Gå til innhold

Å tape diskusjoner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger føler jeg at jeg taper en diskusjon. Da misunner jeg dem som i andre diskusjoner, etter å ha blitt grundig avkledd og bare har kunnet bidra med økseskaftsvar – glatt kan erklære spørsmålet for besvart og avgjort og stanse videre ordskifte. Og likevel ha mage til å vise seg etterpå, kan jeg vel legge til.

Anonymkode: 69100...74b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei du misunner dem ikke. De irriterer deg. Innlegget ditt er passivt aggressivt 

Anonymkode: b51a8...ad6

Gjest Dævendøtte
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger føler jeg at jeg taper en diskusjon. Da misunner jeg dem som i andre diskusjoner, etter å ha blitt grundig avkledd og bare har kunnet bidra med økseskaftsvar – glatt kan erklære spørsmålet for besvart og avgjort og stanse videre ordskifte. Og likevel ha mage til å vise seg etterpå, kan jeg vel legge til.

Tenk på at en diskusjon ikke trenger å være en konkurranse, men en samtale hvor folk sier det de mener. 

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei du misunner dem ikke. De irriterer deg

Gud hjelpe meg. Du har ikke flere selvfølgeligheter å bidra med, mens du er i farten?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Tenk på at en diskusjon ikke trenger å være en konkurranse, men en samtale hvor folk sier det de mener. 

Og derfor bør én deltaker ha makt til å stenge diskusjonen?

Gjest Dævendøtte
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og derfor bør én deltaker ha makt til å stenge diskusjonen?

Hvis man ikke har gode nok argumenter, så er det lite vits i å diskutere mer. Men man trenger fortsatt ikke se på det som at man har tapt, men at den andre vet mer om det som blir diskutert. Eller er flinkere til å snakke for seg. 

AnonymBruker
Skrevet

Stakkars Sokrates. 

Han døde for ingenting. 

Anonymkode: c48c8...31b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du har fått trene deg for lite på å tape og å argumentere for dine synspunker alt i førskolealder når disse viktige egenskapene blir grunnlagt i et menneske. 

Du får begynne å trene deg nå. 

Anonymkode: 7d67f...342

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei du misunner dem ikke. De irriterer deg. Innlegget ditt er passivt aggressivt 

Anonymkode: b51a8...ad6

KG's nye moteuttrykk.

Anonymkode: 43072...f4e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok . Kanskje du legger litt for mye i internett? Bruk det konkurranseinnstinktet til en sport eller på jobben i stedet så kommer det noe nyttig ut av det. En diskusjon handler ikke om å vinne eller tape men om å lære og å kommunisere

Anonymkode: c09e4...01f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...