Lillemorbare Skrevet 8. januar 2019 #1 Skrevet 8. januar 2019 Hei, jeg har prøvd å Google meg frem uten hell. Når det kommer til vaksinering av katt, må dette bli tatt samme måned hvert eneste år? Eller er det noe pluss/minus inne i bildet?
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #2 Skrevet 8. januar 2019 Noen påstår at man ikke trenger å vaksinere hvert år. Jeg for min del hører på dyrlegen, det er lurt å ha en fast mnd for helsesjekk etc hvor den samtidig får nødvendig vaksine. Anonymkode: eb312...8da
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #3 Skrevet 8. januar 2019 Det er litt slingremonn. Men ikke f.eks 6 mnd. Anonymkode: a6994...eb7
Lillemorbare Skrevet 8. januar 2019 Forfatter #4 Skrevet 8. januar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen påstår at man ikke trenger å vaksinere hvert år. Jeg for min del hører på dyrlegen, det er lurt å ha en fast mnd for helsesjekk etc hvor den samtidig får nødvendig vaksine. Anonymkode: eb312...8da Ja, helt enig i at det er lurt å ha en fast måned, men den måneden passer ikke i år dessverre. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er litt slingremonn. Men ikke f.eks 6 mnd. Anonymkode: a6994...eb7 Nei, tenkte mer på en måned pluss/minus. Jeg tar en tlf til dyrlegen for å sjekket litt mer opp i dette. Takk for svar.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #5 Skrevet 8. januar 2019 43 minutter siden, Lillemorbare skrev: Ja, helt enig i at det er lurt å ha en fast måned, men den måneden passer ikke i år dessverre. Nei, tenkte mer på en måned pluss/minus. Jeg tar en tlf til dyrlegen for å sjekket litt mer opp i dette. Takk for svar. Det går helt fint med en mnd +/- Anonymkode: eb312...8da 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #6 Skrevet 8. januar 2019 Min veterinær anbefaler heller at det går kortere enn ett år, enn lengre. Mine katter var grunnvaksinert med lange mellomrom mellom hver (slutten av august, starten av november og slutten av april), så jeg snakket med veterinær om hvordan best få samlet dem til samme syklus. Det ble til at alle ble vaksinert i starten av september, selv om det bare var 5-6 måneder siden siste vaksine på yngste. Anonymkode: 2a2b1...b65
Tvist Skrevet 8. januar 2019 #7 Skrevet 8. januar 2019 Min dyrlege sier det holder fint med annenhvert år, så det er mange forskjellige meninger.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #8 Skrevet 9. januar 2019 Det er ikke slik at katters vaksiner magisk går ut etter ett år, de varer mye lenger enn det og mest sannsynlig livet ut. Det å vaksinere en katt hvert år er bare å forgifte den, og det er kun veterinærklinikkene som tjener på det. Tull! Anonymkode: 1aef2...e72
Christina82 Skrevet 9. januar 2019 #9 Skrevet 9. januar 2019 Innlegg fjernet. * Vi forbeholder oss retten til å fjerne innhold Kvinneguiden ikke ønsker å assosieres med. Dette forbeholdet skal ikke oppfattes som at Kvinneguiden har godkjent alle innlegg som ikke har blitt fjernet. Ninab82, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå