AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #1 Skrevet 8. januar 2019 Er det vanlig at det kan gå 4-5 timer uten at man kjenner bevegelse? Anonymkode: 424b2...62e
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #2 Skrevet 8. januar 2019 Ja, det er normalt. Babyen sover jo så mye. Dessuten er det mye plass der inne på den tiden og baby kan være vende seg innover og sparke innover så du ikke kjenner det. Men prøv å drikk noe kaldt, eller spis/drikk noe søtt, eller dytt på magen med den ene hånden og press den andre hånden mot så du lager mindre plass, da får en ofte respons Anonymkode: dfb31...15c
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #3 Skrevet 8. januar 2019 Jeg er også i uke 23 og kjenner liv med en del timers mellomrom. Før uke 24 kan bevegelsene være veldig uregelmessige. Så blir de litt mer regelmessig etterhvert som tiden går. Jordmor sa hvert fall til meg at jeg ikke trengte å bekymre meg så tidlig, men fra ca uke 28 bør man kjenne det regelmessig, men selv da vil fosteret være mindre aktivt i perioder når det sover Anonymkode: ea276...035
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #4 Skrevet 8. januar 2019 Jeg er til termin nå og det kan fint gå 4-5 timer uten at jeg kjenner noe her. Det har heller aldri vært den intense sparkinga hvor man får vondt i ribben osv som man gjerne hører om. Nå er jeg helt på slutten og det er fortsatt «myke» behagelige bevegelser. Men det er sånn det har vært hele svangerskapet, og jeg har vært på ultralyd (av annen årsak) seint i svangerskapet som var helt fin, og alle ctger osv har vært veldig fine. Jordmor sa til meg at så lenge man blir kjent med sin egen babys mønster skal man ikke sammenligne med hvor aktive babyer andre har i magen. Og unnviker det fra det vante mønsteret skal man reagere og kontakte føden Dette blir såklart lenger uti svangerskapet, det er fortsatt så tidlig for deg at ikke alle kjenner bevegelse enda engang! Anonymkode: 6ca47...6d1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #5 Skrevet 8. januar 2019 Bevegelser hos fostre før uke 28 er uregelmessige.. Anonymkode: a2459...7f6
addict Skrevet 8. januar 2019 #6 Skrevet 8. januar 2019 Du skal ikke kjenne regelmessig liv før om 5 uker, uke 28.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå