AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #1 Skrevet 8. januar 2019 Jeg vurderer sterkt en IT-utdannelse da det sies at men trenger folk innen dette feltet. I tillegg er jeg kvinne, og ser for meg at det kanskje er bra. Jeg kan data helt ok og er kreativ. Men spørs om dette er nok.. noen med erfaring? Trenger man være en datanerd og kunne programmere for å studere dette feltet? Jeg tenker innen design, bruk og interaksjon. Anonymkode: ef4df...41e
abc123detvardet Skrevet 8. januar 2019 #2 Skrevet 8. januar 2019 (endret) Programmering er lurt å kunne når du skal drive med informatikk. Dette er så klart noe du lærer under studiet. Hvis du vil drive å lage/designe apper, så burde du se på HTML og c++. Endret 8. januar 2019 av abc123detvardet
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #3 Skrevet 8. januar 2019 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vurderer sterkt en IT-utdannelse da det sies at men trenger folk innen dette feltet. I tillegg er jeg kvinne, og ser for meg at det kanskje er bra. Jeg kan data helt ok og er kreativ. Men spørs om dette er nok.. noen med erfaring? Trenger man være en datanerd og kunne programmere for å studere dette feltet? Jeg tenker innen design, bruk og interaksjon. Anonymkode: ef4df...41e Sjekk kravene til utdannelsen. Det kan jo ikke være meningen du skal kunne pensum før du begynner uansett 🙂 Sjekk også ulike digitalmarkedsførings-linjer, tror det kan være ganske relevant nå i tiden. Anonymkode: 1306e...402
pressplay Skrevet 8. januar 2019 #4 Skrevet 8. januar 2019 Jeg vil sterkt anbefale å ha en interesse for IT om man skal jobbe med IT. Du må ikke kunne programmere før du begynner å studere, men hvis du finner ut at programmering ikke er tingen for deg bør du også holde deg unna yrket. Yrket krever hyppig oppdatering på kunnskap i større grad enn andre yrker og man må trives med å hele tiden utvikle seg. De fleste IT-jobber krever programmeringskunnskaper så det bør man være dyktig på. Jeg er selv utdannet innenfor IT og jobbet 10 år i bransjen. For meg ble det etter hvert feil yrke da jeg ikke lengre har den interessen for IT som jeg hadde i ungdomsårene og nå jobber jeg med noe helt annet. Det er greit å ha grunnleggende IT-forståelse og det vil nok komme mer og mer IT i andre utdannelser, men er hovedoppgaven i jobben din å jobbe med IT bør man være glad i å programmere. 1
EmmaMaria Skrevet 8. januar 2019 #5 Skrevet 8. januar 2019 Nei, om du tenker å gå informatikk: design, bruk, interaksjon på UiO, er det ikke behov for å være spesiellt god i IT. Du lærer jo det underveis. Og om du ønsker å spesialisere deg i design, er det heller ingen grunn til å skulle bli spesiellt god i de typiske IT fagene 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #6 Skrevet 8. januar 2019 3 minutter siden, EmmaMaria skrev: Nei, om du tenker å gå informatikk: design, bruk, interaksjon på UiO, er det ikke behov for å være spesiellt god i IT. Du lærer jo det underveis. Og om du ønsker å spesialisere deg i design, er det heller ingen grunn til å skulle bli spesiellt god i de typiske IT fagene jeg ser for meg at jeg kanskje ville utviklet apper, brukervennlighet som chatboots, designe nettsider osv. Så ja 🙂 Anonymkode: ef4df...41e
EmmaMaria Skrevet 8. januar 2019 #7 Skrevet 8. januar 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg ser for meg at jeg kanskje ville utviklet apper, brukervennlighet som chatboots, designe nettsider osv. Så ja 🙂 Anonymkode: ef4df...41e Ah ja om du vil jobbe med utvikling så selvfølgelig.Men du lærer alt på studiet. Er du god i matte/logisk tenking burde det ikke være noe problem 😊
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #8 Skrevet 8. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vurderer sterkt en IT-utdannelse da det sies at men trenger folk innen dette feltet. I tillegg er jeg kvinne, og ser for meg at det kanskje er bra. Jeg kan data helt ok og er kreativ. Men spørs om dette er nok.. noen med erfaring? Trenger man være en datanerd og kunne programmere for å studere dette feltet? Jeg tenker innen design, bruk og interaksjon. Anonymkode: ef4df...41e Hvor flink er du egentlig med datamaskiner da? Jeg kjenner en person som knapt veit hva en "harddisk" egentlig er for noe. Slike basic ting burde man jo faktisk vite, eventuelt lære seg før man begynner på en eventuell IT-utdannelse. Anonymkode: 80906...11e
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #9 Skrevet 8. januar 2019 Jeg er også av dem som "fråråder" folk som ikke har genuin interesse for it og teknologi å begynne på slike studier. Man kan alltids klare å fullføre en grad, men det er vanskelig å bli "god nok" når man har et dårlig utgangspunkt. Faktisk så er det jo slik at man ikke nødvendigvis trenger formell kompetanse, så lenge man har gode praktiske ferdigheter. Anonymkode: 0d2de...234
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå