AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #1 Skrevet 8. januar 2019 Jeg har begynt i ny jobb nå nylig og har jobbet i samme type stilling/arbeidsplass et annet sted. Jeg holder på å bli gal etter kort tid. Det er så mange dårlige løsninger, rutiner og systemer for ting at jeg har lyst til å skrike - hver eneste dag. Mye rare holdninger, og folk er lite nøyaktig (viktig med nøyaktighet i denne jobben). (Dette er en jobb innen helse, jobber på sykehus) Jobber bare deltid og tar litt ekstravakter utenom det, så føler ikke det er spesielt lett å ta opp at "kanskje bør man gjøre dette på en annen måte" - i allefall på en måte som det blir hørt. Er i utgangspunktet veldig interessert i fagfeltet, men kjenner jeg får helt fnatt av å skulle jobbe der. I utgangspunktet er det en gylden mulighet til å få seg erfaring innen dette feltet, og de har indirekte tilbudt meg jobb videre etter endt utdanning (er student), men nå kjenner jeg på behovet for å bare løpe i motsatt retning. Måtte bare få ut litt frustrasjon. Anonymkode: 09cd6...cf5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #2 Skrevet 8. januar 2019 Arbeidslivet er stort sett bare surr og dritt. Lært etter 20år. Anonymkode: 08ddc...f52 1
Duff Skrevet 8. januar 2019 #3 Skrevet 8. januar 2019 Ta jobben for det den er, en attest du kan bruke når du skal søke fast jobb etter studiene. 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #4 Skrevet 8. januar 2019 6 minutter siden, Duff skrev: Ta jobben for det den er, en attest du kan bruke når du skal søke fast jobb etter studiene. Det er det jeg tenker.. Det er rett og slett bare at jeg skriker innvendig hver dag på jobb. Anonymkode: 09cd6...cf5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #5 Skrevet 8. januar 2019 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Arbeidslivet er stort sett bare surr og dritt. Lært etter 20år. Anonymkode: 08ddc...f52 Ja, det er alltids noe, men det er forskjeller på arbeidsplassene. Man trenger ikke å jobbe der det er verst. Snakker av erfaring der, for jeg har jobbet et sted en 10 års tid, og det er mye surr, slurv osv. som stadig vekk går utover meg. Jeg var ikke klok nok til å bytte som ung, og nå har jeg brent inne der, for sent å bytte retning nå. Så TS: Bytt nå mens du har sjanse. Anonymkode: a8011...faf
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #6 Skrevet 8. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er alltids noe, men det er forskjeller på arbeidsplassene. Man trenger ikke å jobbe der det er verst. Snakker av erfaring der, for jeg har jobbet et sted en 10 års tid, og det er mye surr, slurv osv. som stadig vekk går utover meg. Jeg var ikke klok nok til å bytte som ung, og nå har jeg brent inne der, for sent å bytte retning nå. Så TS: Bytt nå mens du har sjanse. Anonymkode: a8011...faf Ja, jeg tror nok bare jeg blir her ut studiet, også begynner et annet sted. Jeg har heldigvis også en annen jobb, slik at jeg har muligheter. Men fy søren dette gir meg helt fnatt. F.eks er ernæring svært viktig, og det er så sløv oppfølging av f.eks matinntak, rutiner, vektkontroll osv. "Oi, glemt å veie" (viktig med vekt hver dag her). Skuffer og skap blir sjeldent/aldri fyllt opp, det er liksom ingen sin oppgave, så det blir oppgaven til den som irriterer seg mest. Dårlig rutiner for hygiene syntes jeg (f.eks kosedyr på samme benk som det blandes medisiner, står oppvask, målebånd ligger på). Lite tilgang på f.eks vaskekluter, ingen rutiner for å vaske benker. Lærdalsbagger ligger inntullet i putetrekk, sug byttes mellom hver pasient (selv om det ikke er brukt - ingen rutine for å forsegle dette slik at man ser om det er brukt eller ei). Skikkelig tullete. Pasientlistene for dagen inneholder absolutt ikke viktigste info, det glemmes å føre inn i MetaVision, det meste foregår på muntlig rapport og folk dokumenterer dårlig, så man står stadig som et spørsmålstegn. F.eks står det i et gårsdagensnotat at sonde er seponert og pas reiser i morgen, også har pas fortsatt sonde og pas vet ikke selv at de skal reise dagen etterpå. Fy farao. Anonymkode: 09cd6...cf5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #7 Skrevet 8. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg tror nok bare jeg blir her ut studiet, også begynner et annet sted. Jeg har heldigvis også en annen jobb, slik at jeg har muligheter. Men fy søren dette gir meg helt fnatt. F.eks er ernæring svært viktig, og det er så sløv oppfølging av f.eks matinntak, rutiner, vektkontroll osv. "Oi, glemt å veie" (viktig med vekt hver dag her). Skuffer og skap blir sjeldent/aldri fyllt opp, det er liksom ingen sin oppgave, så det blir oppgaven til den som irriterer seg mest. Dårlig rutiner for hygiene syntes jeg (f.eks kosedyr på samme benk som det blandes medisiner, står oppvask, målebånd ligger på). Lite tilgang på f.eks vaskekluter, ingen rutiner for å vaske benker. Lærdalsbagger ligger inntullet i putetrekk, sug byttes mellom hver pasient (selv om det ikke er brukt - ingen rutine for å forsegle dette slik at man ser om det er brukt eller ei). Skikkelig tullete. Pasientlistene for dagen inneholder absolutt ikke viktigste info, det glemmes å føre inn i MetaVision, det meste foregår på muntlig rapport og folk dokumenterer dårlig, så man står stadig som et spørsmålstegn. F.eks står det i et gårsdagensnotat at sonde er seponert og pas reiser i morgen, også har pas fortsatt sonde og pas vet ikke selv at de skal reise dagen etterpå. Fy farao. Anonymkode: 09cd6...cf5 Om du slutter ville jeg sendt en liten beskjed til relevante helsemyndigheter. En ting er at det er rot i arbeidslivet generelt, en helt annen er hvis det skjer innen helse, da det til syvende og sist kan gå utover helsa til folk eller i verste fall føre til dødsfall.... Anonymkode: a8011...faf 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #8 Skrevet 8. januar 2019 Prøv å kom på godfot med lederen og kom med små drypp/forslag innimellom. Ikke med pekefinger, men mer "hadde det ikke vært lurt om vi...?" Og hvis du er ekstra ivrig kan du godt ta på deg å lage rutiner (sette opp skilt, legge egne oppgaver til spesifikke vakter etc.) Kanskje skjer det forbedringer litt etter litt, kanskje er lederen en slabbedask som ikke bryr seg og ting fortsetter som før. Uansett har du all mulighet i verden til å søke deg bort etterhvert. Bare prøv å skape deg et positivt rykte, slik at du får godt skussmål med deg videre. Anonymkode: a2c94...d42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå