Gjest Gjest akkurat nå Skrevet 4. april 2005 #1 Skrevet 4. april 2005 Jeg starter en ny tråd her. Jeg er vist ikke så oppdatert på dette jeg. Hvilke konkrete fordeler er det ved å være gift i forhold til å ikke være gift. Nå tenker jeg ikke nødvendig vis på økonomiske fordeler, men rettigheter og alt slikt. Jeg tenker også at det er felles barn, eller planer om barn i forholdet. (når jeg nå mener ikke å være gift så tenker jeg at man heller ikke har noen annen form for kontrakter.)
Snuppelure Skrevet 4. april 2005 #2 Skrevet 4. april 2005 Dersom man er en "vanlig Ola Normann" er det ikke så stor forskjell på å være gift eller ikke. ( dersom man har særkullsbarn, ekstremt høy formue, ekstremt mye gjeld, arvede særeier osv.. har det litt mer å si. Den største forskjellen på å være gifft - ugift for oss vanlig dødlige ligger når forholdet tar slutt. Flytter fra hverandre eller den den faller bort. I slike tilfeller vil et ekteskap beskytte begge parter. Lovverket regulerer ganske mye av hvordan et bo da skal deles.Vær klar over at ugifte ikke arver hverandre i utgangspunktet. Selv synes jeg den største forskjellen ligger i selve ekteskapsløftet og den tryggheten et ekteskap gir. Den uendelige kjærligheten vi sammen jobber for. Jeg er utrolig glad for vi giftet oss for noen år siden, det tilførte en ekstra dimensjon i vår kjærlighet. ...sukk.. Elsker mannen min jeg.
Gjest Melk Skrevet 5. april 2005 #3 Skrevet 5. april 2005 Billigere forsikring fra dag 1 om man er gift (ihvertfall i vårt selskap, samboere må ha hatt samme adresse i folkeregisteret i 3 år) Mer avklart i forhold til fars rettigheter mht barn om man flytter fra hverandre. Rett til å sitte i uskifte ved død, for ikke å snakke om at man faktisk har arverett i det hele tatt. Regler for hvordan et bo skal fordeles, der ulike ting tas hensyn til. Forsørgelsesplikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå