Potatopotato Skrevet 10. januar 2019 #21 Skrevet 10. januar 2019 (endret) men hva kan det ellers være? Endret 11. april 2023 av Potatopotato
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #22 Skrevet 10. januar 2019 3 minutter siden, Potatopotato skrev: Hadde dere andre tegn enn kun grønn avføring? Jeg lurer også på dette. Og et spørsmål i litt samme gaten 🙈 men etter vi innførte grøt så er avføringen blitt kompakt (ikke hard) men mye tykkere. Er dette normalt når de begynner med fast føde? Anonymkode: 47efb...36d
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #23 Skrevet 10. januar 2019 1 minutt siden, Potatopotato said: Mener ikke å kuppe tråden din; men tenkte høre litt ang nettopp dette temaet min datter på 5 mnd hadde gule bleier med sursøt lukt en gang om dagen hele veien. Sov hele natta til 4 mnd. Plutselig våknet hun hver tredje time, promper masse og har grønne og slimete bleier med vond lukt. De grønne bleiene varierer fra slimete til helt vannete. legen lurer på melkeallergi , men hun har helt plettfri hud , ingen eksem e.l og gulper aldri. Hun virker ikke ellers plaget, og går fint opp i vekt men hva kan det ellers være? Grønn avføring Avføringen kan også være grønn i perioder, uten at det betyr at noe er galt. Vedvarer derimot denne avføringen kan årsakene være: Overproduksjon Overfølsomhet for noe mor spiser (eks. melkeproteinintoleranse) Overgang til fast føde Tarmvirus Erfaring har vist at følgende tilstander også kan gi grønn avføring: Forkjølelse Tannfrembrudd Kontakt lege dersom du mistenker sykdom hos barnet og/eller barnet har nedsatt almenntilstand. Er avføringen svært eksplosiv og skummende kan det ha sammenheng med overproduksjon, at barnet svelger mye luft og/eller har feil sugetak. Les mer om overproduksjon her. fra https://ammehjelpen.no/artikkel/60/Avforing-hos-barnet Anonymkode: 799e3...aa5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #24 Skrevet 10. januar 2019 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg lurer også på dette. Og et spørsmål i litt samme gaten 🙈 men etter vi innførte grøt så er avføringen blitt kompakt (ikke hard) men mye tykkere. Er dette normalt når de begynner med fast føde? Anonymkode: 47efb...36d Ja. Fra samme side som over: 6-12 måneder Avføringen blir mer formet, mørkere i fargen og lukter sterkere når barnet begynner å få annen mat. Hyppigheten pleier også å forandre seg. Anonymkode: 799e3...aa5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #25 Skrevet 10. januar 2019 2 timer siden, Trotwood skrev: Men dvitamin har hun vel fått i 3 mnd? Rart om det er det hvis hun fikk grønn avføring for 4 uker siden. Men om dvitaminen gjør avføringen grønn - gjør det noe da? Har vel ikke noe å si hvilken farge avføring har så lenge ungen er frisk og fornøyd? Jo sant det🤔 hmh, nei da veit jeg ikke. Kanskje det bare har vært tilfeldig. Neida, det gjør jo egentlig ikke noe så lenge hu virker frisk og er blid osv. Jeg er bare redd det er no gæli, selv om hu virker fornøyd. Men alt er sikkert bra. Bare jeg som er overhysterisk 🤦 Anonymkode: 34b9c...3c1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #26 Skrevet 10. januar 2019 2 timer siden, Potatopotato skrev: Mener ikke å kuppe tråden din; men tenkte høre litt ang nettopp dette temaet min datter på 5 mnd hadde gule bleier med sursøt lukt en gang om dagen hele veien. Sov hele natta til 4 mnd. Plutselig våknet hun hver tredje time, promper masse og har grønne og slimete bleier med vond lukt. De grønne bleiene varierer fra slimete til helt vannete. legen lurer på melkeallergi , men hun har helt plettfri hud , ingen eksem e.l og gulper aldri. Hun virker ikke ellers plaget, og går fint opp i vekt men hva kan det ellers være? Neida ikke no problem 😊 hu her å har til tider slimete,vannete og lukter vondt. Anonymkode: 34b9c...3c1
Vera Vinge Skrevet 10. januar 2019 #27 Skrevet 10. januar 2019 Jeg hadde ikke tenkt noe på det så lenge babyen virker fornøyd og sover greit. To av mine barn har hatt grønn og skummende avføring som babyer de periodene de har slitt med magen, og også fått veldig bleieutslett av det. Men da har jo avføringen vært et av flere tegn på at noe ikke er normalt. Ellers er det en del barn som kan få grønn avføring ved tannframbrudd, men nå pleier jo ikke det å skje så tidlig, da. 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #28 Skrevet 10. januar 2019 11 minutter siden, Vera Vinge skrev: Jeg hadde ikke tenkt noe på det så lenge babyen virker fornøyd og sover greit. To av mine barn har hatt grønn og skummende avføring som babyer de periodene de har slitt med magen, og også fått veldig bleieutslett av det. Men da har jo avføringen vært et av flere tegn på at noe ikke er normalt. Ellers er det en del barn som kan få grønn avføring ved tannframbrudd, men nå pleier jo ikke det å skje så tidlig, da. Okei Jeg får bare godta det😇😇 Anonymkode: 34b9c...3c1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #29 Skrevet 11. januar 2019 Hun hadde visst bare gått opp 120 gram på 15 dager. Men helsesøster sa at så lenge hu virka frisk, var blid og spiste så skulle jeg ikke tenke noe på det. Meeeen selv om hu sier det så gjør det meg bekymra da. Begynte med smaksprøve av grøt i dag. Det falt ikke helt i smak. Skal prøve igjen i mårra Anonymkode: 34b9c...3c1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #30 Skrevet 11. januar 2019 Hu har vokst 3 cm på 1 mnd da. Er 64 cm. Om det har no å si Anonymkode: 34b9c...3c1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #31 Skrevet 11. januar 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Hun hadde visst bare gått opp 120 gram på 15 dager. Men helsesøster sa at så lenge hu virka frisk, var blid og spiste så skulle jeg ikke tenke noe på det. Meeeen selv om hu sier det så gjør det meg bekymra da. Begynte med smaksprøve av grøt i dag. Det falt ikke helt i smak. Skal prøve igjen i mårra Anonymkode: 34b9c...3c1 De vokser litt i rykk og napp, og når på dagen man veier i forhold til mat og bæsj har nok også noe å si Min la bare på seg 60g på en uke, så da måtte vi inn på en ekstra veiing - og da hadde hun plutselig lagt på seg 100g på tre dager. Det går nok helt fint Lykke til med smaksprøvene Anonymkode: 799e3...aa5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #32 Skrevet 12. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: De vokser litt i rykk og napp, og når på dagen man veier i forhold til mat og bæsj har nok også noe å si Min la bare på seg 60g på en uke, så da måtte vi inn på en ekstra veiing - og da hadde hun plutselig lagt på seg 100g på tre dager. Det går nok helt fint Lykke til med smaksprøvene Anonymkode: 799e3...aa5 Tusen takk, det var beroligende 😊 hun hadde to avførings bleier og en tung tisse bleie før veiing,og ville ikke spise så mye. Så kanskje det var derfor da Jo takk! Den grøten syns hu var spesiell 😂 får prøve litt forskjellig.😂 Anonymkode: 34b9c...3c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå