AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #521 Del Skrevet 17. oktober 2019 Et spørsmål til flat-tilhengerne: Om jorden er flat, er da de andre "planetene" vi alle kan se med et ok teleskop også flate? Anonymkode: 8e430...5f9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #522 Del Skrevet 17. oktober 2019 6 hours ago, AnonymBruker said: Nei den er nok ikke forfalsket men hun bruker er triks for å lure deg. Først ligger vannet helt stille så etter hun har flyttet karet heller hun i ene hjørnet og lar ikke vannet komme til ro og "skaper" dermed motsatt rotasjon. Du påberoper deg mye i innleggene dine for å fremstå vitenskapelig men kildekritikk er meget viktig å ha hvis du ikke har tenkt å utføre eksperiment selv slik jeg oppfordret til. Det er lett å la seg lure av youtube videoer som ofte er ensidige og laget med en klar agenda. Anonymkode: 74a59...004 Jeg skal innrømme at jeg stusset over at effekten kunne være så uttalt på så kort avstand. Imidlertid illustrerer dette faktisk godt fenomenet, selv om "eksperimentet" ikke er gjort med valide premisser. Jeg var litt rask på avtrekkeren der. Men se gjerne på værdata hvordan orkaner ser ut, og legg merke til rotasjonsretningen over og under ekvator. Når det gjelder vann i avløp, er det fortsatt forskjell på rotasjonsretningen nord og syd for ekvator. Det man kan trekke ut av den videoen, er den første demonstrasjonen. Ved ekvator renner vannet rett ned, uten rotasjon. Dersom jorden var flat, måtte dette være filmet på "nordpolen" (sentrum av jorden) for å kunne vise dette fenomenet. Anonymkode: af18f...29a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #523 Del Skrevet 17. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal innrømme at jeg stusset over at effekten kunne være så uttalt på så kort avstand. Imidlertid illustrerer dette faktisk godt fenomenet, selv om "eksperimentet" ikke er gjort med valide premisser. Jeg var litt rask på avtrekkeren der. Men se gjerne på værdata hvordan orkaner ser ut, og legg merke til rotasjonsretningen over og under ekvator. Når det gjelder vann i avløp, er det fortsatt forskjell på rotasjonsretningen nord og syd for ekvator. Det man kan trekke ut av den videoen, er den første demonstrasjonen. Ved ekvator renner vannet rett ned, uten rotasjon. Dersom jorden var flat, måtte dette være filmet på "nordpolen" (sentrum av jorden) for å kunne vise dette fenomenet. Anonymkode: af18f...29a Som blir vist som om jorda var rund... Du på en måte misforstår poenget her... Anonymkode: ad009...319 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #524 Del Skrevet 17. oktober 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Som blir vist som om jorda var rund... Du på en måte misforstår poenget her... Anonymkode: ad009...319 De blir vist som om jorden er rund fordi jorden er rund. Bildene blir tatt av satelitter som er i jordomløp. Du kan faktisk se satelittene med det blotte øye om natten. Nå begynner jeg å miste tålmodigheten her. Dere har ikke gitt noen god forklaring på hvorfor vindretningen endres syd og nord for ekvator. Dere har ikke gitt noen god forklaring på hvorfor årstidene inverteres over ekvator. Dere har ikke gitt noen god forklaring på hvorfor vi har årstider. Dere har ikke gitt noen god forklaring på hvorfor vi har temperatursoner. Når dere mener at offisielle og riktige kart viser feil, nekter dere å fremlegge egne kart. Nå må dere snart komme med noe med substans. Anonymkode: af18f...29a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #525 Del Skrevet 17. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal innrømme at jeg stusset over at effekten kunne være så uttalt på så kort avstand. Imidlertid illustrerer dette faktisk godt fenomenet, selv om "eksperimentet" ikke er gjort med valide premisser. Jeg var litt rask på avtrekkeren der. Men se gjerne på værdata hvordan orkaner ser ut, og legg merke til rotasjonsretningen over og under ekvator. Når det gjelder vann i avløp, er det fortsatt forskjell på rotasjonsretningen nord og syd for ekvator. Det man kan trekke ut av den videoen, er den første demonstrasjonen. Ved ekvator renner vannet rett ned, uten rotasjon. Dersom jorden var flat, måtte dette være filmet på "nordpolen" (sentrum av jorden) for å kunne vise dette fenomenet. Anonymkode: af18f...29a Så du mener fortsatt at vannet i dass snurrer motsatt vei sør og nord for ekvator selv etter at du ble lurt av billige triks på youtube? Og at det renner rett ned hvis du befinner deg ved ekvator?? Dette er jo helt feil! Har du virkelig testet dette nå eller har du sett på youtubevideoer igjen? Anonymkode: 74a59...004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #526 Del Skrevet 17. oktober 2019 17 minutter siden, AnonymBruker said: Så du mener fortsatt at vannet i dass snurrer motsatt vei sør og nord for ekvator selv etter at du ble lurt av billige triks på youtube? Og at det renner rett ned hvis du befinner deg ved ekvator?? Dette er jo helt feil! Har du virkelig testet dette nå eller har du sett på youtubevideoer igjen? Anonymkode: 74a59...004 Hvis det ikke påvirkes av noen annen, sterkere kraft, vil det det. Forklar meg hvorfor vindretningene endres over ekvator, da vel! Anonymkode: af18f...29a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #527 Del Skrevet 17. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis det ikke påvirkes av noen annen, sterkere kraft, vil det det. Forklar meg hvorfor vindretningene endres over ekvator, da vel! Anonymkode: af18f...29a Nå har du lest deg opp igjen, bra! Det vil si at denne vasken i videoen du refererer til faktisk hadde rent rett ut enten du befinner deg nord eller sør for ekvator. Den er derfor ikke avhengig av å bli plassert på nordpolen som du hevder for å renne rett ut uten rotasjon. Greit at vi avklarer de enkle premissene før vi går videre. Anonymkode: 74a59...004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #528 Del Skrevet 17. oktober 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Nå har du lest deg opp igjen, bra! Det vil si at denne vasken i videoen du refererer til faktisk hadde rent rett ut enten du befinner deg nord eller sør for ekvator. Den er derfor ikke avhengig av å bli plassert på nordpolen som du hevder for å renne rett ut uten rotasjon. Greit at vi avklarer de enkle premissene før vi går videre. Anonymkode: 74a59...004 Jeg har ikke lest noe som helst. Jeg tror ikke du skjønte hva jeg skrev til deg heller. Jeg tror i grunnen du bare troller. Anonymkode: af18f...29a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2019 #529 Del Skrevet 17. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Så du mener fortsatt at vannet i dass snurrer motsatt vei sør og nord for ekvator selv etter at du ble lurt av billige triks på youtube? Og at det renner rett ned hvis du befinner deg ved ekvator?? Dette er jo helt feil! Har du virkelig testet dette nå eller har du sett på youtubevideoer igjen? Anonymkode: 74a59...004 Er det noen som har sett mye på youtubevideoer, så er det de som tror at jorda er flat. Er det noe som virkelig foregår på YouTube videoer så er det flat jord agenda. Altså, ikke så mye å ta seriøst. Anonymkode: ae3b3...8e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #530 Del Skrevet 18. oktober 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som har sett mye på youtubevideoer, så er det de som tror at jorda er flat. Er det noe som virkelig foregår på YouTube videoer så er det flat jord agenda. Altså, ikke så mye å ta seriøst. Anonymkode: ae3b3...8e4 Så siden noen youtubevideoer er falske så er det greit å referere til andre youtubvideoer som også er åpenbart falske? Det er jo bare å ta et enkelt eksperiment, for å måle coriolis effekten men istedet tyr dere til falske triks på youtube?? Dere har sett mere youtubevideoer enn oss! Er det på dette nivået debatten er på så tuner jeg inn på radio kanal 9. Over og ut. Anonymkode: 74a59...004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #531 Del Skrevet 18. oktober 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke lest noe som helst. Jeg tror ikke du skjønte hva jeg skrev til deg heller. Anonymkode: af18f...29a Registrerer at du fremdeles ikke svarer på de enkleste spørsmål. Det er du som startet å snakke om coriolis effekten og derretter referer til en falsk youtube video som du konkluderer måtte ha stått på nordpolen hvis jorda var flat for å demonstrere fenomenet. Du hevder også at dasser og vasker snurrer motsatt vei nord / sør for ekvator - med 0 bevis og det er en åpenbar løgn! Anonymkode: 74a59...004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #532 Del Skrevet 18. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så siden noen youtubevideoer er falske så er det greit å referere til andre youtubvideoer som også er åpenbart falske? Det er jo bare å ta et enkelt eksperiment, for å måle coriolis effekten men istedet tyr dere til falske triks på youtube?? Dere har sett mere youtubevideoer enn oss! Er det på dette nivået debatten er på så tuner jeg inn på radio kanal 9. Over og ut. Anonymkode: 74a59...004 Har ikke sett på youtubevideoer når det gjelder dette temaet. Det at jorda er rund er vitenskap som jeg og alle andre lærte allerede på skolen. Det er de som tror at jorda er flat som sprer denne propagandaen på YouTube, og det er måten de prøver å nå frem i håp om å overbevise andre om at jorda er flat. Anonymkode: ae3b3...8e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #533 Del Skrevet 18. oktober 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Har ikke sett på youtubevideoer når det gjelder dette temaet. Det at jorda er rund er vitenskap som jeg og alle andre lærte allerede på skolen. Det er de som tror at jorda er flat som sprer denne propagandaen på YouTube, og det er måten de prøver å nå frem i håp om å overbevise andre om at jorda er flat. Anonymkode: ae3b3...8e4 Earth is not a spinning ball :-D Anonymkode: f6cbc...be6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #534 Del Skrevet 18. oktober 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Registrerer at du fremdeles ikke svarer på de enkleste spørsmål. Det er du som startet å snakke om coriolis effekten og derretter referer til en falsk youtube video som du konkluderer måtte ha stått på nordpolen hvis jorda var flat for å demonstrere fenomenet. Du hevder også at dasser og vasker snurrer motsatt vei nord / sør for ekvator - med 0 bevis og det er en åpenbar løgn! Anonymkode: 74a59...004 Benekter du at vindretningen rundt et lavtrykk er forskjellig på den nordlige og sydlige halvkule? Anonymkode: 2d359...d77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #535 Del Skrevet 21. oktober 2019 On 10/18/2019 at 3:27 PM, AnonymBruker said: Benekter du at vindretningen rundt et lavtrykk er forskjellig på den nordlige og sydlige halvkule? Anonymkode: 2d359...d77 Ikke mulig å svare? Anonymkode: 2d359...d77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #536 Del Skrevet 21. oktober 2019 AnonymBruker skrev (På 21.10.2019 den 19.32): Ikke mulig å svare? Anonymkode: 2d359...d77 troll svarer ikke. flatjordere er (stort sett) troll, som synes det er artig å se hvor mange som biter på. Så finnes det nok en og anen hardcore konspirasjonsfanatikere, men de er immune uansett. Anonymkode: 96381...dad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #537 Del Skrevet 22. oktober 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke mulig å svare? Anonymkode: 2d359...d77 Jeg er ikke ekspert på metrologisk institutt, du kan ikke pålegge meg å svare på alt. Selv om jeg ikke kan svare betyr ikke det er sant. Det er du som lanserer fake news med spinnenede dasser og nekter å svare når jeg avkledde løgnen! Anonymkode: 74a59...004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 28. oktober 2019 #538 Del Skrevet 28. oktober 2019 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #539 Del Skrevet 28. oktober 2019 Anonymkode: 2d359...d77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #540 Del Skrevet 28. oktober 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Anonymkode: 2d359...d77 Dette gir ingen mening. Hva mener du dette skal bevise? Anonymkode: af18f...29a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå