Gå til innhold

Hvofor får noen opphold i Norge og andre ikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For det er ikke alltid slik at de som får opphold egentlig fortjener det. Og hvorfor kommer de hit om de ikke rømmer fra krig eller fant kjærligheten her?

Anonymkode: 830df...cfa

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem fortjener å bo i et av verdens beste land? 

Jeg fant 36 land der en gjennomsnittlig årslønn er lavere enn det jeg bruker på Uber på et år (under $1000 dollar). Jeg tjener det samme som millioner av mennesker tjener på et år på under en uke. Kan du virkelig ikke tenke deg hvorfor de vil hit?

Opphold bestemmes ikke av om man fortjener det eller ikke. Det avgjøres av om man oppfølger kravene i loven. Noen som sulter ihjel og ikke har tilgang på medisiner får ikke innvilget asyl, mens noen som er rik som risikerer å bli drept kan få det. 

Jeg vil faktisk gå så langt som å påstå at alle som er friske og ressurssterke nok til å reise fra Afrika eller Midt-Østen til Norge ikke er de som fortjener opphold mest. 

Hvis jeg bodde i et fattig land uten muligheter ville jeg nok vurdert å flytte selv. At det ikke er krig i et land betyr ikke at det er bra å bo der. 

Å importere romantisk partner burde være enklere og raskere. Er det en ting vi har bruk for er det kjærlighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...