Gå til innhold

Trenger polskendamer å bekymre seg for at daten vil ha oppholdstillatelse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi norske får jo stadig høre at vi ikke må innlede noe forhold med noen fra et fattigere land, men trenger polske, tsjekkiske osv å bekymre seg for dette?

Anonymkode: 8811e...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hæ? Polen er medlem av EU og Schengen så polakker trenger ikke å beskymre seg om oppholdstillatelse. Forresten, jeg har aldri hørt at jeg ikke skal innlede et forhold til folk fra fattigere land. Og bare så du vet det, så er ikke Polen eller Tsjekkia noe fattig land. 

Anonymkode: 5087e...4ca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Polen er medlem av EU og Schengen så polakker trenger ikke å beskymre seg om oppholdstillatelse. Forresten, jeg har aldri hørt at jeg ikke skal innlede et forhold til folk fra fattigere land. Og bare så du vet det, så er ikke Polen eller Tsjekkia noe fattig land. 

Anonymkode: 5087e...4ca

Jeg vet. Men nå mente jeg ang å bli sammen med feks tyrkere. Vi norske må bekymre oss over alt 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja det er sikkert mange som vil ha oppholdstillatelse hvor som helst men det er selvfølgelig mer populært med Norge, enn for eksempel polen og Tsjekkia som er fattige land med dårlig velferdssystem og stor arbeidsløshet/få arbeidsplasser, samt dårligere utdanningsmuligheter enn her 

Anonymkode: 22141...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, tror ikke det er en stor problemstilling at tyrkere ønsker seg til Polen. 

Anonymkode: c2dac...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
46 minutter siden, Anonymus Notarius said:

Folk fra EU-land trenger ikke norsk kjæreste for å få oppholdstillatelse, nei.

Det er stort sett bare de med gode utdannelser, beleste mennesker som vet det. Detter er ikke noe en gjennommsnittlig nordmann vet

Anonymkode: aaeeb...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er stort sett bare de med gode utdannelser, beleste mennesker som vet det. Detter er ikke noe en gjennommsnittlig nordmann vet

Jo, det tror jeg gjennomsnittsnormannen vet.

Anonymkode: d5a8d...81d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Eller jeg mener at de vet at en engelskmann eller en franskmann ikke trenger det. Men er du fra Polen, Tsjekkia osv., tenker folk med en gang at du "vil komme deg til Vesten" og nordmenn blir advart fra å date dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det vet alle som jobber på «golvet» i hvilken som helst næring i det ganske land. De mater fisk, de sløyer fisk, de vasker gulv, de jobber i produksjon, vedlikehold, service, rer senger, skrubber gryter. 

De fleste nordmenn, som har et arbeid, kanskje særlig de som jobber ufaglært og faglært er veldig godt klar over at det kommer folk fra EU, særlig Øst-Europa for å jobbe. 

Anonymkode: c2dac...800

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Takk for svar alle. Tråden min ble borte jeg så jeg fikk ikke svart. Men, dere misforstår litt. Det er ikke det at polakker skal komme seg til Norge. Men om polske menn drar thaidamer til Polen, er det vanlig? Eller vil thaidamer bare ha menn fra vesten?

samme gjelder tyrkiske menn. Norske kvinner advares jo hele tiden fordi "du er en inngangsbillett", men trenger polske kvinner å bekymre seg for dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...