AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #1 Skrevet 8. januar 2019 Jeg er selv på diett så jeg ser mye på programmer på tv og youtube osv om slanking og trening. Alt fra biggest loser og mitt 300 kgs liv, you are what you eat, dokumentarer på Netflix og NRK osv osv. Jeg funderer litt på hvor mange som dagen før diettstart spiser store, usunne måltider, mat og snacks for å markere start på dietten, eller før en slankeoperasjon. Altså, jeg har selv vært mye for overvektig og glad i usunt, men de gangene jeg har tatt grep og i de siste årene hvor jeg har tatt skippertak for vedlikehold, så ville en sånn binge ødelagt den motivasjonen som gjorde at jeg bestemte meg for at nå skal jeg ta grep...? Og spesielt de som vet de blir filmet og er på TV. Er det ikke bedre å spise en godt sunt måltid eller gjøre en liten effort i stedet for å proppe inn til siste sekund? At det er en spiseforstyrrelse, det vet jeg og har kjent på kroppen. Men selv de med spiseforstyrrelser klarer å fake/ta seg sammen, spesielt når man vet man blir observert. Har også venninner som sammen med meg har startet jakten på sommerkroppen osv med felles trening og veiedager og også her har jeg sett mange tilfeller av "avskjedsmåltid/kvelder". Er det noen som selv har gjort eller gjør dette som kan belyse hvorfor? Er det for å sette punktum, eller fordi man tror det er siste gang? Føles det ikke som å ødelegge for egen start? Anonymkode: 6dc85...24e
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #2 Skrevet 8. januar 2019 Det er da du vet det går til helvete, innstillingen i hodet er ikke på plass, er som røykere som bare må ha en til sigarett og skal nyyyte den før de slutter, det går ikke bra. Anonymkode: f1e17...105
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå