Gå til innhold

Bli mor igjen som 37 åring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler mer og mer på at jeg ønsker meg et tredje barn. Jeg er 36 år og har en på 3 og en på 8 år fra før.. men jeg er så usikker på om jeg begynner å bli for gammel. Jeg føler jeg har energi til det nå, men hva med når jeg blir eldre..? Jeg blir minimum 37 år når barnet blir født om alt klaffer.. Jeg blir jo gammel før den yngste er ute av redet om jeg får en til nå. Men samtid føler jeg på at familien vår ikke er helt komplett ennå. Hva ville du gjort om du var meg og hvorfor? Er jeg for gammel?

Anonymkode: 3a8ff...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt under 40 er "grei skuring" etter det er jeg mer skeptisk for egen del..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler mer og mer på at jeg ønsker meg et tredje barn. Jeg er 36 år og har en på 3 og en på 8 år fra før.. men jeg er så usikker på om jeg begynner å bli for gammel. Jeg føler jeg har energi til det nå, men hva med når jeg blir eldre..? Jeg blir minimum 37 år når barnet blir født om alt klaffer.. Jeg blir jo gammel før den yngste er ute av redet om jeg får en til nå. Men samtid føler jeg på at familien vår ikke er helt komplett ennå. Hva ville du gjort om du var meg og hvorfor? Er jeg for gammel?

Anonymkode: 3a8ff...b31

Det er da ikke gammelt, kjenner mange som har fått barn i slutten av 30 åra :)

Anonymkode: 250e0...821

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er for gammelt, min mor var 37, alt for gammelt.

Anonymkode: a932f...a32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke du er for gammel,jeg er 35 og får snart nr.2. Merker veldig godt at det er seff tyngre å gå gravid nå enn da jeg fikk for snart 13 år siden,men gammel? Næ... (ser på 35 og 37 som ganske jevnaldrende jeg da) Kjør på hvis du har lyst på en til da vel😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er for gammelt, min mor var 37, alt for gammelt.

Anonymkode: a932f...a32

Hvorfor er det for gammelt? Hadde hun for lite energi til deg?

Anonymkode: 3a8ff...b31

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma fikk en attpåklatt da hun var 38. Jeg så jo at hun var mer sliten og sleit mer med helsa enn når hun fikk oss i 20-årene, men det gikk aldri utover barnet. I tillegg hadde hun bedre råd, så jeg vil si at lillebroren min hadde en fin barndom med mange fine opplevelser, til tross for sliten mor.

Kjenner du deg frisk og sprek, så hvorfor ikke? :)

Anonymkode: e8fdf...b97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler mer og mer på at jeg ønsker meg et tredje barn. Jeg er 36 år og har en på 3 og en på 8 år fra før.. men jeg er så usikker på om jeg begynner å bli for gammel. Jeg føler jeg har energi til det nå, men hva med når jeg blir eldre..? Jeg blir minimum 37 år når barnet blir født om alt klaffer.. Jeg blir jo gammel før den yngste er ute av redet om jeg får en til nå. Men samtid føler jeg på at familien vår ikke er helt komplett ennå. Hva ville du gjort om du var meg og hvorfor? Er jeg for gammel?

Anonymkode: 3a8ff...b31

Å være nærmere 40 enn 30 er - i motsetning til hva de fleste tenåringsmødrene her inne tror- ingen dødsdom.

Ble mor som 19 åring og igjen som 39 åring. Har aldri vært i bedre fysisk form, aldri hatt bedre råd, har «alt» på stell, høy utdannelse og god jobb. 

Vil herved knekke myten om «gamle foreldre». Ungen min har det supert, jeg er i toppform- bedre enn i 20 årene faktisk ( da både røyket jeg, trente ikke og festet jevnlig) og jeg har sunne gode interesser som gir et godt barneliv; vi er ute på ski, skøyter, skogsturer, svømming, slalåm etc hver helg og spiser sunn og næringsrik mat. 

I 20 årene gikk det i fastfood, cafe-dates med venninner og deres barn, kjedelige (og ganske in-aktive)  turer til nærmeste lekeplass og masse inne-aktiviteter (kino, museum etc). 

Oppsummert: 40-åras foreldreskap har vært mye sunnere for mitt barn enn 20-åras foreldreskap. Vet det gjelder for mange flere enn meg.

og den mangel på energi som nevnes hele tiden: tror folk virkelig at man eldes ved fylte 40? Det er rundt 60-70 det skjer. Det er ingen fysiske forandringer i formen min som har kommet til, jeg er derimot sunnere og sprekere enn mange av de yngre mødrene jeg vet om.

Anonymkode: 66ab3...444

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 37 og venter nr 2 til våren. Føler meg ikke for gammel.

Anonymkode: 81923...a6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mitt eneste barn da jeg var 38😉

Anonymkode: ffe4a...cd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei i familien fikk den første da hun var 39..Har ikke merket at det var slitsomt, og nå er de snart voksne. (Hun fikk en til etter 40).

Anonymkode: 4cd3e...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med å se den store forskjellen på 34 og 37 jeg, da. Hvis du har en treåring nå blir du jo ikke markant mye eldre mor for den yngste enn for den mellomste? :klo:

Anonymkode: b9531...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter mitt andre barn i august, og rekker da å bikke 40 først. Kjenner nok litt på at jeg er «gammel» (i akkurat den sammenhengen), men det er ikke noe som bekymrer meg nevneverdig. Så hvis du har lyst, hvorfor ikke? :)

Anonymkode: be625...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke tenk på alderen din, barn er en velsignelse uansett om man er 20 eller 40. Kjør på!

Anonymkode: 21a03...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten "eldre" gravide og fødende får veldig god oppfølging her til lands, så du og barnet vil være i de beste hender.

Anonymkode: 21a03...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nr 3 da jeg var 38. De to første da jeg var 19 og 22. Helt klart forskjell i mitt energinivå, men alt annet er så mye bedre og på stell. Vi angrer ikke, selv om tankene av og til streifer innom at det hadde vært deilig å bare være oss to voksne og «fri» til å gjøre det vi vil. De tankene går fort over 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter min første når jeg er 36. Dersom vi går for nummer 2 så blir jeg minst 39, vil ikke ha to tette. 

Anonymkode: ab788...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...