Gå til innhold

Hvorfor FLAT JORD er så vanskelig!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke det Paaske som er den store "eksperten" illustrerte i videoen. Er tydelig at teorien forandrer seg etter hvordan spørsmål blir stilt. Bare fantasier og antagelser med andre ord.

Anonymkode: ae3b3...8e4

Ja det er alltid dumt med svar som ikke passer med teorien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, bandit skrev:

Ja det er alltid dumt med svar som ikke passer med teorien...

Det er alltid dumt med svar basert på antagelser som endrer seg som det passer. Det gjør det ikke mer troverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Fordi jordplaten spinner, vel?

Anonymkode: ad009...319

Hva spinner den rundt, da?

Og hvorfor ser man ikke corioliseffekten ved ekvator? Ekvator er jo på en flat jord på midten av skiven, og vil utvise corioliseffekt. Det skjer derimot ikke i virkeligheten.

Samtidig kan vi spøøre hvorfor det finnes et stillestående belte av luft rundt ekvator, og at den predominerende vindretningen går i motsatte retninger på hver sin side av ekvator. Dette forklares lett når jorden er rund. Hvordan forklarer du dette på en flat jord med en spinnende jordplate?

Anonymkode: af18f...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tenker er at alt universet er som atomer og elektroner som alt faktisk er bygget opp av. Planeter går rundt sola akkurat som nøytroner går rundt atomer. Altså blir sola et atom. Bare se selv hvor likt det er. Og det burde være enda en grunn til å tro at jorda er rund og at solsystemet er som vi har lært. 

1bb9c4071fdf6fd3a657364dfda7e550.png

image-asset.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jorden er flat så vil jeg gjerne se en vitenskapelig forklaring på hvorfor solen lyser opp skyene på undersiden, det er rett og slett ikke mulig på en flat jord.

a4RZ9Wv_700bwp.jpg

Anonymkode: 00604...bc5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis jorden er flat så vil jeg gjerne se en vitenskapelig forklaring på hvorfor solen lyser opp skyene på undersiden, det er rett og slett ikke mulig på en flat jord.

a4RZ9Wv_700bwp.jpg

Anonymkode: 00604...bc5

Sikkert photoshoppa.

😁

Anonymkode: 2d359...d77

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Duftavsommerregn skrev:

Det er bare å ta en flytur i klarvær så ser du med egne øyne at jorden ikke er flat. Den kan umulig være det, fordi du ser faktisk jord krumningen allerede da. Så alle som påstår at jorden er dønn flat er jo så dum som de kan få blitt. Det er vel tre alternativer her. Enten er man dum, eller så er man kverulant, eller så  sliter man med noen sterke psykiske problemer. Fritt valg.

Vinduene på fly er konkave og lager fisheye effekt. Har du prøv å se ut av et fly uten vinduer? 

Anonymkode: 74a59...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Vinduene på fly er konkave og lager fisheye effekt. Har du prøv å se ut av et fly uten vinduer? 

Underlig at den fisheye-effekten ikke inntreffer når flyet står på bakken, da.....

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2019 den 16.11, AnonymBruker skrev:

Ikke reist med særlig utsikt forover dessverre.
Er det observasjoner med kikkert eller uten?

Anonymkode: f6cbc...be6

Prøver igjen med å svare, kjære anonymkode «be6», dette er både med og uten kikkert. Hvordan forklarer du det? At du ikke har reist uten utsikt forover er ikke et svar. Pluss at jeg lurer på hvorfor du var så frekk å insinuere at jeg hadde denne kunnskapen fra Disney filmer, da jeg stilte spørsmålet? 

Endret av Fjollefyr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det da iskaldt i midten (nordpolen), og tiltagende varmt til den tropiske sonen, førs temperaturen stuper mot ytterkanten (sydpolen). En sol som går i sirkler over en flate kan ikke bevirke slike klimasoner.

Hvordan forklarer du det?

Nordpolen i midten? Er kallest på Polen for den er lengst unna sola 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan forklarer Paaske da iskanten rundt? Som etter hva jeg forstår vil være nærmere solen enn resten av tallerken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Duftavsommerregn skrev:

Det er bare å ta en flytur i klarvær så ser du med egne øyne at jorden ikke er flat. Den kan umulig være det, fordi du ser faktisk jord krumningen allerede da. Så alle som påstår at jorden er dønn flat er jo så dum som de kan få blitt. Det er vel tre alternativer her. Enten er man dum, eller så er man kverulant, eller så  sliter man med noen sterke psykiske problemer. Fritt valg.

Har det falt deg inn at krummingen du ser, kan være kanten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, Fjollefyr skrev:

Hvordan forklarer Paaske da iskanten rundt? Som etter hva jeg forstår vil være nærmere solen enn resten av tallerken?

Da tror jeg ikke du forstår. Den vil jo være lengst vekk fra solen, den er nærmere ekvator der det er varmere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Da tror jeg ikke du forstår. Den vil jo være lengst vekk fra solen, den er nærmere ekvator der det er varmere

Finnes ekvator på en flat jord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ok. Forklar meg da følgende: På en flat jord, hvor er nordpolen, og hvor er sydpolen.

Ikke minst, hvor er ekvator. Kan man ikke passere ekvator?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok. Forklar meg da følgende: På en flat jord, hvor er nordpolen, og hvor er sydpolen.

Ikke minst, hvor er ekvator. Kan man ikke passere ekvator?

Det er bare en pol. Du får heller ikke lov å dra dit av noe land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men Paaske fornekter jo ekvator også. Pluss at han fornekter midnattsol, noe som gjør alle som bor og har oppholdt seg nord for polarsirkelen er definert som løgnere. Hva er ditt svar på dette?

Jeg forstår at du og Paaske tror at solen beveger seg i en sirkel i et smalt «belte», der sentrum og ytterkanten er kalde siden solen ikke skinner der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kjenner folk som har vært på sydpolen. Hva er dette for noe sludder?

Mener du at nordpolen og sydpolen henger sammen? Eller hvordan forklarer du den arktiske sonen?

Hvor var Roald Amundsen i 1911?

Hvordan kan vi navigere hvis det bare er én pol?

Jeg har ikke sett noen flat earth-kart som opererer med kun én pol. Nordpolen er i sentrum, og sydpolen er tydeligvis definert som en ring rundt verden.

Hvordan forklarer du at vi har polare, tempererte og tropiske temperatursoner? Og hvorfor er årstidene invertert over og under ekvator?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Denne tråden er full av trolling.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...