Gå til innhold

Hvordan er fordelingen hos dere i familier med mine og dine barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboeren min har to barn 50/50 (12 år og oppover) Jeg har et barn på 12 hele tiden, utenom annenhver helg. 

Samboeren min jobber turnus, mens jeg jobber dagtid i nærområdet. 

Flere som er i samme situasjon? 

Anonymkode: f80d2...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er regelen at den som er forelder til barnet skal være hjemme når barnet er her, med mindre det er noe ekstraordinært og man har spurt den andre om å være barnevakt. Men nå har vi yngre barn enn dere da, barn over 12 år klarer fint å være alene en ettermiddag/kveld mens forelderen jobber, så det kravet hadde falt bort. 

Anonymkode: 8f8a0...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her er regelen at den som er forelder til barnet skal være hjemme når barnet er her, med mindre det er noe ekstraordinært og man har spurt den andre om å være barnevakt. Men nå har vi yngre barn enn dere da, barn over 12 år klarer fint å være alene en ettermiddag/kveld mens forelderen jobber, så det kravet hadde falt bort. 

Anonymkode: 8f8a0...d70

Når samboeren min jobber helg, så jobber han enten kl 20.00-0800 hele helgen eller 0800-20.00 hele helgen. 

Ts

Anonymkode: f80d2...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det litt motsatt av deg. Her er det jeg som jobber turnus og mannen dagtid. Jeg har to tenåringer på 13 og 16 som bor her hele tiden. Han har to på 14 og 17 som er her annenhver helg.

Mine er jo så store nå at de klarer seg helt fint selv, men mannen er utrolig flink til å stille opp med kjøring til trening og kamper de ukene jeg jobber kveld. Dette var noe vi ble enige om på forhånd før jeg begynte i denne jobben. Da barna var mindre jobbet jeg også dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle jeg kjenner i samme situasjon lever som vanlige familier, det vi si at begge foreldrene tar ansvar for alle barna og det har ingenting å si om det er stefar som er hjemme med hennes særkullsbarn eller motsatt.

Anonymkode: 05b96...c18

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når samboeren min jobber helg, så jobber han enten kl 20.00-0800 hele helgen eller 0800-20.00 hele helgen. 

Ts

Anonymkode: f80d2...be3

Min samboer jobber også slik. Jeg har ikke hans barn når han jobber helt. Det ser jeg ikke poenget med. Så barna hans er her når han er her. Dvs, jeg har alle alene på morgenen hvis han jobber tidlig eller natt,men aldri når han jobber kveld eller helg. Yngste er her 11 år. 

Anonymkode: 5d5be...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når samboeren min jobber helg, så jobber han enten kl 20.00-0800 hele helgen eller 0800-20.00 hele helgen. 

Ts

Anonymkode: f80d2...be3

Hvis han jobber slik når barna er der burde da de heller vært hos mor. Han er jo ikke tilstede i det hele tatt? Og nattarbeid når ene bare er 12 år? Det hadde jeg ikke gått med på. 

Anonymkode: 8f8a0...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle jeg kjenner i samme situasjon lever som vanlige familier, det vi si at begge foreldrene tar ansvar for alle barna og det har ingenting å si om det er stefar som er hjemme med hennes særkullsbarn eller motsatt.

Anonymkode: 05b96...c18

Det har mye å si om man bare har samvær og ikke delt bosted. Hva er poenget med at barnet skal tilbringe tid med far, om far ikke er hjemme?

Anonymkode: 8f8a0...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle jeg kjenner i samme situasjon lever som vanlige familier, det vi si at begge foreldrene tar ansvar for alle barna og det har ingenting å si om det er stefar som er hjemme med hennes særkullsbarn eller motsatt.

Anonymkode: 05b96...c18

De jeg kjenner har det og sånn. Barn er barn liksom, uansett hvem sine det er. Alle under samme tak behandles likt.

Jeg har ikke egne barn men tar selvfølgelig fullt ansvar for samboeren min sine barn når de er her. 

Anonymkode: 5c76e...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...