AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #41 Del Skrevet 9. januar 2019 Just now, Nerine_ said: Da er vi uenige. Folk betaler også i dyre dommer får å gå rundt med nebb, så det er et stusselig argument. Instagramsminke ser bare fjollete ut til hverdags. At du argumenterer for det motsatte forteller meg hva slags forhold du har til sminke Nebb er ikke fint, men heldekkende foundation er enda verre. Anonymkode: 5eda7...4fd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose123 Skrevet 9. januar 2019 #42 Del Skrevet 9. januar 2019 Selvom man alltid ser om folk bruker sminke, så kan man likevel se veldig naturlig ut med sminke. Anbefaler deg å kjøpe concealer i veldig lys gul (en tynn type) og ta over de røde områdene og grønn til å ta over de lilla. Bruk en beautyblender (viktig å fukte med varmt vann og klemme ut vannet før du bruker den), tapp lett med den butte enden mange ganger, viktig å ikke være hardhendt. Ei heller «dra» sminken utover. Bruk lys «hvit» concealer under øynene og på røde steder og gjør det samme med beautyblenderen. Deretter ville jeg brukt en lett foundation og gjerne blande to eller tre stk for å få den rette fargen. Igjen, gjør det samme med beautyblenderen. Obs: ikke ta for mye og jobb lenge med blenderen. Ta og litt nedover halsen og over ørene. Vær forsiktig rundt hårfestet da sminken fester seg i håret og kan se litt skittent ut! Jeg pleier å «dra» langs håret med rene fingre for å fjerne litt husk at øvelse gjør mester! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 9. januar 2019 #43 Del Skrevet 9. januar 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Haha. Ingen har hud som trenger heldekkende sparkel. Anonymkode: 5eda7...4fd Neivel. Se fra 1.20. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #44 Del Skrevet 9. januar 2019 39 minutter siden, Peonjenta said: Neivel. Se fra 1.20. Jeg synes ikke hun trenger all den sminken. Vi kan være enige om å være uenige. Anonymkode: 5eda7...4fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 9. januar 2019 #45 Del Skrevet 9. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ikke hun trenger all den sminken. Vi kan være enige om å være uenige. Anonymkode: 5eda7...4fd Hadde du følt deg vel med så mye acne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 9. januar 2019 #46 Del Skrevet 9. januar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Instagramsminke ser bare fjollete ut til hverdags. At du argumenterer for det motsatte forteller meg hva slags forhold du har til sminke Nebb er ikke fint, men heldekkende foundation er enda verre. Anonymkode: 5eda7...4fd Om du ikke klarer å legge en heldekkende foundation finere enn nebb ser ut, det sier det mye om dine evner spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #47 Del Skrevet 9. januar 2019 Jeg bruker gjerne heldekkende foundation på vinteren, typ Estee Lauder Double Wear eller Urban Decay All Nighter. Sistnevnte har en dekkevne som nesten er litt ekstrem, skikkelig sparkel-foundation, så den blander jeg ut med primer. Da blir den mer naturlig samt at den holder bedre. Ansiktet blir noe flatt etterpå da de dekker mye og er matte, så jeg kan bruke litt diskret (!!) highlighter (Charlotte Tilbury Hollywood Flawless Filter er råbra for en naturlig glød), og noe solpudder for å gi litt mer liv og form til ansikt. Pudrer lett over og bruker Mac sin setting spray som gjør at det smelter sammen til noe som ser noenlunde naturlig ut. Jeg får faktisk stadig vekk komplimenter på at jeg har fin hud, selv om det er langt fra sannheten. Det er og blir ikke spesielt naturlig i sterkt sollys da, så på sommeren bruker jeg MYE lettere foundations eller BB eller CC creams. Da skinner litt rødheter og ujevnheter noe gjennom, men foretrekker da faktisk en mer naturlig look selv om det medfører at man ser mer rødhet og kvisearr og diverse. Youtube og Insta er fullt med damer som virkelig peiser på og kjører full contouring og ser fantastiske ut på film/bilder, men den type krigsmaling gjør seg best der eller på mørke nattklubber, noe mindre bra i fullt dagslys. Jobber i TV, og de som skal på skjermen sminkes og pudres veldig, med alle lys rettet mot seg i studio så er det om å gjøre å ikke ha noe som helst tegn til blank panne for eksempel, det vil skinne ganger tusen på skjermen. Og de ser også bra ut på sending, men når jeg møter dem i gangen så ser det lite "levende" ut eller hva man skal si, porer og rynker synes bedre enn da de kom fresh faced inn til sminkerommet, og man ser også noe eldre ut når huden er helt matt. Anonymkode: 09913...436 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 9. januar 2019 #48 Del Skrevet 9. januar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker gjerne heldekkende foundation på vinteren, typ Estee Lauder Double Wear eller Urban Decay All Nighter. Sistnevnte har en dekkevne som nesten er litt ekstrem, skikkelig sparkel-foundation, så den blander jeg ut med primer. Da blir den mer naturlig samt at den holder bedre. Ansiktet blir noe flatt etterpå da de dekker mye og er matte, så jeg kan bruke litt diskret (!!) highlighter (Charlotte Tilbury Hollywood Flawless Filter er råbra for en naturlig glød), og noe solpudder for å gi litt mer liv og form til ansikt. Pudrer lett over og bruker Mac sin setting spray som gjør at det smelter sammen til noe som ser noenlunde naturlig ut. Jeg får faktisk stadig vekk komplimenter på at jeg har fin hud, selv om det er langt fra sannheten. Det er og blir ikke spesielt naturlig i sterkt sollys da, så på sommeren bruker jeg MYE lettere foundations eller BB eller CC creams. Da skinner litt rødheter og ujevnheter noe gjennom, men foretrekker da faktisk en mer naturlig look selv om det medfører at man ser mer rødhet og kvisearr og diverse. Youtube og Insta er fullt med damer som virkelig peiser på og kjører full contouring og ser fantastiske ut på film/bilder, men den type krigsmaling gjør seg best der eller på mørke nattklubber, noe mindre bra i fullt dagslys. Jobber i TV, og de som skal på skjermen sminkes og pudres veldig, med alle lys rettet mot seg i studio så er det om å gjøre å ikke ha noe som helst tegn til blank panne for eksempel, det vil skinne ganger tusen på skjermen. Og de ser også bra ut på sending, men når jeg møter dem i gangen så ser det lite "levende" ut eller hva man skal si, porer og rynker synes bedre enn da de kom fresh faced inn til sminkerommet, og man ser også noe eldre ut når huden er helt matt. Anonymkode: 09913...436 Hvorfor bruker du heldekkende sminke bare på vinteren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anwa Skrevet 11. januar 2019 #49 Del Skrevet 11. januar 2019 På 9.1.2019 den 13.40, Kosemose123 skrev: Selvom man alltid ser om folk bruker sminke, så kan man likevel se veldig naturlig ut med sminke. Anbefaler deg å kjøpe concealer i veldig lys gul (en tynn type) og ta over de røde områdene og grønn til å ta over de lilla. Bruk en beautyblender (viktig å fukte med varmt vann og klemme ut vannet før du bruker den), tapp lett med den butte enden mange ganger, viktig å ikke være hardhendt. Ei heller «dra» sminken utover. Bruk lys «hvit» concealer under øynene og på røde steder og gjør det samme med beautyblenderen. Deretter ville jeg brukt en lett foundation og gjerne blande to eller tre stk for å få den rette fargen. Igjen, gjør det samme med beautyblenderen. Obs: ikke ta for mye og jobb lenge med blenderen. Ta og litt nedover halsen og over ørene. Vær forsiktig rundt hårfestet da sminken fester seg i håret og kan se litt skittent ut! Jeg pleier å «dra» langs håret med rene fingre for å fjerne litt husk at øvelse gjør mester! Flotte råd! Men grønn brukes til å kansellerer rødtoner, og gul brukes for lilla. Regner med det bare var en glipp, men greit å påpeke for de som ikke er så sminkevandt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #50 Del Skrevet 11. januar 2019 På 9.1.2019 den 18.02, Peonjenta skrev: Hvorfor bruker du heldekkende sminke bare på vinteren? På 9.1.2019 den 17.54, AnonymBruker skrev: Det er og blir ikke spesielt naturlig i sterkt sollys da, så på sommeren bruker jeg MYE lettere foundations eller BB eller CC creams. Da skinner litt rødheter og ujevnheter noe gjennom, men foretrekker da faktisk en mer naturlig look selv om det medfører at man ser mer rødhet og kvisearr og diverse. Anonymkode: b9417...4f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #51 Del Skrevet 11. januar 2019 På 9.1.2019 den 0.17, AnonymBruker skrev: Jeg ville dratt på MAC og spurt om hjelp Anonymkode: 15619...d2a Ikke bare å dra på MAC når man bor 5 timer fra Oslo ,eller har de MAC på Sørlandet? Har selv dårlig hud med acnearr. Er lei av å sløse penger og ikke få finere hud. I min by har vi kun Kicks og synes ikke de er noe flinke der. Bruker foundation fra Korres. Har ikke råd til å betale 400,500,600 for en foundation Anonymkode: 4a0f4...9a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 12. januar 2019 #52 Del Skrevet 12. januar 2019 (endret) På 11.1.2019 den 11.59, AnonymBruker skrev: Ikke bare å dra på MAC når man bor 5 timer fra Oslo ,eller har de MAC på Sørlandet? Har selv dårlig hud med acnearr. Er lei av å sløse penger og ikke få finere hud. I min by har vi kun Kicks og synes ikke de er noe flinke der. Bruker foundation fra Korres. Har ikke råd til å betale 400,500,600 for en foundation Anonymkode: 4a0f4...9a6 De selger MAC på f. eks. Kicks og Vita. Se her f. eks: https://www.kicks.no/sok?q=mac På 9.1.2019 den 2.26, AnonymBruker skrev: Dette. En (så vidt det er, klem ut vannet!) Fuktig beautiblender, det er gull verdt!! Anonymkode: fc387...679 På 9.1.2019 den 3.20, AnonymBruker skrev: Jeg har hud som jeg MÅ ha full coverage foundation på. Bruker fuktighetskrem først, legger den med beautyblender, bruker ikke pudder, kun bronzer under kinnbein og bittelitt rouge. Sprayer med settingspray etterpå. Det tar vekk det pudrete utseendet syns jeg. Anbefaler nikkietutorials på YT, hun bruker kun heldekkende foundation og gir gode tips til å få det til å se bra ut. Husk å bruke minst mulig, og fukt beautyblenderen på forhånd. Anonymkode: 4c30f...d9e Veldig enig i disse to. Beauty blender og setting spray er fantastisk. Mye annet kan jeg klare meg uten, men ikke de to. Endret 12. januar 2019 av Vampen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tran09 Skrevet 12. januar 2019 #53 Del Skrevet 12. januar 2019 Husk å bruk en consealer under fundasjenen. Var nytt for meg også inntill en måned siden, og sminken ser så utrolig mye bedre ut+holder lenger+huden reagerer ikke på at jeg har brukt sminke på slutten av dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose123 Skrevet 13. januar 2019 #54 Del Skrevet 13. januar 2019 På 11.1.2019 den 8.58, Anwa skrev: Flotte råd! Men grønn brukes til å kansellerer rødtoner, og gul brukes for lilla. Regner med det bare var en glipp, men greit å påpeke for de som ikke er så sminkevandt Det var ikke en glipp, men det jeg lærte på sminkekurs hos Mac en gang for en stund siden.. sikkert underviseren som har sagt feil og jeg har gjort det slik siden😂 jaja, godt jeg vet riktig nå da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #55 Del Skrevet 13. januar 2019 6 timer siden, Tran09 skrev: Husk å bruk en consealer under fundasjenen. Var nytt for meg også inntill en måned siden, og sminken ser så utrolig mye bedre ut+holder lenger+huden reagerer ikke på at jeg har brukt sminke på slutten av dagen Ville brukt concealer for å lysne, ikke skjule rødheter osv over foundation slik at det blir bedre fremtonet! Anonymkode: 0b1c0...a8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #56 Del Skrevet 13. januar 2019 På 9.1.2019 den 4.13, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er utdannet makeup artist og har noen gode råd om hvordan man får heldekkende foundation til å se mest mulig naturlig ut. For det første bør du ha gode redskaper på plass. Til og med sminke med lav kvalitet vil se bra ut med riktig utstyr. Bruk av makeup svamp for applikasjon av foundation er fantastisk og anbefales på det sterkeste. Anbefaler Real techniques miracle complexion sponge, denne er av god kvalitet og er rimeligere enn beauty blender. Svampen må gjøres våt og da vil den vokse i størrelse. Pass på å skvise ut alt vannet før du bruker den til å påføre foundation. Etter foundation så er det fint å legge et løst pudder i hele ansiktet og så blush og bronser i kinnene og pannen (ikke blush i pannen) for å få tilbake konturen i ansiktet. Det viktigste er å avslutte med en face mist for at alt av pudderprodukter skal smelte naturlig inn i huden. Man ser enorm forskjell på folk som avslutter makeupen med face mist og de som ikke gjør det. Anbefaler MAC fix + og ikke vær redd for å bruke for mye😊 Bruk YouTube for alt det er verdt! Her finner man masse makeup tutorials og kan lære mange teknikker. Lykke til! Anonymkode: 3f30b...89d Jeg er ikke utdannet makeup-artist, men har makeup og hudpleie som hobby. Her er det mange gode tips! MAC-fix er genial! Det du IKKE vil ha er et pudrete resultat, og her kommer MAC-fix inn for å unngå det. Om du har dårlig tid la den tørke inn med kaldluft fra føner, og gjerne spray på enda et lag og føn igjen. Anonymkode: fecb7...f78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #57 Del Skrevet 13. januar 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville brukt concealer for å lysne, ikke skjule rødheter osv over foundation slik at det blir bedre fremtonet! Anonymkode: 0b1c0...a8f Man bruker concealer for å skjule (her kan man bruke gul, lilla, fersken, grønn), og så bruker man en highlighter under øynene og andre partier for å lysne. F.eks YSL Touche Eclat. Anonymkode: fecb7...f78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raspberrypi Skrevet 13. januar 2019 #58 Del Skrevet 13. januar 2019 På 8.1.2019 den 15.07, AnonymBruker skrev: Syns de over her gir veldig avanserte tips til en som er ny i sminkeverden og kanskje aldri har brukt sminke før.. Selv så har jeg også grusom hud med arr og porer overalt og jeg bruker kun flytende foundation smører den med henda. Har aldri giddet å bruke sånn blush eller rouge og alt det der.. hvem gidder vel det til hverdags? kanskje 17åringer gjør det, men tror det er få over 20 som bruker det til hverdags. Anonymkode: 51408...dba Hæ? Hvem er det som ikke bruker blush på foundation-sminket hud? Jeg er hele 27.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #59 Del Skrevet 13. januar 2019 49 minutter siden, Raspberrypi skrev: Hæ? Hvem er det som ikke bruker blush på foundation-sminket hud? Jeg er hele 27.. Enig. Blush/rouge gir friskhet og dybde. Jeg ser altfor mange unge jenter som er oversminket og med alt for mye foundation og pudder. Og det er IKKE pent. På noen. Anonymkode: fecb7...f78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 13. januar 2019 #60 Del Skrevet 13. januar 2019 11 timer siden, Raspberrypi skrev: Hæ? Hvem er det som ikke bruker blush på foundation-sminket hud? Jeg er hele 27.. Ganske mange dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå