Gå til innhold

To hunder som krangler om leke. Hva er riktig å gjøre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to hunder. Jeg prøver å lære de at ikke begge kan leke med samme leke hele tiden. Er f.eks noen jeg bare har en av. Den ene hunden piper spesielt og prøver å få oppmerksomhet om den andre hunden leker med en leke som hun gjerne vil ha. Blir nesten småuling. Har av og til flere leker på gulvet, men noen er favoritter. 

Hva skal jeg gjøre her? Hun ser også vekselsvis på meg og leken. Nesten så jeg tolker det "please hjelp meg å få tak i leken". Har lest tidligere at en egentlig bør ignorere fordi hunden får en positiv reaksjon når man velger å se på de, da har de må en måtte "vunnet". Men jeg vet ikke om dette er riktig? Det er ingen som viser tegn til utagering, knurring, slossing ol. 

I tillegg kan hunden finne på å by opp til lek med den andre hunden. Når den andre hunden biter på, så løper hun og tar leken 😂 Luring.

Anonymkode: 1a3e1...8d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det ikke blir noen konflikter mellom hundene, så kan du forsøke å ignorere hunden som maser og se om den gir seg. Evt kjøpe en leke til av tilsvarende type og gi dem hver sin. 

Hvis det eskalerer og hun enten ikke klarer å slappe av og bare piper og maser selv om du overser gang på gang, eller det evt ender med konflikt mellom hundene, så ville jeg fjernet leken fullstendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...