AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #1261 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (På 26.8.2023 den 0.43): Ifølge flat jord-teorien, finnes det ikke noe univers med planeter og solsystem. Sola og månen går rundt i sirkler på himmelhvelvingen over en flat jord som sprer seg ut i alle retninger. Vi bor i sentrum av denne plata og vår verden er avgrenset av en ring med is. Bortenfor denne isbarrieren skal det finnes hav og ukjente kontinenter. Noen er veldig interessert i om den flate jorda har ei underside og hvordan det evt. ser ut der. Anonymkode: 17c57...8f7 Så jordoverflaten er uendelig? Det er ganske uforståelig, men det er jo også tanken om et uendelig univers. Ser de for seg hvor tykk Jorden er? Er den også uendelig? Anonymkode: 40518...321 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 29. august 2023 #1262 Del Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Så jordoverflaten er uendelig? Det er ganske uforståelig, men det er jo også tanken om et uendelig univers. Ser de for seg hvor tykk Jorden er? Er den også uendelig? Anonymkode: 40518...321 Altså; reelle flat jord-tilhengere har ikke begrep om hverken fysikk eller matematikk, de har heller ingen konsekvent oppfatning av hvordan deres egne modeller (og det er mange av dem) virker. Det er tegnefilmlogikk i beste fall. 2 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #1263 Del Skrevet 29. august 2023 Leifr skrev (8 timer siden): Altså; reelle flat jord-tilhengere har ikke begrep om hverken fysikk eller matematikk, de har heller ingen konsekvent oppfatning av hvordan deres egne modeller (og det er mange av dem) virker. Det er tegnefilmlogikk i beste fall. Det er temmelig vanskelig å forsvare en flat jord ut i fra gjeldende fysiske lover ja. Derfor er jeg litt nysgjerrig på detaljene her. Vi får se om det kommer noe svar. Anonymkode: 40518...321 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #1264 Del Skrevet 29. august 2023 57 minutter siden, AnonymBruker said: Det er temmelig vanskelig å forsvare en flat jord ut i fra gjeldende fysiske lover ja. Derfor er jeg litt nysgjerrig på detaljene her. Vi får se om det kommer noe svar. Anonymkode: 40518...321 Paaske har gode svar. Anonymkode: c9964...710 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #1265 Del Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er temmelig vanskelig å forsvare en flat jord ut i fra gjeldende fysiske lover ja. Derfor er jeg litt nysgjerrig på detaljene her. Vi får se om det kommer noe svar. Anonymkode: 40518...321 Hvilke fysiske lover er det som strider mot at jorda er flat? Anonymkode: 17c57...8f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 29. august 2023 #1266 Del Skrevet 29. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 8.1.2019 den 19.37): Dette er bare trist å høre på. Hvorfor tror så mange på flat jord? Hva tror du? Anonymkode: 120e1...9fe Jeg tror jorda er rund. Har faktisk lært det på skolen. Og egentlig er det praktisk også , fordi da kan man reise til Amerika både østover og vestover. Endret 29. august 2023 av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #1267 Del Skrevet 29. august 2023 I Grosny skrev (22 minutter siden): Jeg tror jord er rund. Har faktisk lært det på skolen. Og egentlig er det praktisk også , fordi da kan man reise til Amerika både østover og vestover. Det er grunner til å tro at jorda er rund, men "har faktisk lært det på skolen" er definitivt ikke en av dem. Anonymkode: 17c57...8f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 29. august 2023 #1268 Del Skrevet 29. august 2023 (endret) Jeg kikket på kartprojeksjonen til flatjordfolket. Det går ikke opp. Sammenlign USA med Australia. Usa er 2800 miles tvers over og Australia bare 2400 miles på tvers, men allikevel så viser flatjordkartet at Australia er mye bredere enn USA. Ca dobbelt så bredt. Endret 30. august 2023 av I Grosny 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 29. august 2023 #1269 Del Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det er grunner til å tro at jorda er rund, men "har faktisk lært det på skolen" er definitivt ikke en av dem. Anonymkode: 17c57...8f7 Feil, jeg fikk sekser på geografieksamen på ungdomsskolen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #1270 Del Skrevet 29. august 2023 I Grosny skrev (1 time siden): Feil, jeg fikk sekser på geografieksamen på ungdomsskolen Det betyr bare at du var ualminnelig god til å gjenfortelle historien du hørte. 👍 Anonymkode: 17c57...8f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 29. august 2023 #1271 Del Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det betyr bare at du var ualminnelig god til å gjenfortelle historien du hørte. 👍 Anonymkode: 17c57...8f7 Jæj ær intlighent, åsså sjønner jæj mye rarht. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 29. august 2023 #1272 Del Skrevet 29. august 2023 I Grosny skrev (1 time siden): Feil, jeg fikk sekser på geografieksamen på ungdomsskolen Da vet du at Krim tilhører Ukraina 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 29. august 2023 #1273 Del Skrevet 29. august 2023 totti_1 skrev (1 minutt siden): Da vet du at Krim tilhører Ukraina 😀 Det stemmer. Men putin er Kriminell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 29. august 2023 #1274 Del Skrevet 29. august 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Paaske har gode svar. Anonymkode: c9964...710 Nei, Paaske har bare tøv å fare med. Han er ekstremt lettlurt og virker ærlig talt ikke spesielt intelligent. Han skjønner jo ingenting av motargumentene, enten de baserer seg på matematikk eller logikk. Besynderlig nok er denne "åndelige" mannen nesten utelukkende opptatt av empiri, og det er ikke engang sine egne erfaringer han støtter seg til. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #1275 Del Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvilke fysiske lover er det som strider mot at jorda er flat? Anonymkode: 17c57...8f7 Forklar heller hvordan en flat jord skal se ut så skal jeg komme med det. Kom med noe konkret så skal jeg motbevise det. Anonymkode: 40518...321 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #1276 Del Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Paaske har gode svar. Anonymkode: c9964...710 Orker ikke å se nesten en times video for å finne de 20 punktene. Har du en liste? Anonymkode: 40518...321 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #1277 Del Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Forklar heller hvordan en flat jord skal se ut så skal jeg komme med det. Kom med noe konkret så skal jeg motbevise det. Anonymkode: 40518...321 Har du noen fysiske lover på lur som beviser at jorda er rund? Anonymkode: 17c57...8f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #1278 Del Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Har du noen fysiske lover på lur som beviser at jorda er rund? Anonymkode: 17c57...8f7 Så vidt jeg vet finnes det ikke en fysisk lov som direkte beviser at jorden er rund. I stedet er det en samling av observasjoner, eksperimenter og prinsipper innen fysikk som støtter ideen om en rund jord. Vi kan derimot vha fysiske lover forklare hvorfor Jorden ikke kan være flat. Gravitasjonsloven forteller oss at masser stort sett danner kuleform. Se eksperimenter fra verdensrommet med vann. Slippes vann ut i vektløs tilstand så dannes det en kule. Anonymkode: 40518...321 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #1279 Del Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Så vidt jeg vet finnes det ikke en fysisk lov som direkte beviser at jorden er rund. I stedet er det en samling av observasjoner, eksperimenter og prinsipper innen fysikk som støtter ideen om en rund jord. Vi kan derimot vha fysiske lover forklare hvorfor Jorden ikke kan være flat. Gravitasjonsloven forteller oss at masser stort sett danner kuleform. Se eksperimenter fra verdensrommet med vann. Slippes vann ut i vektløs tilstand så dannes det en kule. Anonymkode: 40518...321 Jøss. Jeg trodde faktisk at rund jord var beviselig ut fra fysiske lover. Det er mye man tror, som ikke nødvendigvis stemmer. Har du noen ideer om hvorfor folk kan bli aggressive når man lufter ideen om at jorda er flat? Engasjementet kan være oppsiktsvekkende. Om jorda er rund eller flat spiller da i praksis ingen rolle? Anonymkode: 17c57...8f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #1280 Del Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jøss. Jeg trodde faktisk at rund jord var beviselig ut fra fysiske lover. Det er mye man tror, som ikke nødvendigvis stemmer. Har du noen ideer om hvorfor folk kan bli aggressive når man lufter ideen om at jorda er flat? Engasjementet kan være oppsiktsvekkende. Om jorda er rund eller flat spiller da i praksis ingen rolle? Anonymkode: 17c57...8f7 Det vi observerer kan langt på vei bekrefte Jordens form. At Jorden er flat strider mot hva vi har lært i århundrer og kanskje årtusener. Det skal mye til å endre folks oppfatning av noe som føles så selvsagt. Fra Jorda størrelse ble målt allerede for over 2000 år siden til i dag hvor Jordens form bekreftes av astronauter og satellitter hver eneste dag så har Jordas form og størrelse vært opplest og vedtatt. Når da noen kommer og påstår noe annet så blir det reaksjoner. Om Jorda er rund eller flat... altså om vi plutselig fikk vite at Jorden er flat så hadde det snudd opp ned på hele verdensbildet vårt. Dersom du etter en slik avsløring bare ville trukket på skuldrene og gått videre uten undring så hadde jeg lurt. Anonymkode: 40518...321 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå