Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt å installere 4 spotter på badet, itillegg sette opp to stikkontakter til. Har fått en pris fra firma fra dette mens syns det høres veldig dyrt ut... kanskje noen her inne har en ca pris for hva dette burde koste? Så får jeg høre om det er jeg som er helt på vidda eller ei 🤣

Anonymkode: c710b...a62

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke 1000,- pr spot og 1000,- per stikkontakt?

Kommer an på hvordan opplegget er fra før selvfølgelig.

Og bor du i by er det dyrere.

Anonymkode: c3170...1d2

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke 1000,- pr spot og 1000,- per stikkontakt?

Kommer an på hvordan opplegget er fra før selvfølgelig.

Og bor du i by er det dyrere.

Er dette inkludert spottene, OG jobben? 🤔 jeg bor i byen, men fikk pris på nærmere 10.000.... syns det var litt drøyt 😬

AnonymBruker
Skrevet

Vi betalte 15-16 000,- for 5 spotter; 3 på kjøkkenet, og 2 på hovedbadet. 

Anonymkode: 5b3ca...4b9

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette inkludert spottene, OG jobben? 🤔 jeg bor i byen, men fikk pris på nærmere 10.000.... syns det var litt drøyt 😬

Prisantydningen bruker som oftest å inkludere honoraret for montering, men spør de dersom du er usikker. Så er jo ikke de sikre på hva de møter i tak og vegger hos deg, så prisen kan i noen tilfeller endre seg.

Vår prisantydning var ca. 13500 for 5 spotter og litt annet småtteri, men så viste det seg at vi trengte en spesiell boks pga. lydhimlingen, og da gikk prisen litt opp. 

Under 10 000,- for fire spotter, to nye stikkontaktpunkt, samt montering, synes jeg var en god pris. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prisantydningen bruker som oftest å inkludere honoraret for montering, men spør de dersom du er usikker. Så er jo ikke de sikre på hva de møter i tak og vegger hos deg, så prisen kan i noen tilfeller endre seg.

Vår prisantydning var ca. 13500 for 5 spotter og litt annet småtteri, men så viste det seg at vi trengte en spesiell boks pga. lydhimlingen, og da gikk prisen litt opp. 

Under 10 000,- for fire spotter, to nye stikkontaktpunkt, samt montering, synes jeg var en god pris. 

Takk for svar 😊

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min beregning er bare montering ja. Så må du kjøpe spottene og stikkontaktene i tillegg. En stikkontakt koster rundt 80,- hvis du kjøper den selv på f.eks. Elektroimportøren. Det er fryktelig dyrt å kjøpe via elektrikern. 

Så er det gjerne 500-1000 i kjøretillegg, altså for at elektrikern kjører til og fra deg fra kontoret....

Håndverkere i dag tjener ofte mye mer enn de med bachelor fra høyskole og universitet... noen ganger også mer enn folk med master...

AnonymBruker
Skrevet

Man må ta monteringen med i beregningen og, det er ofte ikke "bare" til å slenge opp noen spotter, spesielt ikke om det er eksisterende tak. Det skal lages føringsvei, måles ut slik at det blir symmetrisk og fint, det skal eventuelt settes opp kasser og så kobles opp.  I tillegg skal det utføres sluttkontroll, noe som tar litt tid men som gjør at du får papirer på at arbeidet er gjort skikkelig. Spør elektrikeren hva som ligger i prisen, og sammenlign gjerne med andre, men jeg som er elektriker selv tror du har fått en fair pris. 

Anonymkode: 2f69d...854

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må ta monteringen med i beregningen og, det er ofte ikke "bare" til å slenge opp noen spotter, spesielt ikke om det er eksisterende tak. Det skal lages føringsvei, måles ut slik at det blir symmetrisk og fint, det skal eventuelt settes opp kasser og så kobles opp.  I tillegg skal det utføres sluttkontroll, noe som tar litt tid men som gjør at du får papirer på at arbeidet er gjort skikkelig. Spør elektrikeren hva som ligger i prisen, og sammenlign gjerne med andre, men jeg som er elektriker selv tror du har fått en fair pris. 

Mulig du også har fått dimmer med i den prisen, den koster jo også en del, spesielt om den har driver for LED.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...