Gå til innhold

kanin med pusteproblemer.

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

har en 2 års gammel kanin som jeg om vintern holder inne, lar han løpe fritt i huset hver dag i ca 15 min... men når jeg da skal fange han er det nesten umulig... og når jeg får tak i han så puster han som bare det, hjertet slår full fart...

samme når jeg skal ta han ut av buret, da gjemmer han seg, men han ser ut til å trives når han er ute fritt...

er han redd for meg? han puster og skjelver når vi bærer han og prøver å kose...

Gjest Anonymous
Skrevet

Om ikke han er direkte redd er det tydelig at han stresses av å skulle bli fanget og løftet. Ikke så rart, egentlig, for et byttedyr. Nå er det leeeenge siden jeg har hatt kanin, men prøv å lage andre rutiner for å få tak i han - feks kan det være en ide å vente til han kommer bort til deg av seg selv (lokk med godbit e.l?), heller enn å følge etter han. Unødvendig å si, kanskje, men brå bevegelser ovenfra er skummelt for en liten kanin.

Når han skal ut av buret kan du prøve å la burdøra stå åpen en stund uten at du tar hendene inn i buret, og se om han kommer bort eller går ut av seg selv.

Ellers har jeg hatt flere marsvin som har vært veldig lite lystne på å bli løftet ut av buret eller opp fra gulvet, men straks de var oppe i fanget koste de seg... Rare dyr:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...