Gå til innhold

Hvordan se mest mulig naturlig ut med heldekkende foundation?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vet jo at jeg ikke kan ha store forventninger til akkurat dette, men hva er do's and don't for at det skal se best mulig ut med minst mulig av sminkeprodukter? Er fersk i sminkeverden og kan fint lite. 

Hele ansiktet mitt er dekket av røde/lilla flekker/arr, kviser og dype hull med brune prikker. Det er ikke et eneste område av huden min som ser bra ut lengre. Har brukt så mye penger på hudpleie som ikke funker og har nå funnet ut at jeg bare må lære meg å sminke meg i en alder av 30 år. Får så mange kommentarer på huden min også, og føler at jeg blir sett ned på fordi jeg har så stygg hud og ikke gjør noe for å skjule det. 

Anonymkode: e5cbc...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg foretrekker å legge flytende foundation, pudre over for så å legge blush i kinna. Uten blush blir man veldig "flat" eller "død" i ansiktet syns jeg. Vil du avansere det enda mer bruker du litt brozer også. Bruker fuktighetskrem og primer under foundation, settingspray til slutt. 

Det essensielle er iallfall å finne en foundation som matcher huden din. 

Vet godt hvordan det er å aldri ha fin hud🙄

Endret av Nerine_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Anbefaler å se på sminketutorials på Youtube :) Søk "how to do makeup" + noe spesifikt du lurer på, for eks. "for beginners", "on acne scars" osv. Du kan også dra i en sminkebutikk og få hjelp av profesjonelle. De velger riktig foundation til hudtypen din og lærer deg hvordan å sminke ansiktet ditt. Dét er ulempen med mange youtubevideoer - én teknikk fungerer ikke på alle ansiktsformer. Hvis du vet hvilken ansiktsform du har kan du søke etter det.

Anonymkode: 848c9...18e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker bittelitt bronzer etter foundation for mer naturlig farge (lette strøk med lite produkt på kosten) i ansiktet samt en diskré rouge. 

Anonymkode: 6b42d...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg «dekker» med lyst puddder og deretter med solbrunt pudder. Får mye skryt for huden min. Kan lite om sminke, men det funker på meg 😉  så tar jeg litt farge på bryna og litt mascara. Ser naturlig ut, men en penere versjon av meg selv 🤗 

Anonymkode: 9d715...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bud er å finne en foundstion som matcher ansiktsfargen din. Den skal gli inn i huden når du smører på uten å være verken lysere eller mørkere.

Nr 2. Når du smører på foundation bruk gjerne en pensel. Ta feks litt på hånda.. og smør forsiktig i ansiktet. Du trenger ikke mye. Det er bedre å begynne med noen dråper og heller ta mer om det behøves. Anbefaler deg også å starte å smøre T sonen i ansiktet. Dette er kjent som panne og nese. Deretter smører du resten av ansiktet.

Nr 3. Bruk gjerne pudder over hele ansiktet og litt rouge i kinnene.

Nr 4. Det finnes foundation med feks primer innebygd i selve foundation.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Syns de over her gir veldig avanserte tips til en som er ny i sminkeverden og kanskje aldri har brukt sminke før..

Selv så har jeg også grusom hud med arr og porer overalt og jeg bruker kun flytende foundation smører den med henda. Har aldri giddet å bruke sånn blush eller rouge og alt det der.. hvem gidder vel det til hverdags? kanskje 17åringer gjør det, men tror det er få over 20 som bruker det til hverdags.

Anonymkode: 51408...dba

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns de over her gir veldig avanserte tips til en som er ny i sminkeverden og kanskje aldri har brukt sminke før..

Selv så har jeg også grusom hud med arr og porer overalt og jeg bruker kun flytende foundation smører den med henda. Har aldri giddet å bruke sånn blush eller rouge og alt det der.. hvem gidder vel det til hverdags? kanskje 17åringer gjør det, men tror det er få over 20 som bruker det til hverdags.

Jeg er over 30 og gjør det hver gang jeg sminker meg. Og jeg ser også forskjell på hvem som har gjort en ordentlig jobb, kontra en som bare har "smørt" en klatt foundation i ansiktet. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bronzer med lysreflekterende partikler

Men generelt vil aldri heldekkende Foundation se naturlig ut, det beste er å bruke en concealer på problemområdene og en tynn og naturlig Foundation eller pudder på festen av fjeset. 

Anonymkode: 3f0bd...786

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker flytende foundation som jeg legger på med svamp. Bruker tynn (altså lite dekkende) type og som passer 100% min hudfarge. Det koster naturlig nok penger når man har såpass med krav. Jeg bruker nå Bobbi Brown sin Skin Foundation SPF 15 og bruker også Guerlain sin Lingerie De Pau. De koster 500-600 kroner stykket, men varer i ca 5 mnd. 

Anonymkode: fed3e...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bronzer med lysreflekterende partikler

Men generelt vil aldri heldekkende Foundation se naturlig ut, det beste er å bruke en concealer på problemområdene og en tynn og naturlig Foundation eller pudder på festen av fjeset. 

Anonymkode: 3f0bd...786

Joda, bare man har riktig farge og ikke en tykk type og er villig til å betale litt mer enn de som selges på Cubus. 

Anonymkode: fed3e...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt tips er å blande en dråpe ansiktsolje i fondationen.  Da ser den ikke så "tørr" og pudrete ut som heldekkende sminke ofte gjør.  Bruk også fuktet beautyblender til jobben.  Dekker det ikke nok kan du gå over bare der du trenger det med litt dekkende concealer med en tynn pensel. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 45 og bruker både blush og bronzer til hverdags.   Ser mye bedre ut med litt av det over foundation.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker "bare minerals" og har aldri skjolder eller unaturlig farge. Anbefales! 

Og ja, å bruke hendene er et godt tips! 

Endret av Elektra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Peonjenta skrev:

Et godt tips er å blande en dråpe ansiktsolje i fondationen.  Da ser den ikke så "tørr" og pudrete ut som heldekkende sminke ofte gjør.  Bruk også fuktet beautyblender til jobben.  Dekker det ikke nok kan du gå over bare der du trenger det med litt dekkende concealer med en tynn pensel. 

Dette. En (så vidt det er, klem ut vannet!) Fuktig beautiblender, det er gull verdt!! 

bbl001_beautyblender_1_1560x1960-2lvvo.jpg

Anonymkode: fc387...679

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ingen ser naturlig ut med heldekkende foundation :)

Anonymkode: 5eda7...4fd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har noen arr i ansiktet, dog ikke etter kviser, men etter uhell igjennom livet. Det er ikke store arrene men håper dette kan hjelpe deg. 

Dette er det jeg pleier å gjøre: 

1. Tar på en god fuktighetskrem som er fin for tørr hud (da jeg sliter med temmelig tørr og rød/sensitiv hud) 

2. Legger på primer (dette hjelper sminken til å holde seg lenger) 

3. Legger concealer under øynene, og på arr og urenheter jeg ikke vil skal syntes så godt. 

4. Tar foundationen på en sminke kost som er for foundation og tar foundationen utover på forskjellig steder i hele ansiktet 

5. Deretter bruker jeg en beautyblender og blender ut hele foundationen i ansiktet. Husk at beautiblenderen skal fuktes først. Ved å ta den i hånden din under rennende vann og klemme den gjentatte ganger til den blir stor og myk, deretter tørker jeg den i et håndkle, dette gjør at foundationen legger seg finere på enn hvis du ikke fukter denne. 

6. Jeg bruker et pudder som er for oss med store porer og «tapper» denne forsiktig på huden. 

7. Bruker en setting spray når all sminken er lagt på, dette gjør så sminken holder mye lenger. Jeg selv bruker en settingspray fra Jan Thomas, og jeg er fornøyd med denne. 

TIPS: Legg foundation BARE i panna og på øyelukkene først. Påfør deretter øyesminke og på bryna (dersom du bruker det) FØR du legger foundation i hele ansiktet. Jeg, som mange andre «hviler» hånden borti kinnet når jeg sminker øynene, da kan foundation bli litt dratt ut eller fortere klumpe seg i porene. På denne måten slipper du å måtte «gå over» igjen når du i utgangspunktet er ferdig! :) 

det finnes mange fine videoer på YouTube som viser deg veldig enkelt hvordan man kan sminke seg, også over arr, fregner, acne osv.. masse lykketil!! 

Anonymkode: 7d8dd...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen ser naturlig ut med heldekkende foundation :)

Det syntes jeg du skal tenke litt på, haha.  Fordi hvis man legger foundation RIKTIG er det ikke lett å se at det er foundation der. Og uansett hva angår det deg eller meg om man ser at noen har foundation på seg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det syntes jeg du skal tenke litt på, haha.  Fordi hvis man legger foundation RIKTIG er det ikke lett å se at det er foundation der. Og uansett hva angår det deg eller meg om man ser at noen har foundation på seg? 

Nei, man ser alltid at folk har sminke på seg. Beklager å måtte informere deg om det.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...