AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #1 Skrevet 8. januar 2019 Hei! Tenkte vi kan ha en samletråd for dette med folks erfaring på hvilke ingredienser som kan blandes og ikke. For eksempel er det en hovedregel på at Vitamin C serum og retinol ikke skal blandes med syrer som AHA og BHA, men går vitamin C serum bra med retinol krem for eksempel? Hva er deres erfaringer med andre type serumer? Som serumer med copper peptider, går det med alt eller deaktiveres virkestoffene i kombinasjon med noe annet? Jeg har også et niacinamide serum men kjenner at det svir med vitamin c eller syrer, men hva med niacinamide og copper peptider? Og hva med sneglekremer? Svekker det effekten av noen andre ingredienser nevnt over eller går det med alt? Hvilke kombinasjoner bruker dere? Anonymkode: 36b81...4e3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #2 Skrevet 8. januar 2019 Hei Om du spør på apoteket om dette, får du god hjelp. Anonymkode: 1df8e...bad
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #3 Skrevet 8. januar 2019 Selger vel ikke sneglekremer på norske apotek... Anonymkode: 9eb3e...f38
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #4 Skrevet 8. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Selger vel ikke sneglekremer på norske apotek... Anonymkode: 9eb3e...f38 Om man tar med innholdsfortegnelsen for sneglekremen på apoteket, regner jeg med at de kan hjelpe med hva dette produktet kan og ikke kan kombineres med Anonymkode: 1df8e...bad
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #5 Skrevet 8. januar 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei Om du spør på apoteket om dette, får du god hjelp. Anonymkode: 1df8e...bad For å være ærlig opplever jeg ikke de ansatte på apoteket særlig kunnskapsrike, spesielt når det kommer til produkter de ikke selv selger. Disse ingrediensene finnes hovedsakelig i koreanske hudpleie produkter og har først de seneste årene kommet i vestlige hudpleie produkter. Det er jo fint å høre andres rutiner og erfaringer her inne da syntes jeg Anonymkode: 36b81...4e3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #6 Skrevet 8. januar 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å være ærlig opplever jeg ikke de ansatte på apoteket særlig kunnskapsrike, spesielt når det kommer til produkter de ikke selv selger. Disse ingrediensene finnes hovedsakelig i koreanske hudpleie produkter og har først de seneste årene kommet i vestlige hudpleie produkter. Det er jo fint å høre andres rutiner og erfaringer her inne da syntes jeg Anonymkode: 36b81...4e3 Ja vel I en hudpleiesalog som selger ett eller flere av disse produktene, kan de kanskje hjelpe? Jeg hadde ikke tatt sjansen på å kombinere diverse kremer uten å ha fått vite fra kvalifisert personell hvilke som kan kombineres eller ikke. Jeg bruker hudkremer der man må passe på å ikke bruke rensekrem som inneholder et visst stoff. Men dette står jo også i pakningsvedleggene på kremene (som er på resept). Anonymkode: 1df8e...bad 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #7 Skrevet 8. januar 2019 Spør en hudlege? https://www.lommelegen.no/emne/hudlege https://forum.doktoronline.no/topic/392306-vår-hudlege-svarer-på-dine-spørsmål/ Anonymkode: 1df8e...bad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå