Gå til innhold

Hvorfor gifter folk seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke nok å vite at man elsker hverandre over alt på jord uten å invitere Gud og andre høyere makter inn i forholdet? Synes giftemål er ganske drøyt.

Anonymkode: 6e238...aec

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Religiøs

Anonymkode: 284d9...bf4

AnonymBruker
Skrevet

Et ekteskap trenger ikke innebære religion. For min del er det mht arv senere.

Anonymkode: ae05b...7fd

• Liker 3
Skrevet

Tradisjon og en tanke om at man er ett og vil kjempe for kjærligheten :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi giftet oss hos byfogden av praktiske årsaker. Ingen Gud var innblandet her.

Anonymkode: 21885...5ef

• Liker 2
Skrevet

Fordi de er tragiske tapere som .ikke forstår at ekteskapet er en utdatert praktisk vi ikke har behov for i et moderne samfunn.

Eller fordi de har lyst

En av de 2

• Liker 1
Skrevet

Fordi vi har lyst. Vi synes det er en fin måte å feire kjærligheten på. Samtidig er det ikke et must for meg, jeg har vært gift før. :) 

Gjest Kirsebæra
Skrevet

Tryggher iforhold til arv, mine/dine barn, lån og forpliktelser. Tilhørlighet som en famille. Og en dash romantikk. Men mest av alt, det praktiske. 

AnonymBruker
Skrevet

Pga juridiske.

Anonymkode: 330c4...204

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen Gud var innblandet. Giftet oss borgerligt.

Anonymkode: f18c6...70d

Skrevet

Dels pga romantikk

dels fordi vi nå er bundet sammen offisielt og juridisk

dels fordi det er et bevis på vårt løfte til hverandre

dels for å stå som ett når vi får barn sammen.

Og dels fordi "none of your damn business"

• Liker 5
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke nok å vite at man elsker hverandre over alt på jord uten å invitere Gud og andre høyere makter inn i forholdet? Synes giftemål er ganske drøyt.

Anonymkode: 6e238...aec

Giftermål er først og fremst en juridisk kontrakt, at noen velger å inngå det i kirken og få Guds velsignelse attpå er valgfritt. 

Vi giftet oss borgerlig, så ingen høyere makter inne i bildet.

Statistikk viser også at hvis man vil at forholdet skal vare, bør man gifte seg ;) 

AnonymBruker
Skrevet

For kjærlighetens skyld :)❤️ Det juridiske har absolutt ingen medvirkende årsak. 

Anonymkode: eb12a...37e

• 2 uker senere...
Skrevet
On 1/8/2019 at 9:31 PM, Anonymus Notarius said:

Giftermål er først og fremst en juridisk kontrakt, at noen velger å inngå det i kirken og få Guds velsignelse attpå er valgfritt. 

Vi giftet oss borgerlig, så ingen høyere makter inne i bildet.

Statistikk viser også at hvis man vil at forholdet skal vare, bør man gifte seg ;) 

Denne :)

Skrevet

I utganspunktet av juridiske årsaker. Men kjenner med årene, etter virkelig å ha stått i det med hverandre gjennom tykt og tynt, at det er symbolsk en fin ting. Å få det befestet på papir og ved felles etternavn at vi er familie, vi har valgt hverandre og at vi ønsker å være sammen til slutten. Har aldri vært opptatt av bryllup, så her blir det borgerlig vielse og sammenkomst på restaurant etterpå. Fremdeles usikker på hvor mange vi skal invitere, jeg ønsker så få som mulig, men vil ikke fornærme noen heller.....

Anonymkode: db08d...84b

Skrevet

Vi gifter oss av juridiske årsaker, for å slippe å lage hundre avtaler som sikrer oss på samme måte som ekteskapet. For å være hverandres nærmeste juridisk og økonomisk. Vi er veldig lite romantisk anlagt begge to, og vi gifter oss på rådhuset. 

Anonymkode: 5432c...741

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...