AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #421 Del Skrevet 26. september 2019 Jeg har fortsatt ikke fått noe godt svar på dette med klimasoner, om det er én eller to poler (et meningsløst begrep på en flat jord), hvorfor vindretning og årstider er omvendte på hver sin side av ekvator, hvorfor corioliseffekten oppstår, og hvorfor rotasjonsretningen i vannavløp har forkskjellig retning på hver sin side av ekvator. Heller ikke hvorfor stjernehimmelen ikke er den samme på nord- og sydsiden av ekvator. Hvor er arktis, og hvor er antarktis? Hvorfor er det tempererte soner i mellom? Hvorfor er det et stillebelte ved ekvator? Kan dere begynne å svare snart? Anonymkode: af18f...29a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #422 Del Skrevet 26. september 2019 9 hours ago, AnonymBruker said: Noen enighet om jordas form er neppe rundt hjørnet. nei forsåvidt, for den enigheten er nådd for noen tusen år siden. Det at noen få: A) synes det er kult å trolle - eller B) er dypt ned i konspirasjonspsykosen endrer ikke på fakta moderatorforslag: flytt denne tråden til gruppen "Overtro og fri fantasi", der hører den hjemme. Anonymkode: 96381...dad 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #423 Del Skrevet 26. september 2019 Så hvorfor ansatte de Stanley cubric 2001 en romodyse special effects ansvarlig til tv produksjonen i forkant av månelandingen? Anonymkode: 74a59...004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #424 Del Skrevet 26. september 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hvorfor ansatte de Stanley cubric 2001 en romodyse special effects ansvarlig til tv produksjonen i forkant av månelandingen? Anonymkode: 74a59...004 Fordi han mente jorden var flat? Eller...? Hvorfor drar du inn Stanley Kubrick inn i flat jord-diskusjonen? Anonymkode: ea664...217 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #425 Del Skrevet 27. september 2019 (endret) En kjent morsomhet. Flatjord-folk har også humor. Det er forresten godt kjent at flat e society kalles kontrollert opposisjon. Et sted hvor sannhet og løgner blandes og skaper forvirring. Det brukes på flere områder. http://www.atlanteanconspiracy.com/2015/03/flat-earth-society-controlled-op.html Anonymkode: f6cbc...be6 Endret 4. desember 2022 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #426 Del Skrevet 27. september 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: En kjent morsomhet. Flatjord-folk har også humor. Det er forresten godt kjent at flat e society kalles kontrollert opposisjon. Et sted hvor sannhet og løgner blandes og skaper forvirring. Det brukes på flere områder. Konspirasjonsteoretikere ser konspirasjoner over alt. Anonymkode: 2d359...d77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 27. september 2019 #427 Del Skrevet 27. september 2019 (endret) How to reason with flat earthers (it may not help though) Endret 27. september 2019 av Aragorn ll Elessar 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #428 Del Skrevet 27. september 2019 On 9/26/2019 at 10:59 AM, AnonymBruker said: Jeg har fortsatt ikke fått noe godt svar på dette med klimasoner, om det er én eller to poler (et meningsløst begrep på en flat jord), hvorfor vindretning og årstider er omvendte på hver sin side av ekvator, hvorfor corioliseffekten oppstår, og hvorfor rotasjonsretningen i vannavløp har forkskjellig retning på hver sin side av ekvator. Heller ikke hvorfor stjernehimmelen ikke er den samme på nord- og sydsiden av ekvator. Hvor er arktis, og hvor er antarktis? Hvorfor er det tempererte soner i mellom? Hvorfor er det et stillebelte ved ekvator? Kan dere begynne å svare snart? Anonymkode: af18f...29a Hvorfor svarer ingen på dette? Anonymkode: af18f...29a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #429 Del Skrevet 27. september 2019 Anonymkode: 2d359...d77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #430 Del Skrevet 27. september 2019 Jeg klarer ikke helt å gå inn i dette. Hørte litt på han fyren over, og de mener at rommet ikke eksisterer? At det liksom er en kuppel over jorden med hull i som er "stjernene"? Så hva er utenfor der da? Dette er jo så ulogisk, jeg klarer ikke. Altså, jeg kjøper ikke alt vitenskapen "selger" ukritisk. Jeg vet at en hel del studier er betalt av dem som tjener på resultatet, og jeg tror absolutt ikke at myndigheter snakker sant 100% av tiden. Men akkurat det med jorden og universet, det er ikke noe som myndighetene sitter på alene. Det finnes referanser i mange gamle skrifter der man kan se at de visste om både stjerner og planeter, at jorden var rund og at den gikk rundt solen osv. I Giza-pyramiden f.ex, kan man finne så mange utregninger som støtter tall vi har regnet ut i vår tid som gjelder jordkloden (noe forøvrig myndighetene og Egyptologene nekter for, da de mener at det gamle Egypt ikke var så avansert). Om man leser Däniken og Sitchin så mener de at det finnes referanser til reiser i rommet i gamle skrifter, og det er jo litt vanskelig å reise i et rom som ikke eksisterer. De som har hatt nær-døden-opplevelser forteller også noen ganger om at de reiser gjennom rommet, og tunnelen som mange beskriver har man spekulert på om kan være svarte hull. Noen beskriver også jordkloden ovenfra og sier den er ikke flat. Her er Sitchin med denne tavlen fra Sumer som jeg stadig prøver å få forklaring på her...hvorfor tegner de solsystemet om de tror at jorden er flat? Anonymkode: 590cf...a6c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #431 Del Skrevet 27. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg klarer ikke helt å gå inn i dette. Hørte litt på han fyren over, og de mener at rommet ikke eksisterer? At det liksom er en kuppel over jorden med hull i som er "stjernene"? Så hva er utenfor der da? Dette er jo så ulogisk, jeg klarer ikke. Anonymkode: 590cf...a6c Hva mener du er utenfor verdensrommet da? Anonymkode: 74a59...004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #432 Del Skrevet 27. september 2019 18 minutter siden, AnonymBruker said: Hva mener du er utenfor verdensrommet da? Anonymkode: 74a59...004 Verdensrommet er uendelig så vidt vi vet, men det er ikke poenget. Hvis det vi ser ikke er verdensrommet men en kuppel, så må det være noe utenfor der som ingen noen sinne har sett, og hva er det? Og hvorfor har ingen sett det? Anonymkode: 590cf...a6c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #433 Del Skrevet 27. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Verdensrommet er uendelig så vidt vi vet, men det er ikke poenget. Hvis det vi ser ikke er verdensrommet men en kuppel, så må det være noe utenfor der som ingen noen sinne har sett, og hva er det? Og hvorfor har ingen sett det? Anonymkode: 590cf...a6c Kan noe være uendelig stort? Hvis det ikke er uendelig så må det jo være noe utenfor der som ingen noen sinne har sett også? Anonymkode: 74a59...004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #434 Del Skrevet 27. september 2019 Trist hvis dette er bare tull da: Anonymkode: 590cf...a6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #435 Del Skrevet 27. september 2019 Uendelig innover og uendelig utover: Anonymkode: 590cf...a6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #436 Del Skrevet 27. september 2019 46 minutter siden, AnonymBruker said: Kan noe være uendelig stort? Hvis det ikke er uendelig så må det jo være noe utenfor der som ingen noen sinne har sett også? Anonymkode: 74a59...004 Hva er nord for nordpolen? Anonymkode: 2d359...d77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #437 Del Skrevet 27. september 2019 Poenget er, kuppel eller ikke. Vi vet ikke hva som er utenfor. Ja det finnes teorier om at det er evig rom, men bare teorier. Hvorfor har ingen sett det som er utenfor? Anonymkode: 74a59...004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyv1 Skrevet 27. september 2019 #438 Del Skrevet 27. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Poenget er, kuppel eller ikke. Vi vet ikke hva som er utenfor. Ja det finnes teorier om at det er evig rom, men bare teorier. Hvorfor har ingen sett det som er utenfor? Anonymkode: 74a59...004 Utenfor hva da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #439 Del Skrevet 27. september 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor svarer ingen på dette? Anonymkode: af18f...29a Det er veldig få tilhengere her inne. De vil også ha noe problemer med å besvare spørsmålene dine. Derfor er det nok enklere å unngå dem. Anonymkode: ea664...217 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #440 Del Skrevet 27. september 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg klarer ikke helt å gå inn i dette. Hørte litt på han fyren over, og de mener at rommet ikke eksisterer? At det liksom er en kuppel over jorden med hull i som er "stjernene"? Så hva er utenfor der da? Dette er jo så ulogisk, jeg klarer ikke. Altså, jeg kjøper ikke alt vitenskapen "selger" ukritisk. Jeg vet at en hel del studier er betalt av dem som tjener på resultatet, og jeg tror absolutt ikke at myndigheter snakker sant 100% av tiden. Men akkurat det med jorden og universet, det er ikke noe som myndighetene sitter på alene. Det finnes referanser i mange gamle skrifter der man kan se at de visste om både stjerner og planeter, at jorden var rund og at den gikk rundt solen osv. I Giza-pyramiden f.ex, kan man finne så mange utregninger som støtter tall vi har regnet ut i vår tid som gjelder jordkloden (noe forøvrig myndighetene og Egyptologene nekter for, da de mener at det gamle Egypt ikke var så avansert). Om man leser Däniken og Sitchin så mener de at det finnes referanser til reiser i rommet i gamle skrifter, og det er jo litt vanskelig å reise i et rom som ikke eksisterer. De som har hatt nær-døden-opplevelser forteller også noen ganger om at de reiser gjennom rommet, og tunnelen som mange beskriver har man spekulert på om kan være svarte hull. Noen beskriver også jordkloden ovenfra og sier den er ikke flat. Her er Sitchin med denne tavlen fra Sumer som jeg stadig prøver å få forklaring på her...hvorfor tegner de solsystemet om de tror at jorden er flat? Anonymkode: 590cf...a6c Jeg er enig i det du skriver her bortsett fra nær-døden opplevelser og Sitchin, hvis du studerer Sitchin nærmere så finner du fort ut at han er en skribent som har skrevet science fiction. Han hadde ingen som helst relevant utdanning og de påståtte oversettelsene han gjorde var bare fantasi. Hvis jeg skal være helt ærlig så mener jeg at det å dra Sitchin inn i denne diskusjonen bare forsøpler og gjør temaet enda mer useriøst. https://www.sitchiniswrong.com/index.html Anonymkode: 00604...bc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå