AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #1 Skrevet 8. januar 2019 Jeg har kjøpt en leilighet med større oppussingsbehov enn jeg tok høyde for og vet ikke hva jeg bør gjøre nå eller hvem jeg kan snakke med? Jeg har ikke råd til å pusse opp da alle pengene gikk inn i leiligheten, samtidig er det på sikt (et par år kanskje) en risiko for at det kan bli skade både på min leilighet og de rundt om jeg ikke gjør noe. Har ikke god nok økonomi til å spare opp oppussingsbeløpet i tide eller låne mer i banken. Jeg tror jeg blir nødt til å selge igjen og gå med tap dessverre, om det ikke er andre alternativer. Finnes det rådgivere jeg kan snakke med? Kan jeg snakke med NAV? Anonymkode: 46553...f41
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #2 Skrevet 8. januar 2019 Er det større ting som det burde vært opplyst om i takstrapporten? Anonymkode: ed391...24c 16
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #3 Skrevet 8. januar 2019 Var det ikke kjent hvor mye oppussing den trenger da du kjøpte den, eller visste du alt, du bare skjønte ikke hva det innebar? Om det er skjulte feil og mangler kan du kanskje få igjen noen av pengene for den. Anonymkode: c214f...77c 16
Palme Skrevet 8. januar 2019 #4 Skrevet 8. januar 2019 Kan du male den så den blir overflatepusset opp og så leie ut? Du kan få mer i leie en hva det koster deg i lån. Kommer litt an på hvor i landet. Du sier det kan vente et par år, så det er kanskje en mulighet? 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #5 Skrevet 8. januar 2019 Finnes det noen enklere løsninger som kan duge mens du sparer penger til en ordentlig oppussing? En venn av meg måtte kjøpe en diger balje og dusje i den en periode da det var fare for fukt (dusj rett på gulvet). Upraktisk, men det gikk. Anonymkode: 35cdc...3e3 8
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #6 Skrevet 8. januar 2019 Heh, Du spør om NAV? Ja NAV hjelper alle når de skal kjøpe seg bolig.. Hva trur du NAV kan gjøre? Gi det penger så du kan betale ned på en leilighet DU har kjøpt? Arlig talt... Du sier du ikke har råd. Vel, da er det to ting å gjøre. Selg leiligheten Leie ut ett rom til noen. Dette vil gi deg en fin inntekt i måneden. Anonymkode: 5df10...39a 32
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #7 Skrevet 8. januar 2019 Er det badet? Sett inn dusjkabinett. Anonymkode: ad87c...1fe 18
Leeloo Skrevet 8. januar 2019 #8 Skrevet 8. januar 2019 Er det badet som er problemet kan mye gjøres om du setter inn et dusjkabinett så lenge. Da har ev. fuktskader tid til å tørke opp, og det blir i det minste ikke verre. Er det andre lekkasjer får du heller bare åpne en vegg og få en rørlegger til å tette det så lenge til du har råd til å gjøre det ordentlig (eneste jeg kommer på som kan medføre så store skader er fukt/mugg).. 8
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #9 Skrevet 8. januar 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kjøpt en leilighet med større oppussingsbehov enn jeg tok høyde for og vet ikke hva jeg bør gjøre nå eller hvem jeg kan snakke med? Jeg har ikke råd til å pusse opp da alle pengene gikk inn i leiligheten, samtidig er det på sikt (et par år kanskje) en risiko for at det kan bli skade både på min leilighet og de rundt om jeg ikke gjør noe. Anonymkode: 46553...f41 Siden du spør oss så kan du like gjerne fortelle hva skaden er så slipper vi å kaste bort tid på å gjette.. Anonymkode: 2e67f...d20 27
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #10 Skrevet 8. januar 2019 NAV har viktigere ting å gjøre enn å rådgive folk som har gjort dumme kjøp de ikke har råd til. Vil råde deg til å snakke med fagfolk for å kartlegge det reelle oppussingsbehovet og se hva som kan ventes med å gjøre til du har spart opp penger. Anonymkode: e7681...5b6 17
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #11 Skrevet 8. januar 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kjøpt en leilighet med større oppussingsbehov enn jeg tok høyde for og vet ikke hva jeg bør gjøre nå eller hvem jeg kan snakke med? Jeg har ikke råd til å pusse opp da alle pengene gikk inn i leiligheten, samtidig er det på sikt (et par år kanskje) en risiko for at det kan bli skade både på min leilighet og de rundt om jeg ikke gjør noe. Har ikke god nok økonomi til å spare opp oppussingsbeløpet i tide eller låne mer i banken. Jeg tror jeg blir nødt til å selge igjen og gå med tap dessverre, om det ikke er andre alternativer. Finnes det rådgivere jeg kan snakke med? Kan jeg snakke med NAV? Anonymkode: 46553...f41 Når du ikke har gjort godt nok forarbeid, så må du ta ansvar i situasjonen du nå er i og ja, enten selge med tap eller finne oppussingsplan. Har du veldig lav inntekt, så finnes der tilskudd og lån hos kommunen av typen startlån og oppussingstilskudd. Men de ulike kommunene har ulike regler og inntektsgrensen er lav. Anonymkode: bc3e4...30a 3
Gjest loveli Skrevet 8. januar 2019 #12 Skrevet 8. januar 2019 (endret) Si hva det gjelder, umulig å hjelpe. Endret 8. januar 2019 av loveli
Oppgitt78 Skrevet 8. januar 2019 #13 Skrevet 8. januar 2019 Mye kan gjøres for lite penger, men det krever egeninnsats og kreative tanker.. Utdyp gjerne hva problemene er, så får du bedre tips/råd her inne. 6
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #14 Skrevet 8. januar 2019 Det er badet ja. Det fikk TG2 av takstmann pga. alder og manglende dokumentasjon. Det ble også målt litt fukt i dusj-sonen. Forrige eier har dusjet rett på flisene i 14 år uten problemer. Anonymkode: 46553...f41 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #15 Skrevet 8. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er badet ja. Det fikk TG2 av takstmann pga. alder og manglende dokumentasjon. Det ble også målt litt fukt i dusj-sonen. Forrige eier har dusjet rett på flisene i 14 år uten problemer. Anonymkode: 46553...f41 Sett inn dusjkabinett og gjerne en elektrisk vifte så slipper du å tilføre mer fukt. Anonymkode: e7681...5b6 47
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #16 Skrevet 8. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er badet ja. Det fikk TG2 av takstmann pga. alder og manglende dokumentasjon. Det ble også målt litt fukt i dusj-sonen. Forrige eier har dusjet rett på flisene i 14 år uten problemer. Anonymkode: 46553...f41 Hva om du setter inn et dusjkabinett med bunn, slik at det ikke kommer vann på flisene? Er det allerede trekt fukt inn i bygningsmassen? Kan du få utbedret dette ved å fjerne fukten med en avfukter eller annet? Hør med et skadebegrensningsfirma. Kanskje låne en byggtørker, og ordne med et slkt kabinett og unngå å få vann på flisene? Anonymkode: 80d5a...6b3 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #17 Skrevet 8. januar 2019 Badet er så lite at det ikke er praktisk med dusjkabinett. Jeg aner ikke hvor omfattende fukten er. Anonymkode: 46553...f41
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #18 Skrevet 8. januar 2019 Om jeg skal selge, er det best å kontakte megler nå med en gang eller vente til våren? Anonymkode: 46553...f41
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #19 Skrevet 8. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Badet er så lite at det ikke er praktisk med dusjkabinett. Jeg aner ikke hvor omfattende fukten er. Anonymkode: 46553...f41 Ikke prakktisk? Er det rett og slett ikke plass til det? Skaff en stor balje å dusje oppi som en annen nevnte, eller helst UNNGÅ å dusje i badet ditt inntil du har fått fikset skaden. Dusje kan du gjøre på treningssenter feks. Anonymkode: 80d5a...6b3 27
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #20 Skrevet 8. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om jeg skal selge, er det best å kontakte megler nå med en gang eller vente til våren? Anonymkode: 46553...f41 Du kan risikere å tape mye på å selge så snart. KAN du dusje på treningssenter? Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke prakktisk? Er det rett og slett ikke plass til det? Skaff en stor balje å dusje oppi som en annen nevnte, eller helst UNNGÅ å dusje i badet ditt inntil du har fått fikset skaden. Dusje kan du gjøre på treningssenter feks. Anonymkode: 80d5a...6b3 Anonymkode: 80d5a...6b3 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå