Gjest LoisLane Skrevet 4. april 2005 #1 Skrevet 4. april 2005 http://pub.tv2.no/TV2/nyhetene/article368948.ece Ugh! Den mannen provoserer!
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #3 Skrevet 5. april 2005 Så fyren på TV i går. Han virker ikke helt frisk.
Gjest lilletroll Skrevet 5. april 2005 #4 Skrevet 5. april 2005 Huff og huff, men i og med at han faktisk er DØMT for drapet på sin kone må vi gå ut i fra at han taper rettssaken om barna. (Det gjorde jo han som kjørte på og drepte kona si, og kjørte på vogna datteren lå i....han mistet jo foreldreretten til datteren...)
LilleBille Skrevet 5. april 2005 #5 Skrevet 5. april 2005 Jeg trodde det var kommet et lovforslag (som ble vedtatt) at foreldre som var dømt for vold mot/drap på el. den andre forelderen ikke fikk foreldreretten. Det er mulig at endringen er at det ikke er automatikk i det lenger - men at de må søke om det - men om han skal få foreldreretten er det vannvittig. Stakkars barn!!
Vercetti Skrevet 5. april 2005 #6 Skrevet 5. april 2005 Etter å kjenne saken litt mer enn hva media presser ut, så synes jeg man skal være litt forsiktig å synse så utrolig mye. Dette er en gedigen familietragedie, og det stemmer at Ramsland lenge har vært ganske forbi det som kalles god psykisk helse. Det finnes ingen vinnere i denne saken, det finnes derimot utrolig mange sider. Og det finnes grunn til å trekke litt på øyebrynene i forhold til domstolen som tydeligvis har oversett et markant behov for hjelp, men istedet brummer videre på noe som ligner en mer raffinert galge-prosess. Nå har riktignok psykisk helse aldri vært noen vinner i dette landet, men ut ifra at det her ligger såpass mye konkrete muligheter for utredning - og temmelig iøynefallende behov, så burde utfallet hatt litt mer vekt i seg enn det fikk. Vi vet kanskje at han ikke får noen foreldrerett, men ut ifra hvordan mannen prosederer så burde det være innlysende at han ikke vet det samme.
Gjest LoisLane Skrevet 5. april 2005 #7 Skrevet 5. april 2005 Synes TV2 skulle tenkt seg litt bedre om før de sendte ham ut som hovedsak på nyhetene i går. Det tjener hverken ham selv eller noen andre. Som Vercettei skriver, denne saken har bare tapere.
Gjest Melk Skrevet 5. april 2005 #8 Skrevet 5. april 2005 Og det finnes grunn til å trekke litt på øyebrynene i forhold til domstolen som tydeligvis har oversett et markant behov for hjelp, men istedet brummer videre på noe som ligner en mer raffinert galge-prosess. Domstolen skal ta hensyn til det psykiaterne og forsvarere legger frem. Jeg trekker overhodet ikke på et øyenbryn. Trenger han hjelp bør man isåfall trekke på øyebrynet i forhold til det psykiske helsevernet i FORKANT. I etterkant på de involverte instanser gjøre sin jobb, selv om andre ikke har gjort sin.
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #9 Skrevet 5. april 2005 Det er ganske grovt av TV2 at man sier at Ramsland har er personlighetsforstyrrelse. Det er en alvorlig tilstand, og en alvorlig påstand. En av drivkreftene bak personlighetsforstyrrelser er en uendelig selvmedlidenhet, og etter mine begreper ble Ramsland blottsilt på TV. jeg synes at det var klønete av reporteren, men det er noe med å verne noen mennesker mot en selv. (Bare tenk på en nygift og velkjent svigerfar...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå