Snublefot62 Skrevet 10. oktober 2023 #1361 Del Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det er gjort mange forsøk på det der. Det ser ut som båter forsvinner i horisonten, men når man zoomer inn så er hele båten synlig igjen. Hvis det i det hele tatt er tilfelle at båten forsvinner i horisonten, kan dere forklare meg hvordan det er mulig når man ikke engang ser at jorda krummer høyt oppe i stratosfæren? Forklar det gjerne til oss som ikke forstår noenting. Like flatt som man ser havet her nede Anonymkode: ca6fd...973 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du får starte med å fortelle meg hvilket klipp da, det med båten eller horisonten? Er like spent på hva og hvorfor jeg evt skulle ha sett noe som deg. Anonymkode: ca6fd...973 Der har du innlegget jeg siktet til. Du sier ganske tydelig at man skulle sett krumning her, men at man ikke gjør det. Kan du vise til hvorfor du mener det skal være synlig krumning her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 10. oktober 2023 #1362 Del Skrevet 10. oktober 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Var ikke helt med et øyeblikk, du mente høyden dette ble filmet fra? Det står beskrevet. 100 000 feet, som da vil si rundt 30,5 km. Her ser du en video av en båt som liksom har forsvunnet i horisonten med en avstand på 29,75 km. Derfor er det mest sannsynlig ikke krumningen som gjør at det ser ut som båten forsvinner bak horisonten. Anonymkode: ca6fd...973 Her er jo horisonten synlig bak båten. Ingen som mener jorda er rund, ville påstått at båten skulle ha forsvunnet. Det viser nok en gang at flatjordfolka enten bløffer eller ikke har peiling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helgekarjol Skrevet 10. oktober 2023 #1363 Del Skrevet 10. oktober 2023 4 minutter siden, Pawn Hearts said: Her er jo horisonten synlig bak båten. Ingen som mener jorda er rund, ville påstått at båten skulle ha forsvunnet. Det viser nok en gang at flatjordfolka enten bløffer eller ikke har peiling. Eller at de troller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #1364 Del Skrevet 10. oktober 2023 Pawn Hearts skrev (1 time siden): Her er jo horisonten synlig bak båten. Ingen som mener jorda er rund, ville påstått at båten skulle ha forsvunnet. Det viser nok en gang at flatjordfolka enten bløffer eller ikke har peiling. Å, er det ingen som mener at jorda er rund som har påstått det? Du selv er en av dem!! Og har diskutert akkurat dette med flere av dere tidligere her i tråden, inkludert de som nevnte det her igjen i går som mitt argument denne gangen egentlig var rettet mot. Bra du ikke lenger mener det ihvertfall, og litt komisk at du den gang akkurat i det innlegget snakket om selvmotsigelser også, som du nå driver med😄 Pawn Hearts Skrevet 20. desember 2022 #950 AnonymBruker skrev (På 19.12.2022 den 23.59): Nå må du nesten bestemme deg. I andre innlegg så skriver du at det ikke er mulig å se krumningen fordi jorda er så stor, så derfor ser alt vannrett ut. Samtidig så mener du nå at krumningen tydeligvis er så stor at vi kan se båter forsvinne bak horisonten. Nå har jeg lagt ut en video hvor du hele båten når det zoomes inn. Ikke noe delvis der. Anonymkode: ca6fd...973 Det er nettopp fordi jorda er så stor at man ikke kan se krummingen direkte. Når store/høye ting er langt nok unna, kan man likevel se at de forsvinner bak horisonten. Det finnes ingen selvmotsigelser her Anonymkode: ca6fd...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 10. oktober 2023 #1365 Del Skrevet 10. oktober 2023 29 minutter siden, AnonymBruker said: Å, er det ingen som mener at jorda er rund som har påstått det? Du selv er en av dem!! Og har diskutert akkurat dette med flere av dere tidligere her i tråden, inkludert de som nevnte det her igjen i går som mitt argument denne gangen egentlig var rettet mot. Bra du ikke lenger mener det ihvertfall, og litt komisk at du den gang akkurat i det innlegget snakket om selvmotsigelser også, som du nå driver med😄 Pawn Hearts Skrevet 20. desember 2022 #950 AnonymBruker skrev (På 19.12.2022 den 23.59): Nå må du nesten bestemme deg. I andre innlegg så skriver du at det ikke er mulig å se krumningen fordi jorda er så stor, så derfor ser alt vannrett ut. Samtidig så mener du nå at krumningen tydeligvis er så stor at vi kan se båter forsvinne bak horisonten. Nå har jeg lagt ut en video hvor du hele båten når det zoomes inn. Ikke noe delvis der. Anonymkode: ca6fd...973 Det er nettopp fordi jorda er så stor at man ikke kan se krummingen direkte. Når store/høye ting er langt nok unna, kan man likevel se at de forsvinner bak horisonten. Det finnes ingen selvmotsigelser her Anonymkode: ca6fd...973 Båten kan ikke skjules av horisonten fordi horisonten er bak den, akkurat som at du ikke kan skjules av et hus når du står foran det. Derfor beviser ikke den videoen noe som helst, og det er merkelig at flatjordfolk ikke skjønner det (med mindre de troller, selvfølgelig). Er båten derimot langt nok unna, vil den forsvinne bak horisonten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #1366 Del Skrevet 10. oktober 2023 Pawn Hearts skrev (1 time siden): Båten kan ikke skjules av horisonten fordi horisonten er bak den, akkurat som at du ikke kan skjules av et hus når du står foran det. Derfor beviser ikke den videoen noe som helst, og det er merkelig at flatjordfolk ikke skjønner det (med mindre de troller, selvfølgelig). Er båten derimot langt nok unna, vil den forsvinne bak horisonten. Men poenget er da at båter som forsvinner ut av synsfeltet og ikke lenger synes ikke betyr på at de forsvinner bak noen horisont. Vi har derfor ikke noe bevis på at båter forsvinner i horisonten pga jordens krumning. Bra du innrømmer det selv. Anonymkode: ca6fd...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 10. oktober 2023 #1367 Del Skrevet 10. oktober 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Men poenget er da at båter som forsvinner ut av synsfeltet og ikke lenger synes ikke betyr på at de forsvinner bak noen horisont. Vi har derfor ikke noe bevis på at båter forsvinner i horisonten pga jordens krumning. Bra du innrømmer det selv. Anonymkode: ca6fd...973 Jeg har ikke innrømmet noe som helst, bare påpekt at båten i videoen ikke er langt nok unna til å forsvinne bak horisonten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #1368 Del Skrevet 10. oktober 2023 Pawn Hearts skrev (22 minutter siden): Jeg har ikke innrømmet noe som helst, bare påpekt at båten i videoen ikke er langt nok unna til å forsvinne bak horisonten. Men den var langt nok unna til å være ute av vårt synsfelt på land. Og det at båter forsvinner ut av vårt synsfelt har blitt brukt som et argument om at båter forsvinner bak horisonten. Viser til tidligere diskusjon i denne tråden hvor flere av dere støttet hverandre. Bare å bla bakover å lese. Og hva slags grunnlag har du for å påstå at båter faktisk forsvinner bak horisonten? Anonymkode: ca6fd...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 10. oktober 2023 #1369 Del Skrevet 10. oktober 2023 19 minutter siden, AnonymBruker said: Men den var langt nok unna til å være ute av vårt synsfelt på land. Og det at båter forsvinner ut av vårt synsfelt har blitt brukt som et argument om at båter forsvinner bak horisonten. Viser til tidligere diskusjon i denne tråden hvor flere av dere støttet hverandre. Bare å bla bakover å lese. Og hva slags grunnlag har du for å påstå at båter faktisk forsvinner bak horisonten? Anonymkode: ca6fd...973 Jeg tror du har misforstått litt. Poenget er at båter (store, høye båter, vel og merke, slik at de kan ses på lang nok avstand) forsvinner med bunnen først. Til slutt ser man bare toppen eller mastene og seilene før de også blir borte. Det finnes flere gode videoer av dette på nettet, og noen er blitt postet her tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #1370 Del Skrevet 10. oktober 2023 Pawn Hearts skrev (1 time siden): Jeg tror du har misforstått litt. Poenget er at båter (store, høye båter, vel og merke, slik at de kan ses på lang nok avstand) forsvinner med bunnen først. Til slutt ser man bare toppen eller mastene og seilene før de også blir borte. Det finnes flere gode videoer av dette på nettet, og noen er blitt postet her tidligere. Det er heller ikke pga noen krumning. Det er rett og slett optisk illusjon. Ta en titt på den videoen som viser kun 14 km unna og en båt som ser ut som den har sunket allerede på den korte avstanden Optisk illusjon kan oppstå på flere måter. Da kan du se disse videoene som viser båter som svever over havoverflaten. Går ut i fra at du ikke mener at de svever over horisonten, selv om det ser slik ut Anonymkode: ca6fd...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #1371 Del Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er heller ikke pga noen krumning. Det er rett og slett optisk illusjon. Ta en titt på den videoen som viser kun 14 km unna og en båt som ser ut som den har sunket allerede på den korte avstanden Optisk illusjon kan oppstå på flere måter. Da kan du se disse videoene som viser båter som svever over havoverflaten. Går ut i fra at du ikke mener at de svever over horisonten, selv om det ser slik ut Anonymkode: ca6fd...973 Ingen av disse videoene viser båter som synker gradvis ut av horisonten etter som de kommer lenger unna😅 Anonymkode: 695b8...26a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #1372 Del Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ingen av disse videoene viser båter som synker gradvis ut av horisonten etter som de kommer lenger unna😅 Anonymkode: 695b8...26a Åååå, er det ikke det. Trodde det jeg😅😅 Nei, meningen var kun å vise til at det vi ser bare er optisk illusjon. Kan legge ut en video fra en båt som synker gradvis også da, hvis det gjør deg fornøyd. Dette er en avstand på ca 19 km, som er 10 km kortere avstand enn den første videoen jeg la ut, hvor det ble påstått at avstanden var for kort til at båten skulle synke, og man i tillegg så horisonten på baksiden. At båter synker bak noen horisont er bare tullprat som dere bare kan legge bak dere, en gang for alle. Det er kun optisk illusjon som vi også ser i videoene jeg la ut i forrige innlegg. Anonymkode: ca6fd...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyv1 Skrevet 11. oktober 2023 #1373 Del Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 9.10.2023 den 11.52): Men du svarer meg ikke på spørsmålet. Du tenker at det er normalt at en sol som rommer 1,3 millioner jordkloder og er 150 millioner km unna vil gi en så lokal speiling/refleksjon i vannet? Anonymkode: ca6fd...973 Jeg er fortsatt litt usikker på om vi snakker forbi hverandre... Du har helt rett i at Solen er stor, men siden du ganske så riktig påpeker at den er skrekkelig langt unna så vil den derfor se liten ut. Sånn er det jo med ting som er langt unna. Det betyr altså at det lyse feltet på bildet er refleksjonen av Solen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #1374 Del Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 9.1.2019 den 1.53): Jeg gir blaffen i om den er flat eller rund. Det påvirker ikke mitt liv i det hele tatt uansett. Anonymkode: 8bf66...87c Med dette innlegget beviser du at du er veldig lite smart. Tror du ikke det hadde påvirket oss om jorda var flat???? Herregud hvor uvitende folk kan være, du har hørt om tyngdekraften??? Anonymkode: 4dd6e...d6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #1375 Del Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Åååå, er det ikke det. Trodde det jeg😅😅 Nei, meningen var kun å vise til at det vi ser bare er optisk illusjon. Kan legge ut en video fra en båt som synker gradvis også da, hvis det gjør deg fornøyd. Dette er en avstand på ca 19 km, som er 10 km kortere avstand enn den første videoen jeg la ut, hvor det ble påstått at avstanden var for kort til at båten skulle synke, og man i tillegg så horisonten på baksiden. At båter synker bak noen horisont er bare tullprat som dere bare kan legge bak dere, en gang for alle. Det er kun optisk illusjon som vi også ser i videoene jeg la ut i forrige innlegg. Anonymkode: ca6fd...973 Avstanden man ser skip synke under horisonten fra stranda kommer an på tre ting: skipets høyde, hvor høyt du selv står over havoverflaten, og hvor langt unna stranda du står. Mao vil det være veldig mange ulike avstander. Og hvorfor viser du videoer av optiske illusjoner når vi snakker om å synke under horisonten? Det er to ulike fenomener. Det er som å benekte at blå biler finnes ved å vise mange bilder av røde biler. Anonymkode: 695b8...26a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gregory Skrevet 11. oktober 2023 #1376 Del Skrevet 11. oktober 2023 Hvorfor gidder folk å kaste bort tiden, med å diskutere med idioter som tror at jorden er flat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #1377 Del Skrevet 11. oktober 2023 Gregory skrev (21 minutter siden): Hvorfor gidder folk å kaste bort tiden, med å diskutere med idioter som tror at jorden er flat? Kan ikke svare for andre, men personlig synes jeg det er fascinerende som sosiologisk fenomen. Man har en så sterk gruppetilhørighet og identitet til troen man har funnet at man tilsynelatende blokkerer ut normal fornuft, og ser alle vitenskapelige forklaringer som del av en slags konspirasjon mot egen tro. Det er en veldig sterk belønning for mennesker å føle seg utvalgt, de eneste som forstår sannheten, og gir mening de antakelig manglet i tilværelsen før. Anonymkode: 695b8...26a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #1378 Del Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Avstanden man ser skip synke under horisonten fra stranda kommer an på tre ting: skipets høyde, hvor høyt du selv står over havoverflaten, og hvor langt unna stranda du står. Mao vil det være veldig mange ulike avstander. Og hvorfor viser du videoer av optiske illusjoner når vi snakker om å synke under horisonten? Det er to ulike fenomener. Det er som å benekte at blå biler finnes ved å vise mange bilder av røde biler. Anonymkode: 695b8...26a Fordi det er en optisk illusjon. Jorden har ikke engang en synlig krumning når vi ser fra en høyde på over 30 km. Det er derfor ikke mulig å se båter synke bak noen horisont med en avstand på 19 km på noen måte. Du kan bare fortsette å påstå det, men det blir ikke noe mer sant av den grunn. Anonymkode: ca6fd...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #1379 Del Skrevet 11. oktober 2023 Gregory skrev (28 minutter siden): Hvorfor gidder folk å kaste bort tiden, med å diskutere med idioter som tror at jorden er flat? Så kom deg til h.... ut av tråden da, istedenfor å kommentere. Idiot er du selv. Anonymkode: ca6fd...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #1380 Del Skrevet 11. oktober 2023 Snublefot62 skrev (21 timer siden): Der har du innlegget jeg siktet til. Du sier ganske tydelig at man skulle sett krumning her, men at man ikke gjør det. Kan du vise til hvorfor du mener det skal være synlig krumning her? Har aldri ment at det skal være en synlig krumning der, har derimot sagt at det ikke er det. Hva er det du fantaserer om? Anonymkode: ca6fd...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå