AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #1 Skrevet 8. januar 2019 Jeg skal ta ut én feriedag uten lønn. I personalsystemet vårt er det slik at man må legge inn en kommentar når man søker om fri, selv om det er ulønnet fri. Vil det si at jeg er nødt til å oppgi noen grunn til at jeg vil ha en fridag, f.eks reise eller lignende, eller kan jeg bare skrive «ønsker å ta ut fridag uten lønn»? Anonymkode: d6684...6b0
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #2 Skrevet 8. januar 2019 Du MÅ ingenting. Hos oss er det også sånn. Pleier bare å sette inn "..." eller bare skrive fridag. Anonymkode: ddfeb...919 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #3 Skrevet 8. januar 2019 Fridager uten lønn har du jo ikke krav på å få ta ut, så da blir det jo en avveining fra arbeidsgivers sideom hvorvidt ditt ønske er viktig og da må de jo vite grunnen til at du ber om fri. Vanligvis skal man jo greie seg med de vanlige feriedager som man har krav på. Alt fravær er jo en ulempe for arbeidsgiver og når man allerede har brukt opp hele ferien er det jo ganske rimelig at det skal være strengere å få ta enda mer fri. Anonymkode: 1d116...dc0 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #4 Skrevet 8. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fridager uten lønn har du jo ikke krav på å få ta ut, så da blir det jo en avveining fra arbeidsgivers sideom hvorvidt ditt ønske er viktig og da må de jo vite grunnen til at du ber om fri. Vanligvis skal man jo greie seg med de vanlige feriedager som man har krav på. Alt fravær er jo en ulempe for arbeidsgiver og når man allerede har brukt opp hele ferien er det jo ganske rimelig at det skal være strengere å få ta enda mer fri. Anonymkode: 1d116...dc0 For meg er fridager uten lønn det samme som ferie. Er nyansatt så har ikke krav på ferie med lønn, så jeg har 25 dager fri uten lønn. Burde kanskje skrevet det 😅 TS Anonymkode: d6684...6b0
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #5 Skrevet 8. januar 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal ta ut én feriedag uten lønn. I personalsystemet vårt er det slik at man må legge inn en kommentar når man søker om fri, selv om det er ulønnet fri. Vil det si at jeg er nødt til å oppgi noen grunn til at jeg vil ha en fridag, f.eks reise eller lignende, eller kan jeg bare skrive «ønsker å ta ut fridag uten lønn»? Anonymkode: d6684...6b0 Du skal ta ut 1 feriedag. Vet du, da hadde jeg skrevet "feriedag" fordi det er jo akkurat det den dagen er. Du trenger vel ikke skrive stil om hvor du skal reise sammen med hvem og hva dere skal gjøre? Anonymkode: 0977f...f7e 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #6 Skrevet 8. januar 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal ta ut én feriedag uten lønn. I personalsystemet vårt er det slik at man må legge inn en kommentar når man søker om fri, selv om det er ulønnet fri. Vil det si at jeg er nødt til å oppgi noen grunn til at jeg vil ha en fridag, f.eks reise eller lignende, eller kan jeg bare skrive «ønsker å ta ut fridag uten lønn»? Anonymkode: d6684...6b0 Hvordan i svarte granskauen mener du at vi skal vite hva din ukjente arbeidsgiver ønsker melding om? Feltet er der for en grunn, spør nå arbeidsgiveren din da, vel? Anonymkode: 41a2b...0a7 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #7 Skrevet 8. januar 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan i svarte granskauen mener du at vi skal vite hva din ukjente arbeidsgiver ønsker melding om? Feltet er der for en grunn, spør nå arbeidsgiveren din da, vel? Anonymkode: 41a2b...0a7 Lurte bare på hva som er vanlig praksis. Anonymkode: d6684...6b0 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #8 Skrevet 8. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurte bare på hva som er vanlig praksis. Anonymkode: d6684...6b0 Det er ikke vanlig praksis å få innvilget 25 feriedager uten lønn når man er nyansatt, så da er det noe spesielt for din arbeidsplass og du må spørre der. Anonymkode: 1d116...dc0
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #9 Skrevet 8. januar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke vanlig praksis å få innvilget 25 feriedager uten lønn når man er nyansatt, så da er det noe spesielt for din arbeidsplass og du må spørre der. Anonymkode: 1d116...dc0 Jo, det er det. Det er også lovpålagt at arbeidsgiver innvilger dette. Anonymkode: 18d16...d06 15
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #10 Skrevet 8. januar 2019 Vi fikk nylig beskjed av vår arbeidsgiver om å IKKE skrive noe i disse feltene dersom det ikke var høyst nødvendig. Det er nemlig slik at fraværsmeldinger uten kommentar sendes raskeste vei gjennom systemet, mens de som har kommentar i dette merknadsfeltet må behandles manuelt og gir merarbeid for ledelsen. Ville ikke skrevet noe her, du må ikke oppgi grunn. Anonymkode: 94ddf...7cb 1
applestories Skrevet 8. januar 2019 #11 Skrevet 8. januar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skal ta ut 1 feriedag. Vet du, da hadde jeg skrevet "feriedag" fordi det er jo akkurat det den dagen er. Du trenger vel ikke skrive stil om hvor du skal reise sammen med hvem og hva dere skal gjøre? Anonymkode: 0977f...f7e Men tenk om man gjorde det - kunne kanskje raskt fått en avklaring på at innholdet i invitasjonen til tante Klaras 100-årsdag ikke er interessant hverken for personal- eller lønnsavdelingen 🤓 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #12 Skrevet 8. januar 2019 10 hours ago, AnonymBruker said: For meg er fridager uten lønn det samme som ferie. Er nyansatt så har ikke krav på ferie med lønn, så jeg har 25 dager fri uten lønn. Burde kanskje skrevet det 😅 TS Anonymkode: d6684...6b0 Da ber du om ferie Anonymkode: aa734...e00 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #13 Skrevet 8. januar 2019 8 hours ago, AnonymBruker said: Det er ikke vanlig praksis å få innvilget 25 feriedager uten lønn når man er nyansatt, så da er det noe spesielt for din arbeidsplass og du må spørre der. Anonymkode: 1d116...dc0 Jo det er det. Etter loven så har man krav på ferie i 4 uker og en dag selv om man er nyansatt. Anonymkode: aa734...e00 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #14 Skrevet 8. januar 2019 9 hours ago, AnonymBruker said: Det er ikke vanlig praksis å få innvilget 25 feriedager uten lønn når man er nyansatt, så da er det noe spesielt for din arbeidsplass og du må spørre der. Anonymkode: 1d116...dc0 Det er helt vanlig. Man har krav på det faktisk Anonymkode: c8ed9...4ce 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå