymkode: b8343...94f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gi beskjed til lærer. Snakk med guttens foreldre. Inviter gutt hjem. La de bli ordentlig godt kjent. Veiled guttene i lek dersom det oppstår uheldige situasjoner. 

Anonymkode: 746fd...f55

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bare si det rett ut til læreren og gjerne også foreldrene til gutten.

Anonymkode: a4d74...a00

• Liker 3
Skrevet

Du kan jo formidle videre det sønnen din sa, og si at du håper at det blir gjort noe med hvis det er tilfelle. Læreren har ikke lov til å snakke om andre elever til foreldrene, så ingen vits i å stille spørsmål. Si at sønnen din har gitt uttrykk for dette flere ganger, så du syns det er på tide at du sier fra. Ikke vær ydmyk og superhyggelig! Vær bestemt. For dette må læreren ta tak i. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ta det opp med læreren, akkurat som gutten ber om.

Anonymkode: abb0f...7f0

• Liker 2
Skrevet

Ta det med læreren nå. Ja, de er små, men hvis denne ungen ikke blir klipt ned tidlig, blir det tøffe tak fremover. Min gutt levde med en slik i klassen, og barn er barn og sånn... Til slutt ble bråkmakeren flyttet. Men det var mye vondt. Ta det ved rota! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lærer har i så fall garantert sett dette. Ta det opp med lærer. Hva svarte du til sønnen din vedr «bølle»?

Anonymkode: 22d71...9b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lærer har i så fall garantert sett dette. Ta det opp med lærer. Hva svarte du til sønnen din vedr «bølle»?

Anonymkode: 22d71...9b3

Jeg sa at jeg trodde på ham og at jeg skulle ta det opp med læreren. Og at jeg forsto at dette ikke var noe koselig for ham, sånne ting. Han var redd for at læreren skulle bli sint, men det lovte jeg at hun ikke skulle bli. 

Anonymkode: b8343...94f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...