AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #1 Skrevet 8. januar 2019 Bestilte pizza i kveld og har over 4-5 timer nå spist opp hele pizzaen! 😄 Er det helt villt eller er det normalt siden jeg har spredt det over flere timer? Når jeg har bestilt en stor pizza for meg selv før så har det alltid blitt rester igjen som jeg legger i kjøleskapet og spiser neste dag men nå gikk hele pizzaen på en kveld hihi Noen som vet ca hvor mange kalorier det er i en stor pepperoni pizza fra peppes? Er ikke på slankern altså, er bare litt gøy å vite 😄 Anonymkode: ec0a4...af5 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #2 Skrevet 8. januar 2019 Er da ingenting. Jeg spiser hele på 25 minAnonymkode: 4d8a4...95f 6
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #3 Skrevet 8. januar 2019 Noen ganger kan jeg ha omtrent ulvehunger, da kunne nok jeg klart det også. Aner ikke kalorier, mer enn nok sikkert 🍕 Anonymkode: dc849...581 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #4 Skrevet 8. januar 2019 Jeg er jente og liten og tynn forresten xD Anonymkode: ec0a4...af5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #5 Skrevet 8. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er da ingenting. Jeg spiser hele på 25 min Anonymkode: 4d8a4...95f Åja haha så deilig 😄 Elsker peppes! Trodde jeg var DET matmonsteret her jeg nå xD Anonymkode: ec0a4...af5 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #6 Skrevet 8. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er jente og liten og tynn forresten xD Anonymkode: ec0a4...af5 Du har kanskje vært ekstra aktiv (trening el.l.) i dag eller spist lite tidligere på dagen? Anonymkode: 2fb95...c30 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #7 Skrevet 8. januar 2019 Oi, det hadde jeg IKKE klart. En stor Peppes pleier være nok til 3-4 middager for meg. Anonymkode: db049...ab1 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #8 Skrevet 8. januar 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bestilte pizza i kveld og har over 4-5 timer nå spist opp hele pizzaen! 😄 Er det helt villt eller er det normalt siden jeg har spredt det over flere timer? Når jeg har bestilt en stor pizza for meg selv før så har det alltid blitt rester igjen som jeg legger i kjøleskapet og spiser neste dag men nå gikk hele pizzaen på en kveld hihi Noen som vet ca hvor mange kalorier det er i en stor pepperoni pizza fra peppes? Er ikke på slankern altså, er bare litt gøy å vite 😄 Anonymkode: ec0a4...af5 Rundt 2500 kalorier. Anonymkode: c9686...769
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #9 Skrevet 8. januar 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har kanskje vært ekstra aktiv (trening el.l.) i dag eller spist lite tidligere på dagen? Anonymkode: 2fb95...c30 Nei sitti på ræva hele dagen men ja spiste bare et par brødskiver til frokost så jeg var veldig sulten da 😄 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi, det hadde jeg IKKE klart. En stor Peppes pleier være nok til 3-4 middager for meg. Anonymkode: db049...ab1 Hahaha ja vanligvis for meg også men i det siste har jeg fått så appetitt! Sist jeg bestilte peppes åt jeg en halv en, og la resten i kjøleskapet som ble to porsjoner dagene etter. Jeg følte meg som en sånn i pølsespiserkonkurranse nå når jeg innså jeg hadde spist opp hele pizzaen på en kveld litt stolt over meg selv Anonymkode: ec0a4...af5 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #10 Skrevet 8. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rundt 2500 kalorier. Anonymkode: c9686...769 Okei 😄 Så hele dagsbehovet for jenter da? Ligger ikke anbefalt daglig kaloriinntak på 2500? Eller er det 1500? Uten fysisk trening og ikke aktiv livsstil (da må man vel ha mer tror jeg) Anonymkode: ec0a4...af5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #11 Skrevet 8. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei sitti på ræva hele dagen men ja spiste bare et par brødskiver til frokost så jeg var veldig sulten da 😄 Anonymkode: ec0a4...af5 Der har du nok forklaringen Anonymkode: 2fb95...c30 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #12 Skrevet 8. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Okei 😄 Så hele dagsbehovet for jenter da? Ligger ikke anbefalt daglig kaloriinntak på 2500? Eller er det 1500? Uten fysisk trening og ikke aktiv livsstil (da må man vel ha mer tror jeg) Anonymkode: ec0a4...af5 1500 er alt for lite pr dag. 2500 er mye nærmere anbefalt inntak pr dag. Dette varierer, som du nevner, etter hvor aktiv man er. Anonymkode: 2fb95...c30
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #13 Skrevet 8. januar 2019 Her kan du legge inn høyde, vekt og aktivitetsnivå, og få beregnet ditt kaloribehov ved hvile (NB kaloribehov pr dag med hvile, er for dager man faktisk ikke gjør noe annet enn å ligge (feks i sengen) hele døgnet uten å gjøre noe) og du kan få beregnet ditt kaloribehov ut ifra hvor aktiv du er https://nhi.no/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/diverse/beregning-av-kaloribehov/ Anonymkode: 2fb95...c30 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #14 Skrevet 8. januar 2019 Min bmi er 16 og jeg kunne fint klart det. Jeg trener ikke så mye heller. Men kan ikke gjøre gjett blant mennesker pga det er flaut at jeg spiser mest av alle. Anonymkode: c515c...690
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #15 Skrevet 8. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Min bmi er 16 og jeg kunne fint klart det. Jeg trener ikke så mye heller. Men kan ikke gjøre gjett blant mennesker pga det er flaut at jeg spiser mest av alle. Anonymkode: c515c...690 Hvorfor føler du at det er flaut? Jeg håper at du kan slutte å tenke og føle det slik. Jeg synes at det er svært viktig at du unner deg så mye mat som du trenger Anonymkode: 2fb95...c30 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #16 Skrevet 8. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min bmi er 16 og jeg kunne fint klart det. Jeg trener ikke så mye heller. Men kan ikke gjøre gjett blant mennesker pga det er flaut at jeg spiser mest av alle. Anonymkode: c515c...690 Jeg liker heller ikke spise blant mennesker men hjemme alene spiser jeg som en gris tydeligvis 😄 Haha! 16 i BMI er ikke det veldig lavt?! 😮 Du trenger noen pizzaer tror jeg 😄 Anonymkode: ec0a4...af5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #17 Skrevet 8. januar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her kan du legge inn høyde, vekt og aktivitetsnivå, og få beregnet ditt kaloribehov ved hvile (NB kaloribehov pr dag med hvile, er for dager man faktisk ikke gjør noe annet enn å ligge (feks i sengen) hele døgnet uten å gjøre noe) og du kan få beregnet ditt kaloribehov ut ifra hvor aktiv du er https://nhi.no/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/diverse/beregning-av-kaloribehov/ Anonymkode: 2fb95...c30 Takk for fin link! Så gøy og fascinerende å kunne regne så detaljert Jeg blåser i vekten min for jeg har dager jeg ikke spiser mer enn to brødskiver, og dager jeg spiser en hel pizza som nå så har en ganske balansert vekt uansett i det store og hele men det er nyttig å se på energibehov og kaloriregne på den måten å se om man er i underskudd eller overskudd Anonymkode: ec0a4...af5 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #18 Skrevet 8. januar 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for fin link! Så gøy og fascinerende å kunne regne så detaljert Jeg blåser i vekten min for jeg har dager jeg ikke spiser mer enn to brødskiver, og dager jeg spiser en hel pizza som nå så har en ganske balansert vekt uansett i det store og hele men det er nyttig å se på energibehov og kaloriregne på den måten å se om man er i underskudd eller overskudd Anonymkode: ec0a4...af5 Takk for tilbakemelding Ettersom du spiser svært lite noen dager, trenger du jo ekstra mye kalorier i dagene etter en dag du har spist lite. De ukene du har en eller flere dager hvor du bare 2 brødskiver på en hel dag, må du få i deg mer på de andre dagene. Så hvis du bruker det utregningsskjemaet, bør du regne ut hva du trenger pr uke, og passe på å få spist det du trenger pr uke. Det beste hadde vært om du begynner å spise mer på de dagene du spiser kun to brødskiver, fordi det er ikke bra for kroppen å få i seg for lite næring på en dag hvis det skjer regelmessig og ofte. Det som skjer på dager kroppen får for lite kalorier, er at kroppen tærer på muskelmassen. Og det er ikke heldig. Anonymkode: 2fb95...c30 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #19 Skrevet 8. januar 2019 Voksen dame, slank, spiser lett en Peppes stor alene om jeg er i spisemodus Med en liter Pepsi Max og rømmedressing. Anonymkode: 372d8...a1a
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #20 Skrevet 8. januar 2019 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: 16 i BMI er ikke det veldig lavt?! 😮 Du trenger noen pizzaer tror jeg 😄 Anonymkode: ec0a4...af5 Jo, avhengig av kroppstype så kan 16 BMI være farlig sykelig undervekt. Har man under 18.5 er man klassifisert som undervektig på BMI-skalaen. Anonymkode: 803bf...565 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå