Gå til innhold

Kombinert 100% uføretrygd 60% arbeid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

F.eks 100% trygd, ønsker å forsøke å arbeide 60% natt. Mister man trygden etterhvert? Ønsker å forsøke, se om jeg klarer såpass, forså å søke gradert trygd. Noen som vet. ? Vil arbeid under en pågående uførsøknad nødvendigvis ødelegge for å få innvilget? 

Anonymkode: 6a58b...73d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du lurer på om du skal søke uføretrygd, for å jobbe 60% natt? Høres rart ut.

Anonymkode: 86f61...86b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

F.eks 100% trygd, ønsker å forsøke å arbeide 60% natt. Mister man trygden etterhvert? Ønsker å forsøke, se om jeg klarer såpass, forså å søke gradert trygd. Noen som vet. ? Vil arbeid under en pågående uførsøknad nødvendigvis ødelegge for å få innvilget? 

Anonymkode: 6a58b...73d

Intenst.

Anonymkode: 3ec19...266

Skrevet

Når du søker ufør, så skal du være ferdig avklart. Det innebærer at du skal ha prøvd å jobbe og ha avklart arbeidsevnen din Før du søker. Ikke i søknadsprosessen. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Man mister ikke trygden lenger. Og det er bare positivt at man forsøker å jobbe. Man melder i fra, og blir det trekt fra trygdeutbetalingen om det overstiger 0.4 G (rundt 38 700,- )

Arbeid under en pågående søknad høres ikke lurt ut. Vent til vedtak og hvis innvilget trygd så har man den tryggheten. Deretter kan man prøve seg i jobb så mye man ønsker/klarer.

Anonymkode: 113fd...8f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du i jobb nå? 

Anonymkode: d6d15...267

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Man mister ikke trygden lenger. Og det er bare positivt at man forsøker å jobbe. Man melder i fra, og blir det trekt fra trygdeutbetalingen om det overstiger 0.4 G (rundt 38 700,- )

Arbeid under en pågående søknad høres ikke lurt ut. Vent til vedtak og hvis innvilget trygd så har man den tryggheten. Deretter kan man prøve seg i jobb så mye man ønsker/klarer.

Ellers så kan man prøve det ut FØR man blir trygda, og få uføreprosent deretter? Du høres ut som en snylter

Anonymkode: 86894...4f5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mwener det er et år du må være fullt uføretrygdet før du kan forsøke deg i jobb igjen.  

Anonymkode: 1cdec...925

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mwener det er et år du må være fullt uføretrygdet før du kan forsøke deg i jobb igjen.  

Anonymkode: 1cdec...925

Ikke nå lenger. Man kan jobbe fullt fra dag én. Og man kan jobbe i fem+fem år på trygd men uten å motta utbetaling før man mister den. 

Men rekkefølgen til ts er helt feil. 

Anonymkode: d6d15...267

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ellers så kan man prøve det ut FØR man blir trygda, og få uføreprosent deretter? Du høres ut som en snylter

Man kommer ikke en gang til søkeprosessen før man har prøvd alt. Det har blitt veldig strengt.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Man kommer ikke en gang til søkeprosessen før man har prøvd alt. Det har blitt veldig strengt.

Nettopp. Så hvorfor anbefaler du da TS det?

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Så hvorfor anbefaler du da TS det?

Jeg svarte på det TS spør om og slik jeg tolker det er vedkommende i søkeprosessen. Men nå har h*n ikke svart enda. Hvis det ikke er tilfelle blir selvsagt saken noe helt annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...