Gå til innhold

Hund med fettdepot under huden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en eldre hund som plutselig har fått et slags fettdepot på siden. Området er ved ribbena, kjennes som et mykt, uthevet område, ca ti cm langt og omtrent halvparten så bredt. Det sitter i huden, og når jeg drar huden utover og kjenner på det, er det som en veldig myk masse inni der.

Hunden var hos veterinær for helsjekk rett før jul, og alt var fint. Dette oppdaget vi for noen dager siden. Har selvsagt bestilt time hos veterinær, men ville mens vi venter høre om noen her kan ha peiling på hva dette kan være for noe,

Anonymkode: 16e2e...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva forer dere med? Jeg overtok en schæfer som hadde to fettkuler på hodet da jeg fikk henne, hun hadde fått dårlig butikkfor. Jeg gikk over til råforing/menneskemat og kulene gikk hull på og forsvant.

Anonymkode: 72d43...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva forer dere med? Jeg overtok en schæfer som hadde to fettkuler på hodet da jeg fikk henne, hun hadde fått dårlig butikkfor. Jeg gikk over til råforing/menneskemat og kulene gikk hull på og forsvant.

Vi bruker Royal Canin til hunden vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/10/2019 at 8:46 AM, AnonymBruker said:

Vi bruker Royal Canin til hunden vår.

Jeg ville gått over til råforing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2019 den 11.56, AnonymBruker skrev:

Jeg ville gått over til råforing.

Vi har prøvd vom før, og hunden blir løs i magen av det, og får problemer med tette analkjertler. Vi har brukt tid på å finne fram til et for som fungerer optimalt for denne hunden sin ømfintlige mage, og akkurat dette fra royal canin er det beste vi har kommet over.

Jeg tror ikke det er foret som er årsaken. Vi har brukt det i årevis, og denne myke «fettpølsen» har kommet først nå. Hunden er 12 år, så man regner jo med at ting kan oppstå. 

Håper timen hos veterinær kommende uke kan gi noen svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...