AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #1 Skrevet 8. januar 2019 Hei! Jenta mi på 4 mnd har i det siste hatt grønn avføring. Noen ganger veldig vannete andre ganger veldig algete. De på helsestasjonen sier dette er normalt. Men jeg syns fortsatt det er litt merkelig. Sikkert hatt det i 4 uker nå. Går normalt opp i vekt. Kan det være at hun tar D dråper? Hun virker ikke plaget. Det lukter også veldig av avføringen. Anonymkode: 34b9c...3c1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #2 Skrevet 8. januar 2019 Helt normalt, baby bæsj er sånn, den blir gul når hun blir eldre, Anonymkode: df18a...a55
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #3 Skrevet 8. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt normalt, baby bæsj er sånn, den blir gul når hun blir eldre, Anonymkode: df18a...a55 Puh, så bra. Takk for svar Anonymkode: 34b9c...3c1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #4 Skrevet 8. januar 2019 Her var den grønn pga melkeallergi. Endret farge når vi ble melkefri. Anonymkode: ff62d...45b
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #5 Skrevet 8. januar 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her var den grønn pga melkeallergi. Endret farge når vi ble melkefri. Anonymkode: ff62d...45b Hadde hun/han andre symptomer på melkeallergi? Er det slik at jeg bør prøve å kutte alt av melk da? Anonymkode: 34b9c...3c1
Gent82 Skrevet 8. januar 2019 #6 Skrevet 8. januar 2019 Kutte litt ned på kiwi, salat og grønn paprika o.l.? 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #7 Skrevet 8. januar 2019 3 minutter siden, Gent82 skrev: Kutte litt ned på kiwi, salat og grønn paprika o.l.? Kiwi og paprika har jeg faktisk ikke spist etter fødsel enda😇😇 Anonymkode: 34b9c...3c1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #8 Skrevet 8. januar 2019 Grønn avføring kan være tegn på mye formelk. Prøv å la babyen tømme ett og ett bryst Eller varierer både farge, lukt og konsistens på avføringen på mormelkernærte barn hvis babyen ikke har andre plager så er det meste helt normalt. Anonymkode: 629cb...ac8 2
Lumos Skrevet 8. januar 2019 #9 Skrevet 8. januar 2019 Tannfrembrudd, magevondt og sykdom (forkjølelse feks) har gitt grønn avføring hos vår.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #10 Skrevet 8. januar 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grønn avføring kan være tegn på mye formelk. Prøv å la babyen tømme ett og ett bryst Eller varierer både farge, lukt og konsistens på avføringen på mormelkernærte barn hvis babyen ikke har andre plager så er det meste helt normalt. Anonymkode: 629cb...ac8 Da skal jeg prøve et bryst av gangen jeg pleier å bytte etter litt 😱 Nei hu virker helt fin ellers Anonymkode: 34b9c...3c1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #11 Skrevet 8. januar 2019 10 minutter siden, Lumos skrev: Tannfrembrudd, magevondt og sykdom (forkjølelse feks) har gitt grønn avføring hos vår. Kan kanskje være tenner å. Hu tygger veldig på hender og leker. Men trodde ikke de fikk tenner i 4 mnd alder🤔men symptomene kan kanskje komme en god stund før. Anonymkode: 34b9c...3c1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #12 Skrevet 8. januar 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Hei! Jenta mi på 4 mnd har i det siste hatt grønn avføring. Noen ganger veldig vannete andre ganger veldig algete. De på helsestasjonen sier dette er normalt. Men jeg syns fortsatt det er litt merkelig. Sikkert hatt det i 4 uker nå. Går normalt opp i vekt. Kan det være at hun tar D dråper? Hun virker ikke plaget. Det lukter også veldig av avføringen. Anonymkode: 34b9c...3c1 Min fikk også det for noen uker siden og har hatt det siden, av og på. Hun er 3,5 mnd, ingen plager ellers, jeg spiser ikke noe nytt og har ikke for mye melk. Hun spiser også mye på hånda. Tenner klør nok litt under gommene selv om de ikke kommer frem ennå. Helsesøster sier alt er normalt så da slår jeg meg til ro med det. Både venninner med barn, mine foreldre og mannens foreldre sier også de også hadde grønne bleier i blant. Tror ikke det er noe å bekymre seg over Anonymkode: 799e3...aa5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #13 Skrevet 8. januar 2019 22 minutter siden, AnonymBruker said: Da skal jeg prøve et bryst av gangen jeg pleier å bytte etter litt 😱 Nei hu virker helt fin ellers Anonymkode: 34b9c...3c1 Min hadde også grønn avføring i starten pga mye formelk. Han er nå snart 5 mnd og jeg ammer fra annethvert bryst. Grønn avføring er ikke så vanlig etter de fleste ukene tror jeg? Uten at det er noe som ikke er som det skal.. Anonymkode: 7ac49...838
Holille Skrevet 8. januar 2019 #14 Skrevet 8. januar 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan kanskje være tenner å. Hu tygger veldig på hender og leker. Men trodde ikke de fikk tenner i 4 mnd alder🤔men symptomene kan kanskje komme en god stund før. Anonymkode: 34b9c...3c1 Tenner kan komme når som helst. Vår fikk to tenner nede da han var 4 måneder gammel ☺ Ellers er jeg enig i svaret lenger oppe angående formelk ☺
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #15 Skrevet 8. januar 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min fikk også det for noen uker siden og har hatt det siden, av og på. Hun er 3,5 mnd, ingen plager ellers, jeg spiser ikke noe nytt og har ikke for mye melk. Hun spiser også mye på hånda. Tenner klør nok litt under gommene selv om de ikke kommer frem ennå. Helsesøster sier alt er normalt så da slår jeg meg til ro med det. Både venninner med barn, mine foreldre og mannens foreldre sier også de også hadde grønne bleier i blant. Tror ikke det er noe å bekymre seg over Anonymkode: 799e3...aa5 Ja jeg bør vel egentlig slå meg til ro med det helsesøster har sagt. Meeen jeg er en katastrofe tenker🤦 jeg får bare skjerpe meg. Skal inn til 4 mnd kontroll til fredag, så jeg kan jo se om vekta er som den skal Anonymkode: 34b9c...3c1 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #16 Skrevet 8. januar 2019 Akkurat nå, Holille skrev: Tenner kan komme når som helst. Vår fikk to tenner nede da han var 4 måneder gammel ☺ Ellers er jeg enig i svaret lenger oppe angående formelk ☺ Okei ja men da kan det være det. Syns det er litt hardere neserst nå enn før. Men det med melka skal jeg begynne med. Anonymkode: 34b9c...3c1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #17 Skrevet 8. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min hadde også grønn avføring i starten pga mye formelk. Han er nå snart 5 mnd og jeg ammer fra annethvert bryst. Grønn avføring er ikke så vanlig etter de fleste ukene tror jeg? Uten at det er noe som ikke er som det skal.. Anonymkode: 7ac49...838 Det sies så mye om grønn avføring. Men i følge helsesøster så er det visst normalt å. Veit ikke hvorfor jeg ikke kan slå meg til ro med det svaret, men det er vel bare tanken om at avføring ikke skal være grønn kanskje 🤷🤷 Anonymkode: 34b9c...3c1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #18 Skrevet 10. januar 2019 Jeg tenkte å bare gi en oppdatering. Jeg har nå kutta ut D dråper,å nå har hun faktisk mer gul avføring. Kan være tilfeldig så klart. Men siden hu må ha noe form for d vitamin, så bør jeg vel begynne å teste tran igjen. 🤔 Men takk for alle svar jeg mistenker fortsatt tenner også😇 Anonymkode: 34b9c...3c1
Potatopotato Skrevet 10. januar 2019 #19 Skrevet 10. januar 2019 On 1/8/2019 at 7:08 PM, AnonymBruker said: Her var den grønn pga melkeallergi. Endret farge når vi ble melkefri. Anonymkode: ff62d...45b Hadde dere andre tegn enn kun grønn avføring?
Trotwood Skrevet 10. januar 2019 #20 Skrevet 10. januar 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tenkte å bare gi en oppdatering. Jeg har nå kutta ut D dråper,å nå har hun faktisk mer gul avføring. Kan være tilfeldig så klart. Men siden hu må ha noe form for d vitamin, så bør jeg vel begynne å teste tran igjen. 🤔 Men takk for alle svar jeg mistenker fortsatt tenner også😇 Anonymkode: 34b9c...3c1 Men dvitamin har hun vel fått i 3 mnd? Rart om det er det hvis hun fikk grønn avføring for 4 uker siden. Men om dvitaminen gjør avføringen grønn - gjør det noe da? Har vel ikke noe å si hvilken farge avføring har så lenge ungen er frisk og fornøyd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå