AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #1 Skrevet 8. januar 2019 I en annen tråd her inne, ser jeg enkelte har fått bruke bsu til annet enn egenkapital eller avdrag på lån. Jeg trodde jo det var de eneste mulighetene for bsu, så jeg lurer derfor på hvor vanlig det er å bruke den til noe annet (feks oppussing eller noe annet enn det igjen). Er nemlig mitt siste år med BSUsparing i år, og så er egentlig drømmen etter det å bruke den til å sette opp garasje på eneboligen jeg kjøpte i fjor.. Men jeg vet ikke hvor realistisk det er. Så, enkelt og greit, hva brukte du BSU til? Anonymkode: 038e6...c0a
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #2 Skrevet 8. januar 2019 Betalte ned på lånet mitt, og lånte en stund etter opp igjen på boligen for å kjøpe bil. Det kan jo være en mulighet for deg også, om du ikke kan ta det rett på garasjen. Anonymkode: 49a42...f0b 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #3 Skrevet 8. januar 2019 Vi skal betale ned på lånet. Gleder oss til å betale mindre i renter slik at vi kan betale tilbake lånet raskere. Man kan alltids refinansiere boliglånet ved behov en senere anledning. Om du bruker pengene direkte på oppussing eller garasjebygging, må du betale tilbake skattefordelen du har fått. Du bør derfor betale ned på boliglånet ditt, for så å refinansiere lånet. Anonymkode: 74994...9ad
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #4 Skrevet 8. januar 2019 Den eneste muligheten for å bruke bsu er vel å betale ned på lån eller bruke det som egenkapital ved huskjøp, som igjen betaler ned på lånet. Så om du har behov for penger til andre formål, må du i så fall låne mer etter at du har sett inn pengene på lånet. Jeg har også mitt siste år. Vurderer om de skal stå lengre enn til 34år. Noen banker tilbyr bsu rente etter det året man fyller 34år. Anonymkode: bbdc9...285
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #5 Skrevet 8. januar 2019 Brukte det da jeg oppgraderte og kjøpte større leilighet etter at jeg var blitt for gammel til å spare mer. Anonymkode: 99a0b...bf7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå