Gå til innhold

Erfaringer med menskopp? Hvilken type?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å prøve menskopp. Er dette noe å anbefale? Er vandt til tamponger. 

Har litt kraftig mens dag 2 og 3. Ellers normal. Lekker den lett? Er det mye gris? Hvilken type anbefaler du?

Anonymkode: b571c...b59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med fun factory. Der kan du kjøpe en pakke med en stor og en liten. Så kan du variere etter hvor mye du blør og finne ut hvilken som passer deg best. Fås kjøpt på kondomeriet. 

Kopp er fantastisk! Jeg har også en kopp med lokk som gjør at jeg kan koke koppen i mikroen mellom syklusen. Kjøpte den via en dansk nettside.. 

Skrevet

Hei,

Anbefaler virkelig norske CleanCup. Det er informasjon om hvilken størrelse du burde velge både på nettsiden og YouTube-kanalen, samt mye god info på Instagram. De har også en rabattert pakke med begge størrelser, i tilfelle du vil prøve begge. 

Den kan lekke om den ikke sitter riktig. Det er to ting som er viktig å passe på: at den åpner seg helt (jeg pleier å ta en finger rundt kanten og kjenne etter 🤷🏽‍♀️), samt at den dekker livmortappen. Det kan være lurt å sette den inn hjemme de første gangene, men det er verken styrete eller gris når du blir vant til det. Tror ikke du kommer til å se deg tilbake når du har kommet i gang!

Lykke til! 😊

• Liker 1
Gjest Tigress
Skrevet

Berre å ta steget. Eg har slitt ut ein allereie (det tok ti år, då), og har no eit par frå MonthlyCup. MonthlyCup har ofte tilbod på to for prisen av ein, og eg veit det høyrest litt teit ut (ein har jo berre ein skjede!), men eg har ein liggjande på jobb i høve eg får mensen medan eg er på jobb. Eg er veldig nøgd med menskopp, og er berre misnøgd med at eg ikkje høyrde om dei før. Det skal seiast at eg byrja med menskopp med ein gong eg høyrde om slike, eg har alltid irritert meg over bind og tampongar. 

AnonymBruker
Skrevet
På 8.1.2019 den 9.57, shoppedilla skrev:

Jeg er veldig fornøyd med fun factory. Der kan du kjøpe en pakke med en stor og en liten. Så kan du variere etter hvor mye du blør og finne ut hvilken som passer deg best. Fås kjøpt på kondomeriet. 

Kopp er fantastisk! Jeg har også en kopp med lokk som gjør at jeg kan koke koppen i mikroen mellom syklusen. Kjøpte den via en dansk nettside.. 

Ante ikke at de lagde dette! De skal jeg teste. Jeg bruker mooncup og er fornøyd, men den ser ikke særlig fin ut lenger etter endel år i tjenesten... Anbefaler ingen å kjøpe blank/hvit kopp. 

Anonymkode: 6ad3d...f64

Skrevet

Jeg bestilte Ladycup men den passet ikke for meg, den føltes ubehagelig. Prøvde så Fleurcup som var helt perfekt. Det finnes youtube-videoer der de beskriver/anmelder forskjellige kopper også. Genialt produkt, skulle ønske jeg hadde funnet det før.

Skrevet
On 1/9/2019 at 11:52 AM, AnonymBruker said:

Ante ikke at de lagde dette! De skal jeg teste. Jeg bruker mooncup og er fornøyd, men den ser ikke særlig fin ut lenger etter endel år i tjenesten... Anbefaler ingen å kjøpe blank/hvit kopp. 

Anonymkode: 6ad3d...f64

Du unngår mye av misfargingen ved å skylle den i kaldt vann før du vasker den i varmt vann. Hydrogenperoksid kan fjerne en del misfarging. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøpte først Moon Cup, men den var for stiv og fungerte ikke for meg. Nå har jeg hatt Lady Cup i 5 år (minst), og den passer meg perfekt. Har opplevd lekkasje 3-4 ganger, og da har det som regel vært min egen «feil».

Anonymkode: b1bb9...6e2

Skrevet

Jeg kjøpte på apotek. Ble bare søl når jeg ikke plasserte den riktig. Blør mye og har gått fint i ettertid. Når den sitter riktig kjenner du ikke at den er der 👍🏻

Skrevet

Sist kjøpte jeg på apoteket. Veldig fornøyd med den. Tidligere hadde jeg en divacup, men den har jeg klart å miste...

Skrevet

Det kan lønne seg å vite om du har lang eller kort skjede før du går til innkjøp. For meg personlig (og nå TMI'er jeg) kunne jeg ikke brukt noen av de som er mest populære fordi de er for lange. Jeg fant meg den korteste jeg kunne finne, og den passet helt perfekt for meg. Kjøpte den her.

Men ja, menskopp anbefales på det sterkeste. Den lekker ikke så lenge den er satt inn riktig og så sant den ikke er full, og det er ikke noe gris heller. 

Skrevet

Jeg prøvde det en periode. Synes det var deilig å slippe og tenke på å bytte tampong/bind hele tiden, men samtidig synes jeg det var litt styrete med menskoppen. Jeg tror ikke jeg fikk den til å sitte helt skikkelig, så jeg måtte bruke truseinnlegg i tillegg. Det jeg sleit mest med var egentlig å få den ut, da man liksom må ta inn fingrene for å få vekk vakumet. Jeg kunne bruke laaaang tid på å få den ut, og i tillegg gjorde det ganske vondt. Kan legge til at jeg var jomfru når jeg prøvde, så kan godt være det hadde vært litt lettere nå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...