AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #1 Skrevet 8. januar 2019 Har jeg noe håp om å ta en utdannelse og en jobb ? Aner nesten ikke hva jeg er flink til eller liker da livet har handlet mye om overlevelse... er flau over å ikke ha studert. Men blir man så mye mere kompetent av å Studere ? Finnes det yrker hvor man får opplæring ? Vurderer nesten å bli flyvertinne men er vel for gammel til det og...? Anonymkode: 85924...5f0
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #2 Skrevet 8. januar 2019 Hvor gammel er du da? Hva har du jobbet med tidligere? Anonymkode: 52b0f...67e 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #3 Skrevet 8. januar 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor gammel er du da? Hva har du jobbet med tidligere? Anonymkode: 52b0f...67e 34. Jobbet i butikk / restaurant etc. Anonymkode: 85924...5f0
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #4 Skrevet 8. januar 2019 Men du er i hvertfall ikke for gammel til å studere. Det er ikke for sent. Anonymkode: b54a1...fa1 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #5 Skrevet 8. januar 2019 Jeg har ingen utdanning, men fast jobb. Er 32 år. Hvis du ikke vet helt hva du "vil bli", ikke studér. Ser andre kolleger i min tilsvarende stilling har lik lønn som meg, bare 500k i studielån i tillegg. For å starte en karriere uten utdanning, må du godta å starte på gulvet. Bank/Finans-bransjen - søk stilling på kundesenter, og husk - det er gjerne vikariat/engasjementstillinger som legges ut. Søk på de - de fører veldig ofte til fast dersom de synes du gjør en habil jobb. Anleggsbransjen - sekretær for prosjektledere eller kontormedarbeider. Send interessesøknad. Mange "mannfolk" der ute i bransjen som ikke har fått ut fingern til å søke etter en stødig hjelpende hånd. Hvordan et gruslast fungerer finner du ut av Varelager - Send interessesøknad, og si at du er villig til å la de "prøve deg", og at du kan ta truckførerbevis om de har en knallmedarbeider i deg. Miljø/søppel-bransjen. Har ei venninne som jobber på søppelbil - hun trives såå godt, trenger ingen kvalifikasjoner Så langt har jeg aldri sett en hindring i det å ikke ha utdanning, og etter jeg har bygd meg opp noen års erfaring i min bransje, er det heller ingen som spør/etterlyser det på min CV heller. Bare glad jeg ikke har studiegjeld Anonymkode: 853b2...079 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #6 Skrevet 8. januar 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingen utdanning, men fast jobb. Er 32 år. Hvis du ikke vet helt hva du "vil bli", ikke studér. Ser andre kolleger i min tilsvarende stilling har lik lønn som meg, bare 500k i studielån i tillegg. For å starte en karriere uten utdanning, må du godta å starte på gulvet. Bank/Finans-bransjen - søk stilling på kundesenter, og husk - det er gjerne vikariat/engasjementstillinger som legges ut. Søk på de - de fører veldig ofte til fast dersom de synes du gjør en habil jobb. Anleggsbransjen - sekretær for prosjektledere eller kontormedarbeider. Send interessesøknad. Mange "mannfolk" der ute i bransjen som ikke har fått ut fingern til å søke etter en stødig hjelpende hånd. Hvordan et gruslast fungerer finner du ut av Varelager - Send interessesøknad, og si at du er villig til å la de "prøve deg", og at du kan ta truckførerbevis om de har en knallmedarbeider i deg. Miljø/søppel-bransjen. Har ei venninne som jobber på søppelbil - hun trives såå godt, trenger ingen kvalifikasjoner Så langt har jeg aldri sett en hindring i det å ikke ha utdanning, og etter jeg har bygd meg opp noen års erfaring i min bransje, er det heller ingen som spør/etterlyser det på min CV heller. Bare glad jeg ikke har studiegjeld Anonymkode: 853b2...079 Hvilken bransje er du i ?:) takk for fint svar Anonymkode: 85924...5f0
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #7 Skrevet 8. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Anleggsbransjen - sekretær for prosjektledere eller kontormedarbeider. Send interessesøknad. Mange "mannfolk" der ute i bransjen som ikke har fått ut fingern til å søke etter en stødig hjelpende hånd. Hvordan et gruslast fungerer finner du ut av Må man ikke ha sekretær-utdannelse da? Anonymkode: 85924...5f0
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #8 Skrevet 8. januar 2019 Du er ikke mislykket fordi om. Det er mange som ikke har utdanning men som har gode jobber, eller jobber som de er fornøyde med. Anonymkode: acf3e...c1a 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #9 Skrevet 8. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Må man ikke ha sekretær-utdannelse da? Anonymkode: 85924...5f0 Neida, langt ifra, ingen beskyttet tittel. Open minded, villig til å lære og ikke mist - villig til å gjøre en god jobb er alfa omega 😊 Anonymkode: 853b2...079 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #10 Skrevet 8. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvilken bransje er du i ?:) takk for fint svar Anonymkode: 85924...5f0 Jeg er i bank/IT- bransjen. Statet på call-senter, så backoffice og opp til nå - produktsjef. Tok 10 år, men absolutt verd det. Er gull verd for bedriftene å ha noen som har vært der nede på gulvet og virkelig kjent på hvordan ting fungerer! Anonymkode: 853b2...079 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #11 Skrevet 8. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Neida, langt ifra, ingen beskyttet tittel. Open minded, villig til å lære og ikke mist - villig til å gjøre en god jobb er alfa omega 😊 Anonymkode: 853b2...079 Trodde den tiden var forbi hvor man kan få seg jobb uten «papirer» jeg...? Anonymkode: 85924...5f0
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #12 Skrevet 10. januar 2019 Jeg har studert i utlandet. Var ung dum og naiv. Nå har jeg kjempehøy studielån og uten fast jobb. Jeg ble ferdig i 2014... Så studier er ikke alltid løsningen. Anonymkode: 10d6e...080
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå