Gå til innhold

Hvorfor FLAT JORD er så vanskelig!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Se om du finner et skip som krysser den halvkulen på jorden der det bare er vann.

Anonymkode: ad009...319

Hvilken halvkule er dette?

Anonymkode: 2d359...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken halvkule er dette?

Om du tar en globus og snurrer litt på den, vil du se at den ene halvkulen til jorden skal stort sett kun består av vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker said:

Om du tar en globus og snurrer litt på den, vil du se at den ene halvkulen til jorden skal stort sett kun består av vann.

Og det går ikke skip (og fly) der mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det går ikke skip (og fly) der mener du?

Se om du finner noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Se om du finner et skip som krysser den halvkulen på jorden der det bare er vann.

Mener du at det ikke finnes skip som krysser stillehavet????

Det er ikke min oppgave å finne noe som helst. Jeg vet at jorden er rund.

Anonymkode: af18f...29a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mener du at det ikke finnes skip som krysser stillehavet????

Det er ikke min oppgave å finne noe som helst. Jeg vet at jorden er rund.

Anonymkode: af18f...29a

Ok, da så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Se om du finner noen.

aae523cf57c78f556dffa570d252891359f4f006 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jorda er rund visste man allerede for 2500 år siden.

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm.
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alle konspirasjonsteoretikere burde se nrk Folkeopplysningen sin siste episode: 

NRK: Konspirasjonen
https://tv.nrk.no/se?v=KMTE50000419&autoplay=false

Intervjuet med Paasche på slutten der er fornøyelig :fnise:

Anonymkode: 2763c...81e

Det hjelper ikke. Tråden er full av folk som ikke evner å se andre muligheter. Jorden er rund, det har de både hørt og lest så da må det stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Alle konspirasjonsteoretikere burde se nrk Folkeopplysningen sin siste episode: 

NRK: Konspirasjonen
https://tv.nrk.no/se?v=KMTE50000419&autoplay=false

Intervjuet med Paasche på slutten der er fornøyelig :fnise:

Paaske har sine eget materiale om flat jord

Anonymkode: f6cbc...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper ikke. Tråden er full av folk som ikke evner å se andre muligheter. Jorden er rund, det har de både hørt og lest så da må det stemme.

Tanken var vel heller at det skulle hjelpe deg og dine meningsfeller... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tanken var vel heller at det skulle hjelpe deg og dine meningsfeller... ;)

Hjelper likevel ikke De har lest at jorden er rund og forskere har sagt det. I tillegg spinner vannet rundt forskjellige veier nede i en vask. For det har de sett og tror dette har noen betydning. Helt utrolig. OM det hadde noen effekt, måtte det ha vært på store flater, med en kvadratkilometer eller mer. Men folk har sett det i vasken. Da må det jo stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Da må det jo stemme.

Nei, vet du hva. Du har overbevist meg. MÅ jo bare tro på deg når du skriver dette.

Anonymkode: 94066...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vet du hva. Du har overbevist meg. MÅ jo bare tro på deg når du skriver dette.

Anonymkode: 94066...550

Har du ikke sett i vasken? Overbeviste ikke dette deg?

Eller vent litt....snurret ikke vannet andre veien i går....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paaske svarer.

https://christianpaaske.wordpress.com/2019/11/26/konspirasjonsteorier-i-beste-sendetid/#comments

Programmet holdt seg ikke tilbake av å presentere den rareste konspirasjonsteorien programlederen kjente til, nemlig flat jord.

Det høres selvsagt rart ut, men jeg er av den oppfatning at vann er vannrett, solen beveger seg på himmelen og jorden står stille.

Ellers skiller flat jord seg vesentlig fra andre konspirasjonsteorier ved at det er et rent fysisk spørsmål. Det kan måles. Til dato er det aldri målt noen kurve på havoverflaten. Ingen kurve ingen kule, – så enkelt er det.

Jeg synes det er trygt ikke å leve på en kule som roterer 1500 km/t, og som spinner 10 600 km/t rundt solen i et solsystem som suser i 800 000 km/t rundt galaksen. Jeg synes det trygt å leve på en jord som er slik jeg observerer og opplever den og ikke måtte stole på en abstrakt teori som aldri er blitt bevist og som ikke lar seg bevise. Jeg synes faktisk det er trygt å stole mer på kunnskap enn propaganda, massesuggesjon og pseudo-vitenskap.

Paaske er veldig opptatt å selv kunne observere ting. Han snakket om kuppelen over den flate jorda i programmet. Har han noengang observert denne?

Endret av BrukerErHeltAnonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke sett i vasken? Overbeviste ikke dette deg?

Eller vent litt....snurret ikke vannet andre veien i går....?

Corioliseffekten er påvisbar på veldig store systemer. En vask eller badekar kan ikke bevise denne. Om en person har hevdet dette så er det feil. Den feilen er derimot ikke noe bevis på at jorden er flat.

Anonymkode: ea664...217

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.11.2019 den 11.15, BrukerErHeltAnonym skrev:

Paaske svarer.

https://christianpaaske.wordpress.com/2019/11/26/konspirasjonsteorier-i-beste-sendetid/#comments

Programmet holdt seg ikke tilbake av å presentere den rareste konspirasjonsteorien programlederen kjente til, nemlig flat jord.

Det høres selvsagt rart ut, men jeg er av den oppfatning at vann er vannrett, solen beveger seg på himmelen og jorden står stille.

Ellers skiller flat jord seg vesentlig fra andre konspirasjonsteorier ved at det er et rent fysisk spørsmål. Det kan måles. Til dato er det aldri målt noen kurve på havoverflaten. Ingen kurve ingen kule, – så enkelt er det.

Jeg synes det er trygt ikke å leve på en kule som roterer 1500 km/t, og som spinner 10 600 km/t rundt solen i et solsystem som suser i 800 000 km/t rundt galaksen. Jeg synes det trygt å leve på en jord som er slik jeg observerer og opplever den og ikke måtte stole på en abstrakt teori som aldri er blitt bevist og som ikke lar seg bevise. Jeg synes faktisk det er trygt å stole mer på kunnskap enn propaganda, massesuggesjon og pseudo-vitenskap.

Paaske er veldig opptatt å selv kunne observere ting. Han snakket om kuppelen over den flate jorda i programmet. Har han noengang observert denne?

Ikke minst det han sa om at vi ville krasje i denne glasskuppelen hvis vi kom høyt nok opp😂 Lurer på hva som befinner seg utenfor denne glasskuppelen i så fall hvis sola, månen, alle planeter og stjerner befinner seg innenfor denne.

Lurer forresten på hvordan fleathere forklarer høyvann og lavvann. Er det noen som har hørt en fantasiforklaring på det?

Anonymkode: ae3b3...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...