Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså i går da skulle jeg til å legge meg litt på sofaen for å slappe av siden jeg var stuptrøtt og sliten etter jobb. Klokka var vel rundt 17:00 da. Jeg lå da i kun truse og en slags oversized pysj topp kan man si. Jeg trodde også døren min var låst, fordi det gjør jeg alltid når jeg er hjemme alene, og selv på kveldene hvis samboeren min er hjemme fra jobb med meg. Men det hadde vel gått i glemmeboka siden jeg var stressa og hadde masse annet å tenke på.... Så da banket det på døra og i det hørte jeg jo at ytterdøra åpnet og jeg var nære på å sovne, og min første tanke «åå nå er Markus hjemme❤️(Samboeren min). Men neida jeg skjønte fort når jeg hørte stemmen at det var noen andre... Det var tante og onkel som kom helt uanmeldt.

Altså dem er jo hyggelige dem, men jeg foretrekker helst å få en melding eller at folk ringer og spør om det passer med besøk. Når du bare kommer sånn uanmeldt på besøk hos noen aner du jo ikke hva dem driver med der hjemme. Det er jo ganske kleint siden jeg føler ikke så tett bånd med dem, også må jeg reise meg opp og er kun i truse og en topp, det er jo ganske pinlig! Så da måtte jeg skynde meg og kle meg en bukse og ta på meg en annen topp. Servere noe kaffe til dem. 

Altså det er hyggelig, men mer hyggelig on folk kan spørre over melding eller ringe først. Tenk hvis jeg var opptatt med andre ting? Sto i dusjen kanskje, gjøre husarbeid..... Nå vet jeg iallefall at jeg skal låse døra fra nå av også skal jeg titte ut vinduet når jeg er alene hjemme og sjekke hvem som ringer på i det minste. Det er ikke alltid besøk passer eller at man er i humør til det 🤦🏻‍♀️ De ble sittende i sånn 3 timer, og heldigvis etter 2 timer kom jo samboer hjem så da ble det litt mer enklere om dere skjønner.

De eneste jeg synes unmeldt besøk kan være greit å få av er bestevenninna mi og foreldrene mine, altså de som står meg nærmest... Men selv da kan det være fint med en melding der man spør bare sånn i tilfeller som dette der jeg skulle sove, eller om jeg hadde stått i dusjen, eller hatt sex med sambo.... Så ja 

Kvinne på 21 år hvis noen lurer 😌

Anonymkode: 3273f...e57

• Liker 29
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Helt enig med deg. Som du sier så kanskje du enten er trøtt og sliten, eller så gjør du mye annet privat. Noen ganger så ser det kanskje helt bomba ut i hjemmet også. Da er det kjedelig når det bare dukker opp folk på døra. 

Endret av wintergirl
  • Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, wintergirl skrev:

Helt enig med deg. Som du sier så kanskje du enten er trøtt og sliten, eller så gjør du mye annet privat. Noen ganger så ser det kanskje helt bomba ut i hjemmet også. Da er det kjedelig når det bare dukker opp folk på døra. 

Word

• Liker 3
Skrevet

Jeg hater uanmeldte besøk. Kanskje har jeg ikke vasket badet på en stund, eller stuebordet ser bomba ut (jeg har for vane å slenge alt mulig jeg har i hendene der), kanskje har jeg ikke ryddet på kjøkkenet ennå den dagen....ja, alt mulig.

Å få minimum en halvtimes forvarsel mener jeg man må kunne forvente. Da rekker man litt panikkrydding, i det minste. 

Ikke at det er så rotete her hjemme ellers, det er det ikke, men de nevnte områder kan trenge litt rydding noen ganger.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker melding/telefon først jeg også, er jeg hjemme alene så låser jeg stort sett alltid døra. 

Anonymkode: f7f54...89d

• Liker 7
Skrevet

Jeg ser ikke noe problem med uanmeldt besøk. 
Men hadde jeg fått uanmeldt besøk som i tillegg bare gikk rett inn uten å vente på at det åpnes, det hadde jeg sagt tydelig i fra om at ikke er godtatt... 

• Liker 8
Skrevet

Uanmeldte besøk er en jævla uting, og helt unødvendig i dag når det er mulig å kontakte folk nær sagt hvor som helt og når som helst på mobil.

Uanmeldte besøk, nei takk.

• Liker 14
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet (endret)

Synes det kommer helt an på hvem det gjelder. 

Endret av Kjærlighetsbarn98
AnonymBruker
Skrevet

De fleste liker ikke besøk i dag, det er min erfaring. Det gikk an på 90 tallet, men tror jobb suger noe så inni granskogen til de fleste i dag at de bruker fritiden på å psyke seg opp til neste dag.

Anonymkode: 144f7...6e9

• Liker 23
Skrevet

Jeg syns det er hyggelig når folk stikker innom. Jeg har alltid kaffe og som regel noe bakverk på lur i fryseboksen som jeg kan servere. Dessuten er det stort sett alltid både ryddig og rent her, så gjester må bare komme. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser forresten gjennom mitt innlegg at noe er skrevet feil/annen bokstav eller noe mangler. Håper dere forstår alt isåfall, sliter litt med liten grad av dysleksi 😕 

TS

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også det er hyggelig med uanmeldt besøk, men jeg ønsker at de ringer på😊

Anonymkode: f658d...e36

• Liker 1
Skrevet

Man går virkelig ikke bare rett inn til folk! 😱

Synes også man kan sende melding først, det er ikke lett å avvise i døra om det ikke passer.

• Liker 12
Skrevet

Jeg synes folk kan ringe eller sende melding først, og det sier jeg ifra om også. Det er ikke alltid det passer, sånn er det bare. 

Skrevet

Jeg elsker å få besøk😀uansett om det er uanmeldt eller om jeg vet om det. Om jeg så dasser rundt i pysjen sier jeg bare det da,at de får gå inn å sette seg , så "skal jeg bare" 

Men her er det låst hele tiden,og jeg bor i blokk,så kan velge å ikke åpne. Har ikke noen jeg plutselig har sex med heller.

Ville kanskje sett annerledes på det da jeg var yngre? Nå er jeg 35 år da.

Gjest Melis123
Skrevet

Familie og min beste venninne må gjerne komme uanmeldt, resten får si ifra på forhånd så jeg kan panikkrydde litt🙄🙈😊 men trenger ikke så lang varsel

AnonymBruker
Skrevet

Liker heller ikke uanmeldt besøk, og i hvertfall ikke at de bare kommer rett inn! Det er respektløst. Uansett har jeg alltid døra låst om jeg ikke venter besøk. Har titt og ofte sex på sofaen med kjæresten på ettermiddagstid, så den som skulle være så frekk å bare komme rett inn hadde nok fått seg en lærepenge. Det er ikke så vanskelig å sende en sms/ringe også 5 minutter før man ankommer og høre om det passer. 

Anonymkode: 6f65b...e44

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

*også = omså

Anonymkode: 6f65b...e44

Skrevet

Jeg hater uanmeldt besøk, uansett hvem det skulle være. Synes det er en stor uting å komme uanmeldt, og lukker generelt ikke opp i slike tilfeller. 

• Liker 10
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg hater når folk kommer uanmeldt. Uansett hvem det er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...