AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #21 Skrevet 8. januar 2019 Man får kjøpt ganske små dusjkabinett også Anonymkode: 80d5a...6b3 9
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #22 Skrevet 8. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Badet er så lite at det ikke er praktisk med dusjkabinett. Jeg aner ikke hvor omfattende fukten er. Anonymkode: 46553...f41 Begynn med å finne ut hvor omfattende fukten er. Å selge før du vet det blir forhastet. Anonymkode: d5f94...625 13
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #23 Skrevet 8. januar 2019 Du kan få GRATIS DUSJKABINETT PÅ FINN.NO Anonymkode: 80d5a...6b3 18
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #24 Skrevet 8. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan risikere å tape mye på å selge så snart. KAN du dusje på treningssenter? Anonymkode: 80d5a...6b3 Hvor mye? Det koster jo å pusse opp badet også. Anonymkode: 46553...f41
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #25 Skrevet 8. januar 2019 Få inn et dusjkabinett. Så får du heller bytte til en smalere vaskemaskin, dersom det er lite plass på badet ditt. Anonymkode: 80d5a...6b3 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #26 Skrevet 8. januar 2019 Vaskemaskiner gis også bort på finn.no. Anonymkode: 80d5a...6b3 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #27 Skrevet 8. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Begynn med å finne ut hvor omfattende fukten er. Å selge før du vet det blir forhastet. Anonymkode: d5f94...625 Kan jeg bli ansvarlig for at det er fukt? Da har jo forrige eier ansvar også? Anonymkode: 46553...f41
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #28 Skrevet 8. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye? Det koster jo å pusse opp badet også. Anonymkode: 46553...f41 Vet ikke. Det er jo diverse omkostninger. Anonymkode: 80d5a...6b3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #29 Skrevet 8. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kjøpt en leilighet med større oppussingsbehov enn jeg tok høyde for og vet ikke hva jeg bør gjøre nå eller hvem jeg kan snakke med? Jeg har ikke råd til å pusse opp da alle pengene gikk inn i leiligheten, samtidig er det på sikt (et par år kanskje) en risiko for at det kan bli skade både på min leilighet og de rundt om jeg ikke gjør noe. Har ikke god nok økonomi til å spare opp oppussingsbeløpet i tide eller låne mer i banken. Jeg tror jeg blir nødt til å selge igjen og gå med tap dessverre, om det ikke er andre alternativer. Finnes det rådgivere jeg kan snakke med? Kan jeg snakke med NAV? Anonymkode: 46553...f41 Hva mener du NAV skal gjøre ? De sitter vel ikke som konsulenter for leilighets kjøp. Dette må du nesten fikse selv. Du får kjøpt en del billige dusj kabinett, vi har selv et veldig lite med separat toalett. Vi har nytt dusj kabinett , 90x90, men det finnes mindre. Trenger ikke koste all verden. Har du ikke mulighet og økonomi til det så må du neste selge. Om du fikk beskjed om feil/skade på prospekt budre du jo sjekket ut hva dette ville koste ca fra en fagperson Anonymkode: 1b276...62c 6
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #30 Skrevet 8. januar 2019 Dette går nok fint, ikke få panikk. Som andre sa, du får kjøpt små dusjkabinett. Det er bare tull å måtte bruke hundre tusener på helt nytt bad på grunn av risiko av fuktskader. Dusjkabinett får dugge en så lenge. Om det er absolutt umulig å bruke dusjkabinett, dusj rett på fliser. Husk å lufte og prøv å begrense vannforbruk. Ikke la vannet stå på gulvet etter at du er ferdig dusjet, tørk etter deg. Da går det nok helt sikkert greit. Om det er utseende ved badet som du finner sjenerende, er det mulig å male som en rask løsning? Om det er fliser på alle vegger og gulv, er nok ikke maling et alternativ. Men da kan du se på mikrosement. Leilighet, er det borettslag? Har borettslaget/sameie planer om å pusse opp alle badene snart? Du kan være heldig sånn sett. Du får litt mer fellesgjeld og nytt bad. Kontakt styre. Anonymkode: b50d9...5d2 4
Gjest loveli Skrevet 8. januar 2019 #31 Skrevet 8. januar 2019 (endret) 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Badet er så lite at det ikke er praktisk med dusjkabinett. Jeg aner ikke hvor omfattende fukten er. Anonymkode: 46553...f41 Da skaffer du befaring fra rørlegger på badet. Hen vil kunne komme med tips og råd. Du har råd til å selge med tap +100.000,- i megleravgifter, da har du råd til ganske mye. Dette får bra, men du må få befaring og ta det derifra. Du kan få mange gode tips etter befaringen av hen som ser hvilke muligheter du har. Du får kjøpt små dusjkabinetter, ikke alle er 90 x 90 cm. Du kan sette inn varmevifte som tørker rommet konstant. Du kan ta kortere dusjer enn du er vant med og bruke nal til å skrape bort vann fra vegger og gulv og tørke det siste av med håndkle. Du kan både i balje. Du kan sette opp dusjdører over et dusjgulv av plast. Dusje på treningssenter/jobb/hos venner, osv osv. Endret 8. januar 2019 av loveli
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #32 Skrevet 8. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg bli ansvarlig for at det er fukt? Da har jo forrige eier ansvar også? Anonymkode: 46553...f41 Ikke om det sto i prospekt at badet måtte pusses opp og at det var nevnt fukt. Da har du som kjøper dette ansvaret Anonymkode: 1b276...62c 7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #33 Skrevet 8. januar 2019 Er det lenge siden du kjøpte? Er skadene større enn du hadde grunn til å tro ut fra informasjonen du fikk ved salget? Er dette akutt, må det gjøres noe før du kan bruke badet, eller kan det vente? Det er veldig vanlig at det påvises fukt ved dusjen i leiligheter. Er du sikker på at behovet for oppussing er stort og akutt? Anonymkode: e98a6...997 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #34 Skrevet 8. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Finnes det rådgivere jeg kan snakke med? Ja, du kan bestille en fagmann som kan undersøke skadene og komme med råd om utbedring av skadene. Anonymkode: 80d5a...6b3 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #35 Skrevet 8. januar 2019 Hvis fuktskadene er uforutsett og store, kontakter du forsikringsselskapet hvis du har kjøperforsikring. De sender en takstmann som vurderer omfanget. Men det kan være vanskelig å få igjen penger, for da må feilen utgjøre en viss andel av kjøpesummen. Anonymkode: e98a6...997 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #36 Skrevet 8. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke om det sto i prospekt at badet måtte pusses opp og at det var nevnt fukt. Da har du som kjøper dette ansvaret Anonymkode: 1b276...62c Det sto ikke at badet måtte pusses opp, bare at det var TG2 pga. alder og manglende dokumentasjon, og at det var noe fukt i dusjen. Anonymkode: 46553...f41
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #37 Skrevet 8. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det sto ikke at badet måtte pusses opp, bare at det var TG2 pga. alder og manglende dokumentasjon, og at det var noe fukt i dusjen. Anonymkode: 46553...f41 Da burde du ha spurt om dette betydde at badet må pusses opp før du kan dusje på flisene. Anonymkode: 80d5a...6b3 9
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #38 Skrevet 8. januar 2019 Det går nok helt sikkert greit, slapp av. Drop takstmann og rådgiver og forsikringsselskap! Dette er bare fordyrende ledd, du får ikke noe ut av det. Det er ikke nok ulempe for å få igjen på forsikring. Takstmann koster 10 tusen, og han kommer bare til å si samme som du leser i rapporten, TG2 og må fikses på sikt. Vifte + nal + håndkle på gulvet er det du trenger. Dusjkabinett om mulig. Snakk med naboene som bor rundt deg, har de opplevd skader? Har du nyere bad, har de problemer? osv. Anonymkode: b50d9...5d2 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #39 Skrevet 8. januar 2019 Først og fremst ville jeg skaffet meg en rimelig luftavfukter fra clas Ohlson eller noe. Siden badet er lite så trenger du ikke en stor og dyr type. Anonymkode: a3b0f...e27 6
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #40 Skrevet 8. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Da burde du ha spurt om dette betydde at badet må pusses opp før du kan dusje på flisene. Anonymkode: 80d5a...6b3 Om badet ikke kan brukes er det vel TG3? Anonymkode: 46553...f41 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå