Gå til innhold

Voks vs epilator

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvor vondt er det å vokse legger osv.? Er det noen voks som er mindre smertefull enn andre??

Hvordan er epilator i forhold til voks?

Gir det samme resultat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*Sniker seg inn med tilleggsspørsmål*

Kan man "epilere" underlivet? :oops:

Skrevet

Hei! Vondt er det begge deler!! Ikke til å komme unna, men det som er bra da er at når man har gjort det noen ganger venner man seg til smerten dessuten blir vel hårrøttene mindre kraftige etterhvert så da gjør det også mindre vondt.

Mener å huske at man ikke skal eppilere underlivet. Tror det sto i bruksanvisningen til den jeg kjøpte for et par år siden.

Gjest Madeline
Skrevet

Jeg bruker epilator og synes det fungerer fint. Klart det gjør litt vondt men resultatet blir veldig bra. Har prøvd voks noen ganger men jeg syntes det ble litt klissete å drive med, ikke fikk jeg bort alle hårene heller. Mulig at det bare var jeg som var klønet, men epilatoren er ihverfall mye bedre etter min mening.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvor mye koster en epilator? Hvor ofte må man bruke den?

Noen bra å anbefale?

Skrevet

Voks er helt klart best. Jeg synes epilator tok altfor lang tid og gjorde sinnsykt vondt. Voks er ikke klissete og det er raskt og greit. Jeg synes ikke voksing gjør vondt, behagelig er det jo ikke da, kjennes mest ut som et slags press. Bruk varm voks og slike tøystrips, ikke kald voks (den bare lugger og får ikke med seg alle hårene).

Gjest Madeline
Skrevet
Hvor mye koster en epilator? Hvor ofte må man bruke den?

Noen bra å anbefale?

Jeg kjøpte min for et par år siden siden på Elkjøp. Den heter babyliss. En epilater får du fra 249,- og oppover. Jeg har ikke tenkt så nøye over hvor ofte jeg bruker den. Går vel ca 2 uker tror jeg. Men da er det ikke så mye hår som har vokst ut igjen. Da er det fort gjort og mindre vondt enn om du venter til hårene er helt utvokst.

Gjest gjest 0
Skrevet

Hva med røde nupper etter bruk av epilator?

Når jeg napper hår i bikinilinjen eller andre steder (ja jeg er litt nappe-gal) får jeg ofte betente hårsekker osv..

Pam

Gjest Madeline
Skrevet
Hva med røde nupper etter bruk av epilator?

Når jeg napper hår i bikinilinjen eller andre steder (ja jeg er litt nappe-gal) får jeg ofte betente hårsekker osv..

Pam

Jeg har fremdeles ikke fått betente hårsekker. Huden blir litt rød etter napping. Hvis du skal ut på by`n i miniskjørt, så er det lurt å ta nappingen dagen før.

Gjest Anonymous
Skrevet

Noen som vet om de har noen billige epilatorer på expert? Tenker da på noen under 400 kr.

Ser de har mange som koster 600-700 kr. Men jeg tørr ikke bruke så mye på noe jeg kanskje bare kommer til å bruke en gang.( :oops: er litt pysete) :)

Gjest Madeline
Skrevet
Noen som vet om de har noen billige epilatorer på expert? Tenker da på noen under 400 kr.

Ser de har mange som koster 600-700 kr. Men jeg tørr ikke bruke så mye på noe jeg kanskje bare kommer til å bruke en gang.(  :oops:  er litt pysete) :)

De har Babyliss til 249,-

Gjest Madeline
Skrevet

Ups. Det var på Elkjøp de hadde den.

Gjest Anonymous
Skrevet

Har de den på expert og?? Kjempe, da får jeg stikke å kjøpe i morgen. Er skikkelig motivert til å prøve dette nå :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå er epilator kjøpt inn.

Jeg er veldig imponert! Hvis dette holder i flere uker så blir jeg kjempe glad :D

Smerten var ikke noe å si på, det var jo litt ubehagelig, men skal man tåle en fødsel, så tåler man dette :)

En ny verden er oppdaget :) fri fra høvel!

Gjest Madeline
Skrevet
Nå er epilator kjøpt inn.

Jeg er veldig imponert! Hvis dette holder i flere uker så blir jeg kjempe glad :D

Smerten var ikke noe å si på, det var jo litt ubehagelig, men skal man tåle en fødsel, så tåler man dette :)

En ny verden er oppdaget :) fri fra høvel!

Så flott at du ble fornøyd. Passer du på å ta hårene før de blir for mange (og lange) blir det ikke på langt nær så vondt. Alle hårene vokser nemlig ikke ut på en gang.

Fikk du tak i epilator på expert? Hvor mye kostet den i tilfelle der (er nyskjerrig jeg)?

Gjest Anonymous
Skrevet

hm. Kanskje dette blir vårens investering? Har pleid å bruke voks, synes ikke varm voks gjør vondt (unntatt på knærne..), men klarer aldri å fjerne alle hårene, i tillegg til at jeg kliner og klumser med påføringa...

Gjest Anonymous
Skrevet

På expert kostet den billigste 599. Jeg hadde jo ikke tenkt å kjøpe en så dyr en, men jeg ble litt revet med av en dyktig selger som var veldig morsom. HAN skulle demonstrere hvordan den skulle brukes, litt av et syn :)

Gjest Madeline
Skrevet
hm. Kanskje dette blir vårens investering? Har pleid å bruke voks' date=' synes ikke varm voks gjør vondt (unntatt på knærne..), men klarer aldri å fjerne alle hårene, i tillegg til at jeg kliner og klumser med påføringa...[/quote']

Jeg klarte heller ikke å fjerne alle hårene med voks. Med epilator derimot blir huden helt glatt og hårfri. Og det uten klin :-) .

Gjest Gitte
Skrevet

epilator, det er en "barbermaskin" som røsker ut hårene med rot og alt? har hatt lyst til å teste det selv, er uheldigvis ikke velsignet med hår som bruker 1 uke på å vokse ut... men gjør det ikke ekstremt vondt? og tar lang tid?

Gjest Madeline
Skrevet
epilator' date=' det er en "barbermaskin" som røsker ut hårene med rot og alt? har hatt lyst til å teste det selv, er uheldigvis ikke velsignet med hår som bruker 1 uke på å vokse ut... men gjør det ikke ekstremt vondt? og tar lang tid?[/quote']

En epilator røsker ut hårene med rota. Derfor tar det en god stund før de vokser ut igjen. Klart det gjør vondt, men det er helt overkommelig.Jeg synes det er de første par minuttene som er verst. Etter det virker det som kroppen venner seg til smerten. Hvor lang tid det tar varierer selvfølgelig etter hvor store områder du skal ta og hvor mye hår det er der. Er det lenge siden sist og det er mye som skal tas, så kan det nok fort ta en halvtime. Nå har jeg aldri tatt tiden og jeg synes ikke det tar allverdens tid. Ikke tale om at jeg vil prøve voks igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...