Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så rasende at jeg ikke vet hva jeg skal gjør. Det koker i hele kroppen og har mest lyst til å skrike, hyle og rasere. Skriver her i stedenfor.

Jeg har fått nok av ghosting og ignorering. Vil helst fortelle vedkommende hvor råtten oppførselen hans har vært de siste årene, men jeg når jo ikke frem noen plass, så det nytter ikke. Men jeg har behov for å gi uttrykk for at nok er nok, men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det?

Har blitt ghosta/ignorert i lange perioder (fra 2-6 mnd om gangen) de siste åra. Har så hatt litt kontakt, men de periodene har blitt kortere og kortere. Men smulene har gjort at jeg har holdt ut, og ikke kuttet tvert, for jeg bryr meg jo om vennen min. Men nå orker jeg ikke mer. Jeg er tom. 

Siste snapmelding fikk jeg på julaften "Jeg er dårlig på å svare og vise at jeg bryr meg. Jeg setter pris på deg! Jeg prøver så godt jeg kan, og det er ikke bare deg jeg er sånn mot. Har fått gjennomgått for det for å si det sånn. Jeg er veldig glad i deg selv om det ikke ser sånn ut<3 God Jul" Jeg svarte forsiktig og forståelsesfullt, bla at jeg er her når han er klar for å snakkes eller treffes og at jeg ikke ønsker å miste kontakten, og at hvis han ønsker meg i livet sitt var det opp til han, han lagret meldingen, men svarte ikke. Sendte en snap til ham på nyttårsaften, som var viktig for meg at han leste, men den er ennå ikke åpnet. Poengene har steget med over 1000 og han legger ut masse på story osv, så det er ikke det at han ikke er aktiv.

Han prøver jo ikke å beholde vennskapet da? Jeg må jo bare innse at dette ikke er liv laga og komme meg videre. Men jeg er så sint. Jeg har så mye jeg ville sagt han, jeg må avslutte denne destruktive relasjonen, få pengene han skylder meg og komme meg videre. Jeg har vært tålmodig nok. Tålt altfor mye. Har prøvd det meste, men når ikke gjennom. Så hva gjør jeg? Han uttrykker seg med total ignorering og avvisning. Hvordan bør jeg uttrykke meg? Bør jeg sende en ærlig melding og håpe at han leser den en gang? Bør jeg bare kreve pengene på et Vipps krav? Eller bør jeg forholde meg taus og aldri vise han noen form for oppmerksomhet igjen?

Anonymkode: 6093d...38e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden han skylder deg penger, hadde jeg mistenkt sterkt at det er disse han prøver å "glemme". Send han et krav på Vipps, gjerne samme dag som du vet han får lønning.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har folk slutta helt med å ringe? At dere orker alle disse meld som dere også risikerer ikke blir lest. Hva med å bare ta en telefon? 

Anonymkode: 1e8f8...535

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har folk slutta helt med å ringe? At dere orker alle disse meld som dere også risikerer ikke blir lest. Hva med å bare ta en telefon? 

Anonymkode: 1e8f8...535

Har prøvd det, men det nytter ikke når personen ikke svarer! Har prøvd å sende sms, får ikke svar der. Sender jeg melding på messenger, blir den ikke lest. I fjor sendte jeg til og med et brev i en av taushets periodene, for å si at jeg er en venn han kan stole på og at jeg er der for han hvis han hadde det vanskelig. 

Vil bare si at jeg ikke maser, eller er påtrengende. I de periodene det har vært taushet i flere måneder, har jeg kanskje prøvd å sende en snap eller to, en gang i måneden. De blir kanskje åpnet etter noen uker, men ingen svar eller livstegn ellers. 

26 minutter siden, Million skrev:

Siden han skylder deg penger, hadde jeg mistenkt sterkt at det er disse han prøver å "glemme". Send han et krav på Vipps, gjerne samme dag som du vet han får lønning.

Pengene har han skyldt meg lenge, og vi har hatt kontakt i lengre perioder for det om. Men jeg var dum den gang jeg la ut for han, og sa at han kunne betale meg tilbake litt og litt, siden han den gang ikke hadde inntekt. Men ja, Vipps krav vil bli sendt temmelig snart nå, hvis tausheten vedvarer over flere uker/mnd igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Aldri legg alle eggene i én kurv. Sørg alltid for å ha flere venner.

Anonymkode: 2d04a...577

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå skylder ikke jeg denne personen noe penger, men jeg har også en "venn" jeg prøver å ignorere mest mulig. Har blokkert den fra IG og snap. Sannheten er at dette er en bedriten person jeg kan akseptere å omgås når jeg må. Men ønsker ikke noe utover dette. Sikker på at dere er venner, ts?

Anonymkode: 9c697...6d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Denne karen høres akkurat ut som meg da jeg hadde en tung periode i livet. For meg var det da enorm forskjell på hvem jeg orket å ha kontakt med. Det var aldri noe vondt ment mot de jeg ignorerte. De få gangene jeg svarte beklaget jeg og lovet å prøve å svare oftere osv. 

Det bare ble som det ble. Mistet jo så klart de fleste vennene pga. det, fortjent. Men livet går videre.

Man ønsker selvsagt at venner skal stille opp for en, men slik du beskriver kan ikke fortsette. Krev pengene han skylder deg og dropp han.

Anonymkode: 37dda...e99

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare komme på uventet besøk til denne mannen og spørre rett ut hvorfor han ignorerer deg? Vær ærlig og si at det sårer følelsene dine når han holder på sånn. Da vil du mest sannsynlig få et ærlig svar som du må akseptere. Kanskje svaret ikke er det du vil høre, men da må du komme deg videre og tenke at personen er mest sannsynlig en råtten og bedriten person på innsiden. Har du flere venner?

Anonymkode: ccd33...cca

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på at dere er venner, ts?

Anonymkode: 9c697...6d2

Nei, vi kan jo ikke være det når han behandler meg slik, eller hva?

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Denne karen høres akkurat ut som meg da jeg hadde en tung periode i livet. For meg var det da enorm forskjell på hvem jeg orket å ha kontakt med. Det var aldri noe vondt ment mot de jeg ignorerte. De få gangene jeg svarte beklaget jeg og lovet å prøve å svare oftere osv. 

Det bare ble som det ble. Mistet jo så klart de fleste vennene pga. det, fortjent. Men livet går videre.

Man ønsker selvsagt at venner skal stille opp for en, men slik du beskriver kan ikke fortsette. Krev pengene han skylder deg og dropp han.

Anonymkode: 37dda...e99

Men ønsket du å beholde disse vennene sånn egentlig, eller dreit du i om de brydde seg om deg? 

Jeg har alltid stilt opp for denne vennen gjennom tunge perioder og ellers. Han vet jeg ville forstått hvis han hadde forklart hva det var, og han vet at jeg helst vil høre det direkte hvis han ikke vil ha mer kontakt.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke bare komme på uventet besøk til denne mannen og spørre rett ut hvorfor han ignorerer deg? Vær ærlig og si at det sårer følelsene dine når han holder på sånn. Da vil du mest sannsynlig få et ærlig svar som du må akseptere. Kanskje svaret ikke er det du vil høre, men da må du komme deg videre og tenke at personen er mest sannsynlig en råtten og bedriten person på innsiden. Har du flere venner?

Anonymkode: ccd33...cca

Nei, når jeg ikke får tak i han, kan jeg ikke bare møte opp. Det blir feil! Har spurt tidligere hvorfor han gjør det, og da svarer han «vet ikke»

Ja, jeg har andre venner, men jeg har ingen å miste. Vet jo inderst inne at jeg ikke er ønsket som venn i dette tilfelle, blir bare så lei og rasende over måten det blir gjort på. At han viser meg så lite respekt og oppfører seg som en skikkelig drittsekk!

AnonymBruker
Skrevet

..

Anonymkode: 89706...a4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...