Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2005 #1 Skrevet 4. april 2005 Hei! Jeg har hatt en hund i syv år nå. Det siste halvåret har jeg fått mindre og mindre tid til hunden, og jeg så meg derfor nødt til å selge den. Jeg synes selvfølgelig dette er forferdelig leit, og det oppleves nærmest som å miste et familiemedlem. Jeg vet at hunden vil få det bedre hos de nye eierne. Det var imidlertid veldig vondt å ta farvel med ham. Hunden virket veldig forvirret da de nye eierne tok ham med seg. Han dro i halsbåndet og ville tilbake til meg. :-( Noen som vet hvordan hunder takler slike overganger? Sitter igjen med skyldfølelse for å ha latt andre overta ham...
Gjest Madam Felle Skrevet 4. april 2005 #2 Skrevet 4. april 2005 Selvfølgelig ville den tilbake til deg, for det er jo du som har vært lederen dens. Men hunder slår seg fort til ro, så du behøver nok ikke bekymre deg for mye om det.
Cherie Skrevet 5. april 2005 #3 Skrevet 5. april 2005 Siden vi har tatt alfahundens plass kan der muligens sammenlignes med når det er maktovertakelse i en flokk? Bare en teori. De omplasserte hundene jeg møter ute virker veldig harmoniske. Tror nok bare den trenger litt tilvenning. Har du noe kontakt med de som tok over hunden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå