Gå til innhold

Hvorfor FLAT JORD er så vanskelig!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg orker faktisk ikke diskutere denne problemstillingen. Ei heller bruke hjernen min til å tenke på dette. Trodde helt ærlig ikke noe oppegående menneske i dette landet, trodde at jorda var flat. Å protestere på noe som er bevist, er tull. Det er som å si at vi har melk i vener og arterier, ikke blod. Helt på jordet.

Anonymkode: 05175...5cc

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg orker faktisk ikke diskutere denne problemstillingen. Ei heller bruke hjernen min til å tenke på dette. Trodde helt ærlig ikke noe oppegående menneske i dette landet, trodde at jorda var flat. Å protestere på noe som er bevist, er tull. Det er som å si at vi har melk i vener og arterier, ikke blod. Helt på jordet.

Hvordan forklarer du at «utlendinger» syntes at nordmenn lukter melk da? 

Høhøhø...🤔

Anonymkode: 8836a...ebb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan forklarer du at «utlendinger» syntes at nordmenn lukter melk da? 

Høhøhø...🤔

😉På samme måte som at man lukter hvitløk hvis man spiser hvitløk, antakelig. Betyr ikke at hvitløksbåtene triller rundt i årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden er full av trolling.

Anonymkode: 2d359...d77

Nei. Prøv å se om du får tillatelse av noe land i verden til å dra til ispolen.

Anonymkode: ad009...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

😉På samme måte som at man lukter hvitløk hvis man spiser hvitløk, antakelig. Betyr ikke at hvitløksbåtene triller rundt i årene. 

Aahhhh... 🕯...eller lukter pils etter en bytur? Hm...logikk i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finnes ekvator på en flat jord?

Jeg fornekter ikke ekvator 

Anonymkode: 74a59...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Forklar meg da følgende: På en flat jord, hvor er nordpolen, og hvor er sydpolen.

Ikke minst, hvor er ekvator. Kan man ikke passere ekvator?

Anonymkode: af18f...29a

Reis nord fra norge er korteste vei for oss her. Nordpolen er mulig å nå. Sydpolen er lettest å nå sør for sør amerika. Ekvator er ca i midten og den er mulig å passere. Tegn en sirkel alt passer hvis du tegner det inn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fjollefyr skrev:

Men Paaske fornekter jo ekvator også. Pluss at han fornekter midnattsol, noe som gjør alle som bor og har oppholdt seg nord for polarsirkelen er definert som løgnere. Hva er ditt svar på dette?

Jeg forstår at du og Paaske tror at solen beveger seg i en sirkel i et smalt «belte», der sentrum og ytterkanten er kalde siden solen ikke skinner der.

Hvorfor skal jeg forsvare Paaske? Hva er mitt svar på noe påske sier? Rett spørsmålene til riktig person 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal jeg forsvare Paaske? Hva er mitt svar på noe påske sier? Rett spørsmålene til riktig person 

Gæ? Hæ? Tror ikke du heller at jorden er flat? Jeg har hodepine no...😳

Opp hånden og oppgi anonym kode de som mener jorden er flat. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fjollefyr skrev:

Gæ? Hæ? Tror ikke du heller at jorden er flat? Jeg har hodepine no...😳

Opp hånden og oppgi anonym kode de som mener jorden er flat. 

Tror vedkommende mente at du må spørre Paaske. De som tror på flat jord har tydeligvis ikke samme teorier, og fantasien setter ingen grenser.

Anonymkode: ae3b3...8e4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror vedkommende mente at du må spørre Paaske. De som tror på flat jord har tydeligvis ikke samme teorier, og fantasien setter ingen grenser.

Jeg gir opp, takk for meg. Over og ut på kanal 16. (Som forøvrig har lengre rekkevidde med høyere antenne, grunnet jordens krumming)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Reis nord fra norge er korteste vei for oss her. Nordpolen er mulig å nå. Sydpolen er lettest å nå sør for sør amerika. Ekvator er ca i midten og den er mulig å passere. Tegn en sirkel alt passer hvis du tegner det inn 

Bestem dere nå - er det én eller to poler? Og hvordan forklarer dere at det er klimasoner. Dere kommer jo med helt ulike forståelser...

49 minutter siden, Fjollefyr said:

Jeg gir opp, takk for meg. Over og ut på kanal 16. (Som forøvrig har lengre rekkevidde med høyere antenne, grunnet jordens krumming)

Ok!

Jeg har lytteplikt på kanal 16, og responderer om nødvendig.

Hilsen seiler fra sjøfartsfamilie!

Anonymkode: af18f...29a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forutsetter du nå at det klumpe-skydekket er uendelig langt?
Med sola på stor avstand ser jeg ikke problemet med sånn belysning.
Dessuten kan sola reflektere i sjøer og hav og på den måten lyse oppunder som på bildet.

Anonymkode: f6cbc...be6

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forutsetter du nå at det klumpe-skydekket er uendelig langt?
Med sola på stor avstand ser jeg ikke problemet med sånn belysning.
Dessuten kan sola reflektere i sjøer og hav og på den måten lyse oppunder som på bildet.

Hvor langt skydekket er har ingen betydning, men du kan jo komme med en bra argumentasjon på hvorfor du mener det er vesentlig. 

Uansett så må jo noen av de som tror at jorden er flat komme med en forklaring på dette fenomenet som kan bevises og etterprøves med vitenskapelige metoder (matematikk og målinger, så vidt jeg vet så er 1+1 fremdeles 2) 

Anonymkode: 00604...bc5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg fornekter ikke ekvator 

Bestrider du at dag og natt er like lange året rundt ved ekvator?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 22.9.2019 den 19.53):

Hvor langt skydekket er har ingen betydning, men du kan jo komme med en bra argumentasjon på hvorfor du mener det er vesentlig. 

Uansett så må jo noen av de som tror at jorden er flat komme med en forklaring på dette fenomenet som kan bevises og etterprøves med vitenskapelige metoder (matematikk og målinger, så vidt jeg vet så er 1+1 fremdeles 2) 

Anonymkode: 00604...bc5

Selv med sol høyere enn skydekket kan du få underbelyst skydekket via refleksjon i havflater.
Da skjønner du også hvorfor lengden (eller plasseringen) av skydekket har betydning.
high-sun-refletive-water-underlight.png

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv med sol høyere enn skydekket kan du få underbelyst skydekket via refleksjon i havflater.
Da skjønner du også hvorfor lengden (eller plasseringen) av skydekket har betydning.

Og hvordan er dette mulig hvis sola skulle gå i en ring over en flat jordplate og lyse opp forskjellig steder på den måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Men på bildet er det ikke sol oppå skyene!

Anonymkode: 590cf...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Fjollefyr said:

Men Paaske fornekter jo ekvator også. Pluss at han fornekter midnattsol, noe som gjør alle som bor og har oppholdt seg nord for polarsirkelen er definert som løgnere. Hva er ditt svar på dette?

Jeg forstår at du og Paaske tror at solen beveger seg i en sirkel i et smalt «belte», der sentrum og ytterkanten er kalde siden solen ikke skinner der.

Gjør han?

Anonymkode: 590cf...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...