Gå til innhold

Hvordan se mest mulig naturlig ut med heldekkende foundation?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bruker også fuktig svamp til å "stemple" flytende foundation på huden. Jeg gnir aldri foundation utover. Bare stempler det på med svampen. Jeg trykker ganske hardt ned der hvor jeg har store porer, så de ikke skal stå igjen som "mørke hull" i huden uten foundation.

Ikke bruk masse foundation på områder der du ikke egentlig trenger det. Bruk svampen til å jevne ut overgangene. Litt blush og litt bronzer gjør at man ikke ser så unaturlig og "flat" ut i ansiktet. Hvor du skal legge blush og bronzer kommer ann på ansiktsformen, men du kan finne mange tegninger med forslag hvis du googler. Prøv deg frem.

For røde flekker så bruker jeg bittelitt grønn concealer på flekkene før foundation for å nøytralisere fargen.

Jeg bruker også primer før foundation og setting spray til slutt. Jeg har valgt å gjøre dette fordi hudstrukturen imn er så ujevn, og for å få sminken til å sitte bedre og vare lenger.

Anonymkode: 88e0d...1bf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, man ser alltid at folk har sminke på seg. Beklager å måtte informere deg om det.

Anonymkode: 5eda7...4fd

Det å se at noen har sminke på seg ser man jo så klart. Det er jeg informert om. Men hvis man har riktig farge og legger foundationen riktig er det ikke alltid LETT å se at personen har foundation på seg. 

Anonymkode: 7d8dd...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen ser naturlig ut med heldekkende foundation :)

Når spør hun hvordan se mest mulig naturlig ut. Så da kan vi kanskje drite i å ødelegge tråden mer med flisespikking på dette.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Når spør hun hvordan se mest mulig naturlig ut. Så da kan vi kanskje drite i å ødelegge tråden mer med flisespikking på dette.

Vil man se mest mulig naturlig ut dropper man heldekkende sparkel.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Vil man se mest mulig naturlig ut dropper man heldekkende sparkel.

Du svarer på et spørsmål ingen har spurt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hud som jeg MÅ ha full coverage foundation på. Bruker fuktighetskrem først, legger den med beautyblender, bruker ikke pudder, kun bronzer under kinnbein og bittelitt rouge. Sprayer med settingspray etterpå. Det tar vekk det pudrete utseendet syns jeg. Anbefaler nikkietutorials på YT, hun bruker kun heldekkende foundation og gir gode tips til å få det til å se bra ut. Husk å bruke minst mulig, og fukt beautyblenderen på forhånd.

Anonymkode: 4c30f...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Du svarer på et spørsmål ingen har spurt.

Trådens overskrift:

Hvordan se mest mulig naturlig ut med heldekkende foundation?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har hud som jeg MÅ ha full coverage foundation på.

Haha.

Ingen har hud som trenger heldekkende sparkel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor ingen nevner CC cream til hu.. Du sier du har røde arr og kviser, finn en god cc cream som korrigeringer rødheten i ansiktet ditt, også går du over med en concealer etterpå som du duser ut med en stor kost med sirkulære bevegelser. Så kan du legge litt blush til slutt. Da får du så naturlig uttrykk som mulig ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei! Jeg er utdannet makeup artist og har noen gode råd om hvordan man får heldekkende foundation til å se mest mulig naturlig ut. 

For det første bør du ha gode redskaper på plass. Til og med sminke med lav kvalitet vil se bra ut med riktig utstyr. Bruk av makeup svamp for applikasjon av foundation er fantastisk og anbefales på det sterkeste. Anbefaler Real techniques miracle complexion sponge, denne er  av god kvalitet og er rimeligere enn beauty blender. Svampen må gjøres våt og da vil den vokse i størrelse. Pass på å skvise ut alt vannet før du bruker den til å påføre foundation.

Etter foundation så er det fint å legge et løst pudder i hele ansiktet og så blush og bronser i kinnene og pannen (ikke blush i pannen) for å få tilbake konturen i ansiktet. 

Det viktigste er å avslutte med en face mist for at alt av pudderprodukter skal smelte naturlig inn i huden. Man ser enorm forskjell på folk som avslutter makeupen med face mist og de som ikke gjør det. Anbefaler MAC fix + og ikke vær redd for å bruke for mye😊

Bruk YouTube for alt det er verdt! Her finner man masse makeup tutorials og kan lære mange teknikker.

Lykke til! 

Anonymkode: 3f30b...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med det som sies over, heldekkende foundation er tilnærmet umulig å få til å se naturlig ut. Om man vil heller vil ha en naturlig look så burde man akseptere at huden ikke er plettfri og heller gå for en foundation med lavere dekkevne som jevner ut fremfor å skjule enhver flekk som finnes på huden. Men cluet er definitivt mengden som brukes når det kommer til naturlig sminke, her er det virkelig less is more som gjelder. Om du har råd til det, invester i dyrere merker, iallefall for pudder.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker nars sheer glow i en ganske eksakt match påført med beautyblender. Har naturlig veldig røde kinn så legger den bare der det gjelder i et tynt lag (kinn, nese, litt panne og rundt munn) + et ekstra lag på kviser. Ser veldig naturlig ut og trenger ikke blush siden kinnene skinner gjennom og de naturlige konturene ikke er dekket over. Enkelt og greit :)  Litt bruk av vippetang og stelling av øyenbrynene så er jeg ferdig.

Jeg har ikke dype arr og flekker som du nevner, ei heller perfekt hud, men hadde jeg hatt det ville jeg ikke startet med masse tykk sminke. Du kan ende opp avhengig av dette før du går ut døren noe jeg synes er svært negativt. Jeg synes det er kult at du tørr å være deg selv! Men iblant trenger man å føle seg litt mer selvsikker og da kan sminken være et hjelpemiddel, til å glatte ut huden. Ikke gjøre huden til noe den ikke er.

Anonymkode: eb45b...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt i mange år, til festbruk, men har gitt opp. Får det bare ikke til å se det minste naturlig ut, og ikke "pent unaturlig" ut en gang. Var en gang hos make-up-artist og synes det så ut som en kunstig maske da også, med forstørrede rynker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også arr og teksturer i huden dessverre. Den er ikke helt glatt, så jeg må passe på å bruke produkter som ikke fremhever teksturene. Produkter som jeg holder meg langt unna er, matt foundation, pudder foundation, tjukk foundation og veldig "dekkende" foundation. Føler at "dekkende" foundation heller får det til å se ut som at jeg prøver hardt for å skjule arrene men da ser det kakete og unaturlig ut i stedet.. For meg så funker det med tynn, medium dekkende foundation som gir glød og ikke blir matt. Este lauder wather fresh er min favoritt til det. Også har jeg ganske tørr hud så må preppe med fuktighetskrem og primer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha.

Ingen har hud som trenger heldekkende sparkel.

Når du bruker ordet sparkel om foundation sier det alt om dine kunnskaper i forhold til sminke. Kom deg ut av tråden og svar på noe du faktisk vet noe om isteden👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Nerine_ said:

Når du bruker ordet sparkel om foundation sier det alt om dine kunnskaper i forhold til sminke. Kom deg ut av tråden og svar på noe du faktisk vet noe om isteden👍

Dette handler ikke om mine kunnskaper, smarten. Jeg vet nok mer enn deg om sminke, har tjue års erfaring.

Å kalle det sparkel er en form for humor.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette handler ikke om mine kunnskaper, smarten. Jeg vet nok mer enn deg om sminke, har tjue års erfaring.

Å kalle det sparkel er en form for humor.

Tjue års erfaring sier nødvendigvis ikke så mye om ferdighetene dine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Masse gode tips her!

Det beste tipset mitt er å bruke YouTube for alt det er verd, det ligger så mye bra der og man lærer utrolig mye. 

Deretter så er det viktig med gode koster, det er alfa og omega for et godt resultat.

Ang selve sminken så er det vanskelig å anbefale merke siden vi alle har forskjellig hudtyper, så der ville jeg endten prøvd meg frem på egenhånd (kan bli veldig dyrt med mange bomkjøp) eller stikke innom en butikk som spesialiserer seg på sminke og få hjelp der. 

Og sist men ikke minst, øvelse gjør mester. Man blir ikke flink til å sminke seg første eller andre gangen man prøver. Man må øve og øve! 

Masse lykke til!

Anonymkode: e3b9e...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Nerine_ said:

Tjue års erfaring sier nødvendigvis ikke så mye om ferdighetene dine. 

Jeg er flink nok til at folk pleier å betale for det.

Ingen ser naturlige ut med heldekkende foundation. Det ser bra ut på tv og på scenen, men ikke til hverdags.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er flink nok til at folk pleier å betale for det.

Ingen ser naturlige ut med heldekkende foundation. Det ser bra ut på tv og på scenen, men ikke til hverdags.

Da er vi uenige. 

Folk betaler også i dyre dommer får å gå rundt med nebb, så det er et stusselig argument. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...