AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #1 Skrevet 8. januar 2019 Jeg sliter veldig med nervesmerter. Nå har det blitt så ille at smertene kommer daglig. Det føles som tusen nåler som stikker i hele kroppen, i tillegg svir og brenner det som om jeg skulle vært solbrent på innsiden. Helt forferdelig. Jeg har funnet ut at Nobligan/Tramadol hjelper veldig, men jeg tør ikke ta disse tablettene hver eneste dag. Så til spørmålet; Er det noen som vet om andre ting som kan hjelpe på smertene? F.eks noe fra helsekost? Eller andre ting? Takknemlig for svar Anonymkode: d6fa4...116
Atania Skrevet 8. januar 2019 #2 Skrevet 8. januar 2019 Lyrica og neurontin hjelper på nervesmerter, må få dem på resept av legen. Men man får oftest ikke slike nervesmerter uten en underliggende sykdom, har du fått utelukket det? 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #3 Skrevet 8. januar 2019 3 timer siden, Atania skrev: Lyrica og neurontin hjelper på nervesmerter, må få dem på resept av legen. Men man får oftest ikke slike nervesmerter uten en underliggende sykdom, har du fått utelukket det? Tusen takk for svar. Jeg har ME og dette er ett av mine symptomer (det verste faktisk). Anonymkode: d6fa4...116
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #4 Skrevet 8. januar 2019 Jeg forstår ikke hvordan nobligan kan hjelpe for deg mot nervesmerter. Da jeg var i ulykke og fikk nerveskader så hadde jeg så vondt at jeg måtte ha oxynorm og oxycontin bare så jeg greide å leve frem til jeg fikk trappet opp så mye på neurontin at det hadde effekt. (gikk vel på rundt 2000 mg daglig tilslutt) Så ja, neurontin er veldig bra, men det kalles apedop av en grunn. Jeg fikk flere blackouts og var til tider ganske ukoordinert ved at jeg f.eks slo meg i dusjen sånn at jeg måtte på røntgen, og jeg hadde problem med at jeg kjente at en tanke ble skapt i bakhodet mitt, men den ble på en måte avbrutt underveis så den kom ikke helt til overflaten sånn at jeg visste ikke alltid hva jeg skulle svare på ting fordi tanken ikke kom frem. Merkelige greier. Livet er bedre uten, selv med noen stikninger innimellom, men det er veldig levelig i forhold til de smertene jeg hadde. Anonymkode: e3f75...ac3 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #5 Skrevet 9. januar 2019 Ja jeg vet hva det er, og jeg vet hva som hjelper. Det du har er virus, Epstein Barr som forårsaker ME, og så har du sannsynligvis også en variant av helvetesildviruset (som ikke gir utslett), dette viruset kan gi en brennende følelse som ikke er noe god. Få tak i boken Medisinsk Klarsynt av Medical Medium, der vil du kanskje finne at du leser "om deg selv". Se på kapitlene om Epstein Barr og helvetesild og se om du kjenner deg igjen. Det finnes en oversikt over hva du kan spise (forskjellige typer frukt og grønnsaker) og tilskudd du kan ta for å drepe virusene og reparere nervene som er skadet. Bak i boka finnes en oversikt over mat som virusene spiser, som egg, melkeprodukter, gluten osv. som er lurt å kutte ut for å sulte dem ut. Jeg er med i en gruppe på facebook der vi følger disse protokollene, og jeg kjenner personlig to stykker som har blitt mye bedre av ME og føler de har fått livene sine tilbake. Hun ene går på helsestudio og trener nå, og hun var sengeliggende for to år siden. Det er mange som har blitt bedre der. Det finnes to norske grupper, to svenske, en dansk og flere engelsktalende. Selv har jeg ikke ME, men har blitt bra fra halsbrann, forstoppelse, candida, vondt i kne og ubehag i flere ledd, svimmelhet, hetebyger, håravfall. Det er også mange helbredelseshistorier om du ser på Medical Mediums instagram, facebook og youtube. Her er noen:https://www.instagram.com/explore/tags/medicalmedium/ Anonymkode: 29bb1...58a 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #6 Skrevet 9. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg vet hva det er, og jeg vet hva som hjelper. Det du har er virus, Epstein Barr som forårsaker ME, og så har du sannsynligvis også en variant av helvetesildviruset (som ikke gir utslett), dette viruset kan gi en brennende følelse som ikke er noe god. Få tak i boken Medisinsk Klarsynt av Medical Medium, der vil du kanskje finne at du leser "om deg selv". Se på kapitlene om Epstein Barr og helvetesild og se om du kjenner deg igjen. Det finnes en oversikt over hva du kan spise (forskjellige typer frukt og grønnsaker) og tilskudd du kan ta for å drepe virusene og reparere nervene som er skadet. Bak i boka finnes en oversikt over mat som virusene spiser, som egg, melkeprodukter, gluten osv. som er lurt å kutte ut for å sulte dem ut. Jeg er med i en gruppe på facebook der vi følger disse protokollene, og jeg kjenner personlig to stykker som har blitt mye bedre av ME og føler de har fått livene sine tilbake. Hun ene går på helsestudio og trener nå, og hun var sengeliggende for to år siden. Det er mange som har blitt bedre der. Det finnes to norske grupper, to svenske, en dansk og flere engelsktalende. Selv har jeg ikke ME, men har blitt bra fra halsbrann, forstoppelse, candida, vondt i kne og ubehag i flere ledd, svimmelhet, hetebyger, håravfall. Det er også mange helbredelseshistorier om du ser på Medical Mediums instagram, facebook og youtube. Her er noen:https://www.instagram.com/explore/tags/medicalmedium/ Anonymkode: 29bb1...58a Svindlerens disippel er ute igjen, ser jeg... Har du også fått åpenbaring fra oven kanskje? Anonymkode: f9717...0c9 12
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #7 Skrevet 9. januar 2019 Har du prøvd Lavdose naltroxen (ldn) jeg har ikke prøvd det ennå men fikk anbefalt den av nevrologen min og MS sykepleier. Sjekk ut Facebook gruppene LDN Norge og LDN dk. det skal visstnok hjelpe på smerter/ utmattelse osv. Anonymkode: 3f6cd...864
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #8 Skrevet 10. januar 2019 19 hours ago, AnonymBruker said: Svindlerens disippel er ute igjen, ser jeg... Har du også fått åpenbaring fra oven kanskje? Anonymkode: f9717...0c9 Om noe er svindel må man nødvendigvis svindle til seg noe. Absolutt all MM's informasjon ligger gratis på nett, han selger ingenting unntatt bøkene som man også kan få tak i gratis på biblioteket. Men ups, jeg glemte at alt unntatt patenterte medikamenter fra big pharma er svindel. Anonymkode: 29bb1...58a 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #9 Skrevet 10. januar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Om noe er svindel må man nødvendigvis svindle til seg noe. Absolutt all MM's informasjon ligger gratis på nett, han selger ingenting unntatt bøkene som man også kan få tak i gratis på biblioteket. Men ups, jeg glemte at alt unntatt patenterte medikamenter fra big pharma er svindel. Anonymkode: 29bb1...58a Bøker, foredrag, annonseinntekter, telefonkonsultasjoner. Handler ikke om big pharma, det handler om dokumentasjon for påstander, og at man utnytter mennesker i en sårbar posisjon. Hvis han har vrangforestillinger slik det fremstår (erkeengel som gir han disse åpenbaringene) er han jo delvis unnskyldt, hvis han har funnet på det og så er han virkelig en svindler. Anonymkode: f9717...0c9 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #10 Skrevet 10. januar 2019 59 minutter siden, AnonymBruker said: Bøker, foredrag, annonseinntekter, telefonkonsultasjoner. Handler ikke om big pharma, det handler om dokumentasjon for påstander, og at man utnytter mennesker i en sårbar posisjon. Hvis han har vrangforestillinger slik det fremstår (erkeengel som gir han disse åpenbaringene) er han jo delvis unnskyldt, hvis han har funnet på det og så er han virkelig en svindler. Anonymkode: f9717...0c9 Vel, jeg har prøvd det selv over tid og kan si at det virker. Jeg ser folk bli friske fra ME. Du vet tydeligvis ingenting om MM. Prøv gjerne å få en konsultasjon hos han, det får du ikke, for han har sluttet med det for lenge siden. Han holder absolutt ingen betalte foredrag, og gjør helt gratis radioprogrammer en gang i uken. Og alt ligger på nett, gratis. Bøker som man har en forlegger til tjener man ikke så enormt på, og han sier at han bryr seg ikke om om alle går på biblioteket og låner bøkene, tvert imot oppfordrer han til det. Men jeg skjønner godt hva du mener, det finnes "helseguruer" der ute som selger bestemora si på boks for å tjene penger. De har side opp og side ned med supplementer av eget merke som de selger, som egentlig ikke gjør stort for kroppen. F.ex. kaffe med smør Jeg tenkte også det når jeg så nettsiden første gang - åh enda noen som vil selge meg noe, men endret mening da jeg fikk boken og begynte å legge om kosten min. Jeg har aldri opplevd at noe har virkelig virket slik som dette før. Jeg har nå urtehage, noe jeg aldri har hatt før Der vokser det melisse, rosmarin, salvie, timian osv. og noen grønnsaker som reddiker, litt salat....det skal ikke mer til, det hjelper utrolig. Sitronmelisse er helt rå på å ta knekken på disse virusene, og i tillegg får man helsefordelene med å være ute og se på hagen som vokser. Jeg vil bare at folk skal slippe å ha slike forferdelige smerter. Det er en jeg kjenner som har blitt frisk fra migrene også, og en annen som er blitt frisk fra leddgikt og løper nå opp og ned trappene istedenfor å stavre rundt med stokk. Det var hun som overtalte meg til å prøve det. Anonymkode: 29bb1...58a
Atania Skrevet 10. januar 2019 #11 Skrevet 10. januar 2019 Leddgikt kan ikke kureres ved hjelp av urter eller vitaminer, å hevde noe slikt er kvakksalveri og dessuten ulovlig dersom man hevder det overfor pasientene som en behandler. 7
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #12 Skrevet 10. januar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Vel, jeg har prøvd det selv over tid og kan si at det virker. Jeg ser folk bli friske fra ME. Du vet tydeligvis ingenting om MM. Prøv gjerne å få en konsultasjon hos han, det får du ikke, for han har sluttet med det for lenge siden. Han holder absolutt ingen betalte foredrag, og gjør helt gratis radioprogrammer en gang i uken. Og alt ligger på nett, gratis. Bøker som man har en forlegger til tjener man ikke så enormt på, og han sier at han bryr seg ikke om om alle går på biblioteket og låner bøkene, tvert imot oppfordrer han til det. Men jeg skjønner godt hva du mener, det finnes "helseguruer" der ute som selger bestemora si på boks for å tjene penger. De har side opp og side ned med supplementer av eget merke som de selger, som egentlig ikke gjør stort for kroppen. F.ex. kaffe med smør Jeg tenkte også det når jeg så nettsiden første gang - åh enda noen som vil selge meg noe, men endret mening da jeg fikk boken og begynte å legge om kosten min. Jeg har aldri opplevd at noe har virkelig virket slik som dette før. Jeg har nå urtehage, noe jeg aldri har hatt før Der vokser det melisse, rosmarin, salvie, timian osv. og noen grønnsaker som reddiker, litt salat....det skal ikke mer til, det hjelper utrolig. Sitronmelisse er helt rå på å ta knekken på disse virusene, og i tillegg får man helsefordelene med å være ute og se på hagen som vokser. Jeg vil bare at folk skal slippe å ha slike forferdelige smerter. Det er en jeg kjenner som har blitt frisk fra migrene også, og en annen som er blitt frisk fra leddgikt og løper nå opp og ned trappene istedenfor å stavre rundt med stokk. Det var hun som overtalte meg til å prøve det. Anonymkode: 29bb1...58a Ikke har jeg råd til hage, priviligert du er, og jeg var vegetarianer i fem år før jeg ble alvorlig syk. Anonymkode: c6bca...3f2 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #13 Skrevet 10. januar 2019 På 9.1.2019 den 4.19, AnonymBruker skrev: Ja jeg vet hva det er, og jeg vet hva som hjelper. Det du har er virus, Epstein Barr som forårsaker ME, og så har du sannsynligvis også en variant av helvetesildviruset (som ikke gir utslett), dette viruset kan gi en brennende følelse som ikke er noe god. Få tak i boken Medisinsk Klarsynt av Medical Medium, der vil du kanskje finne at du leser "om deg selv". Se på kapitlene om Epstein Barr og helvetesild og se om du kjenner deg igjen. Det finnes en oversikt over hva du kan spise (forskjellige typer frukt og grønnsaker) og tilskudd du kan ta for å drepe virusene og reparere nervene som er skadet. Bak i boka finnes en oversikt over mat som virusene spiser, som egg, melkeprodukter, gluten osv. som er lurt å kutte ut for å sulte dem ut. Jeg er med i en gruppe på facebook der vi følger disse protokollene, og jeg kjenner personlig to stykker som har blitt mye bedre av ME og føler de har fått livene sine tilbake. Hun ene går på helsestudio og trener nå, og hun var sengeliggende for to år siden. Det er mange som har blitt bedre der. Det finnes to norske grupper, to svenske, en dansk og flere engelsktalende. Selv har jeg ikke ME, men har blitt bra fra halsbrann, forstoppelse, candida, vondt i kne og ubehag i flere ledd, svimmelhet, hetebyger, håravfall. Det er også mange helbredelseshistorier om du ser på Medical Mediums instagram, facebook og youtube. Her er noen:https://www.instagram.com/explore/tags/medicalmedium/ Anonymkode: 29bb1...58a Tusen takk for tips, dette må jeg sjekke ut TS Anonymkode: d6fa4...116 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #14 Skrevet 10. januar 2019 På 9. januar 2019 den 0.42, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke hvordan nobligan kan hjelpe for deg mot nervesmerter. Da jeg var i ulykke og fikk nerveskader så hadde jeg så vondt at jeg måtte ha oxynorm og oxycontin bare så jeg greide å leve frem til jeg fikk trappet opp så mye på neurontin at det hadde effekt. (gikk vel på rundt 2000 mg daglig tilslutt) Så ja, neurontin er veldig bra, men det kalles apedop av en grunn. Jeg fikk flere blackouts og var til tider ganske ukoordinert ved at jeg f.eks slo meg i dusjen sånn at jeg måtte på røntgen, og jeg hadde problem med at jeg kjente at en tanke ble skapt i bakhodet mitt, men den ble på en måte avbrutt underveis så den kom ikke helt til overflaten sånn at jeg visste ikke alltid hva jeg skulle svare på ting fordi tanken ikke kom frem. Merkelige greier. Livet er bedre uten, selv med noen stikninger innimellom, men det er veldig levelig i forhold til de smertene jeg hadde. Anonymkode: e3f75...ac3 Har lignende erfaring med nervesmerte og smertestillende (tramadol, oxy og lyrica). Endte med et fall i trappa(av stein) og brudd her og der. Sluttet med alt og levde noen år i helvete. Begynte på ketogen diett for å gå ned noen kilo og det har hjulpet kjempemye for smertene! (Det har med inflammasjon å gjøre.) Klarer meg fint uten smertestillende, tok ibux tre ganger ifjor. Jepp! Anonymkode: 0e8ff...bd6
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #15 Skrevet 10. januar 2019 På 9. januar 2019 den 0.36, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar. Jeg har ME og dette er ett av mine symptomer (det verste faktisk). Anonymkode: d6fa4...116 Du bør prøve ketogent kosthold. Nervesystemet fungerer bedre med ketoner som drivstoff enn med glukose. Anonymkode: 0e8ff...bd6 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #16 Skrevet 10. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du bør prøve ketogent kosthold. Nervesystemet fungerer bedre med ketoner som drivstoff enn med glukose. Anonymkode: 0e8ff...bd6 Takk for tips TS Anonymkode: d6fa4...116
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #17 Skrevet 10. januar 2019 På 9.1.2019 den 0.42, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke hvordan nobligan kan hjelpe for deg mot nervesmerter. Da jeg var i ulykke og fikk nerveskader så hadde jeg så vondt at jeg måtte ha oxynorm og oxycontin bare så jeg greide å leve frem til jeg fikk trappet opp så mye på neurontin at det hadde effekt. (gikk vel på rundt 2000 mg daglig tilslutt) Så ja, neurontin er veldig bra, men det kalles apedop av en grunn. Jeg fikk flere blackouts og var til tider ganske ukoordinert ved at jeg f.eks slo meg i dusjen sånn at jeg måtte på røntgen, og jeg hadde problem med at jeg kjente at en tanke ble skapt i bakhodet mitt, men den ble på en måte avbrutt underveis så den kom ikke helt til overflaten sånn at jeg visste ikke alltid hva jeg skulle svare på ting fordi tanken ikke kom frem. Merkelige greier. Livet er bedre uten, selv med noen stikninger innimellom, men det er veldig levelig i forhold til de smertene jeg hadde. Anonymkode: e3f75...ac3 Kanskje det finnes forskjellig type nervesmerter? Jeg har ikke skadet meg på noen måte, nervesmertene kom gradvis etter jeg fikk ME. Nobligan lindrer disse smertene, skulle gjerne tatt de daglig, men det tør jeg ikke. Så jeg tar en innimellom. TS Anonymkode: d6fa4...116
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #18 Skrevet 10. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje det finnes forskjellig type nervesmerter? Jeg har ikke skadet meg på noen måte, nervesmertene kom gradvis etter jeg fikk ME. Nobligan lindrer disse smertene, skulle gjerne tatt de daglig, men det tør jeg ikke. Så jeg tar en innimellom. TS Anonymkode: d6fa4...116 Leger sier at når det kommer til nervesmerter så er det smerter som er svært vanskelig å smertestille, og opioider fungerer ganske dårlig på den typen smerte. Har lege sagt at det er nervesmerter du har? Jeg tenker i ditt tilfelle når det ikke er skade på nerver at det kan hjelpe med akupunktur. Jeg hadde smerter i ryggen som ble helt i orden av akupunktur. Anonymkode: e3f75...ac3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #19 Skrevet 10. januar 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leger sier at når det kommer til nervesmerter så er det smerter som er svært vanskelig å smertestille, og opioider fungerer ganske dårlig på den typen smerte. Har lege sagt at det er nervesmerter du har? Jeg tenker i ditt tilfelle når det ikke er skade på nerver at det kan hjelpe med akupunktur. Jeg hadde smerter i ryggen som ble helt i orden av akupunktur. Anonymkode: e3f75...ac3 Jeg har ikke snakket noe særlig med legen om det. Jeg fikk egentlig Nobligan for noe annet (senebetennelse). Da jeg tok de for senebetennelsen merket jeg at det jeg mener og tror er nervesmerter ble lindret. Jeg har lest litt om nevropati/nervesmerter og symptomene er identiske med de jeg har. Så jeg ser ikke for meg at det kan være noe annet. TS Anonymkode: d6fa4...116
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #20 Skrevet 10. januar 2019 https://sml.snl.no/nevralgi ved nervesmerter er det selve nerven(e) som er skadet, av ulike årsaker (feks MS). Dette skiller seg fra nociceptiv smerte, som skyldes skade på vev (feks muskler, bein). Man kan også ha smerter som er en kombinasjon av disse. Er smertene uten kjent årsak kalles de idiopatiske. Anonymkode: 0e8ff...bd6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå