Gå til innhold

Fjerne plastlukt fra klær

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Legger denne her siden det handler mer om hus(arbeid) enn klær og mote.

En venninne av meg er alvorlig syk og ikke i stand til å gjøre noe særlig i det hele tatt i leiligheten sin. Hun har nettopp flyttet, som gjør henne enda mer sengeliggende og sliten. Da hun flyttet ble alle klærne hennes pakket i plastesker. Men nå, mange uker senere, stinker de plast!

Hun har vasket dem flere ganger uten at lukta gir seg. Jeg vil så gjerne hjelpe med å finne ut hva man kan gjøre! I tillegg reagerer hun på sterke vaskemidler, så om de er veldig parfymerte tåler hun ikke det. 

Nå er det sånn at hun nesten ikke greier å være der klærne er, og de oppleves som ubrukelige og ødelagte fordi de stinker sånn plast.

Er det noe jeg kan kjøpe som hun kan bruke til å få vekk lukta, eller noen kjerringråd som fjerner sterk lukt fra klær?

Anonymkode: 65f04...6cb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Heng dem ut til lufting.

Anonymkode: 48a65...0f5

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legger denne her siden det handler mer om hus(arbeid) enn klær og mote.

En venninne av meg er alvorlig syk og ikke i stand til å gjøre noe særlig i det hele tatt i leiligheten sin. Hun har nettopp flyttet, som gjør henne enda mer sengeliggende og sliten. Da hun flyttet ble alle klærne hennes pakket i plastesker. Men nå, mange uker senere, stinker de plast!

Hun har vasket dem flere ganger uten at lukta gir seg. Jeg vil så gjerne hjelpe med å finne ut hva man kan gjøre! I tillegg reagerer hun på sterke vaskemidler, så om de er veldig parfymerte tåler hun ikke det. 

Nå er det sånn at hun nesten ikke greier å være der klærne er, og de oppleves som ubrukelige og ødelagte fordi de stinker sånn plast.

Er det noe jeg kan kjøpe som hun kan bruke til å få vekk lukta, eller noen kjerringråd som fjerner sterk lukt fra klær?

Vi lagrer klær i plastkasser av typen smartstore, men at det lukter så inmariens som du beskriver av plasten, kan jeg virkelig ikke forstå. 

Sengetøy ligger i disse kassene i skapene, fordi det ikke skal støve så mye, da barna er allergiske mot støv. 

Hvilke kasser har klærne hennes lagt i? Hvor ble kassene kjøpt? 

Vanlig vask med parfymefri Ariel bør da holde i yillegg til lufting? 

Anonymkode: d0085...5a5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg selv ikke har luktet på klærne, når jeg har vært innom og hjulpet med andre ting har hun ikke orket å ta tak i det problemet siden hun er så syk, men jeg har sett kassene, og det ser ut som helt vanlig standardkasser fra Ikea, sånne med hanker på siden av lokket. En annen venninne av henne har også sagt til henne at de lukter veldig i kassene. Kan det være fordi de ligger i plastposer oppi kassene? Noen er altså tatt ut og forsøkt vasket, andre ligger fortsatt i kassene.

Kan høre om vi kan henge dem ut i stedet for å henge dem i leiligheten. Det tar litt tid å få hjulpet, siden hun ikke orker så mye besøk, men tenkte at det hadde vært så fint med en løsning - nå føler hun at alle klærne er ødelagt. 

Skrevet

Ville vasket de også hengt de til tørk ute ett par dager. Nå er det jo minusgrader også, noe som ofte er effektivt mot lukt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...