Gå til innhold

Ville du flyttet? (Ikke opplegg for vaskemaskin eller oppvaskmaskin, deler med huseierne)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i en flott leilighet, MEN... Det er ikke opplegg for verken vaskemaskin eller oppvaskmaskin. Det å ta oppvasken for hånd er null problem. Vi har derimot bare en vaskedag (deler med huseierne), og vi er som regel borte 10 timer pga jobb. I tillegg er samboer elendig (!!!) til å vaske klær når han har fri den dagen - han glemmer av vaskene, de blir liggende i timesvis, han må vaske igjen, og så henger han ikke opp klærne! Jeg blir sprø! 

Vurderer å skaffe meg fast fri på vaskedagen så vi får rene klær... Vi må vaske jobbklær hjemme, men de blir ikke vasket når sambo er hjemme. Eller flytte.

Hva ville du gjort? 

Og ja, han er fullt klar over problemet. Men gjør ikke noe særlig med det. 

Anonymkode: e54c0...769

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde flyttet. Det virker for meg håpløst å dele vaskemaskin med noen, hvertfall når han ikke klarer å få unna vasken når dere har mulighet. Men nå er jeg oppvokst i enebolig, har leid med mulighet for egen da jeg flyttet ut og bor nå i enebolig igjen. 

Det letteste er jo å få han til å ta ansvar, deretter at du tar deg fri eller i verste fall flytter. 

• Liker 2
Skrevet

Det der hadde jeg ikke giddet, rett og slett. ;) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vask klær for hånd? 

Anonymkode: 53fb2...d45

Skrevet

Er det mulig å få plass til vaskemaskin på badet eller annen plass? Diskuter muligheten med utleier. Kanskje tilby å ta imot håndtverker og andre praktiske ting. 

Det er ikke veldig dyrt å ordne opplegg. Jeg vet ikke hva dere betaler, men et par måneder uten leietakere koster fort mer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, stan said:

Er det mulig å få plass til vaskemaskin på badet eller annen plass? Diskuter muligheten med utleier. Kanskje tilby å ta imot håndtverker og andre praktiske ting. 

Det er ikke veldig dyrt å ordne opplegg. Jeg vet ikke hva dere betaler, men et par måneder uten leietakere koster fort mer. 

Nei, det er ikke noe opplegg for det, eller plass. Og det virker ikke som de vurderer å finne en løsning. Vi har en stor bod da, så om det er muligheter å ordne det der hadde det vært flott. 

Ja, det har du rett i. Vi får snakke med dem da, og si at vi tenker på flytting pga dette. 

Er enig i dere som sier dere ikke hadde giddet. Jeg orker egentlig ikke mer. Vi ser på leiligheter, men finner svært få som er bedre generelt. Vi betaler også mindre enn gjennomsnittet i området, så er vel derfor det er verdt å bo her nå. 

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det tar fem minutter og koster noen hundrelapper for en rørlegger å legge opp opplegg til oppvaskmaskin, så lenge det er plass ved vasken. Det samme med vaskemaskin dersom det er vann på badet.

Her har du en gjerrig utleier. Stort varselflagg. Lukter store problemer med tiden.

Anonymkode: 3f248...d7c

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville flyttet. Må kunne vaske klær når det passer meg! Ikke etter hvilken dag det er og hvor mange klokka er.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke dere bytte vaskedag? En dag hvor dere har fri. 

Har selv bodd og del vaskemaskin med huseieren, jeg hadde søndagene som vaskedag. 

Anonymkode: d9862...710

AnonymBruker
Skrevet

Dette måtte dere da vite om før dere flyttet inn...?

Anonymkode: 11234...405

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan ikke dere bytte vaskedag? En dag hvor dere har fri. 

Har selv bodd og del vaskemaskin med huseieren, jeg hadde søndagene som vaskedag. 

Anonymkode: d9862...710

Vi har ikke faste fridager. Jobber helg og ukedager - av og til fri mandag, av og til fri lørdag. Så det blir nok samme problem! Og så foretrekker de at det er mens de er på jobb, så mellom 7-16.

Ja, innser at dette ikke blir en leilighet vi bor lenge i... Vi visste det fra før, men tenkte det kom til å ordne seg, og det var ikke annet ledig som var så bra ellers. Område, størrelse, antall rom og utseendet var mye mye bedre enn de få andre vi kanskje kunne fått. 

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tar fem minutter og koster noen hundrelapper for en rørlegger å legge opp opplegg til oppvaskmaskin, så lenge det er plass ved vasken. Det samme med vaskemaskin dersom det er vann på badet.

Her har du en gjerrig utleier. Stort varselflagg. Lukter store problemer med tiden.

Nei, det er ikke bare noen få hundrelapper! Vi har nettopp gjort det, hadde plass til vaskemaskin rett ved vasken på badet. Deler og arbeid (en time ble fakturert, brukte ca 70 minutter) ble på totalt 4200 kr inkludert moms. Så noen tusenlapper er korrekt betegnelse. 

Anonymkode: 15c44...f2f

• Liker 2
Skrevet

Det må da være mulig å få til en vaskedag til. Jeg har leid og delt med huseier. Det gikk helt fint. 

Men man må stille seg inn på det. Ikke helt optimalt, men bor man billig er det kanskje vært det? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vaskemaskinen min står i bod, sammen med varmtvannsbereder. Det er ikke sluk der. Min søster har på kjøkkenet istedenfor oppvaskmaskin. 

Har ikke utekran, så må koble hageslangen på blandebatteriet i dusjen, der kunne jeg tatt vann til vaskemaskin fra også. 

Anonymkode: 7da66...30e

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke bare noen få hundrelapper! Vi har nettopp gjort det, hadde plass til vaskemaskin rett ved vasken på badet. Deler og arbeid (en time ble fakturert, brukte ca 70 minutter) ble på totalt 4200 kr inkludert moms. Så noen tusenlapper er korrekt betegnelse. 

Anonymkode: 15c44...f2f

Jeg kjøpte oppvaskmaskin hos Elkjøp med montering. Fortalte at jeg ikke hadde opplegg for oppvaskmaskin. Det var ikke noe problem. De monterte og alt var klart for 500 spenn.

• Liker 1
Skrevet

Vi har felleskjeller med vasketid, blir vel litt samme greia mtp fast vaskedag, og det går helt fint. Problemet her er vel bare den sosete samboeren din? Jeg setter inn vasketid i kalenderen min uavhengig om han eller jeg skal vaske, maser på at han skal få den inn i sin egen kalender, minner ham på det en time i forveien, ja... Litt teit at en voksen mann må passes på, men klærne blir vasket. (Skal nevnes at han stort sett husker det selv, men glemmer han det går det plutselig to uker uten å få vasket klær...)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...