Gå til innhold

Ville du ha reagert negativt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... om noen av de kvinnelige gjestene kom i bryllupet ditt kledd i bukse? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig ikke.

Anonymkode: b6f9b...1eb

• Liker 11
Skrevet

Nei det hadde jeg ikke :)

• Liker 5
Skrevet

Absolutt ikke. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja , med mindre det var en hvit løs classy highwaist bukse i pent stoff 

bukse.jpg

bukse2.jpg

Anonymkode: 3743b...e66

Skrevet

Nei hvorfor skulle jeg det?

• Liker 6
Skrevet

Nei, hvorfor skulle jeg det?

• Liker 4
Skrevet

Har hørt at enkelte mener det er "upassende". 

Er det i såfall bare buksedress/jumpsuit som er "innafor", eller er det greit med pen bukse og topp? Eller dress? Er "fargereglene" samne som ved kjole? 

Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja , med mindre det var en hvit løs classy highwaist bukse i pent stoff 

bukse.jpg

bukse2.jpg

Anonymkode: 3743b...e66

Hvitt er vel forbeholdt bruden? 

Endret av Thyra
  • Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg hadde ønsket at gjestene mine skulle følt seg komfortable.

Anonymkode: b8719...429

• Liker 3
Skrevet (endret)

Ja absolutt, i et bryllup det er det svært alvorlig å komme kledd i bukse.

Endret av Hentacruel
Skrevet
6 timer siden, Hentacruel skrev:

Svært alvorlig?!? Det var da voldsomt! 

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt. I bryllup skal alle kvinner gå i brudekjole. 

Anonymkode: 0141f...e81

Gjest Dævendøtte
Skrevet
8 timer siden, Thyra skrev:

... om noen av de kvinnelige gjestene kom i bryllupet ditt kledd i bukse? 

Virkelig ikke. Menn går i bukser og kvinner kan gå i bukser. Selv har jeg en eneste kjole og den er en liten sort, passer ikke i bryllup. Hadde jeg blitt invitert (må Gud forby) hadde jeg gått i bukser. Er ikke det bra nok, hadde jeg med glede blitt hjemme :) 

Gjest Sofia2018
Skrevet
8 timer siden, Hentacruel skrev:

Ja vel ja, kommer politiet å tar de da?? Jeg bare spør, da jeg giftet meg så hade forloveren min bukse faktisk. Ingen som brydde seg om det

Skrevet

Ville tenkt det var litt spesielt kanskje, med mindre det var en veldig fin jumpsuit. Som gjest eller brud ville jeg nok bare tenkt over det, ville jo absolutt ikke kommentert eller gjort noe utav det.

• Liker 4
Skrevet (endret)
42 minutter siden, Anim92 skrev:

Ville tenkt det var litt spesielt kanskje, med mindre det var en veldig fin jumpsuit. Som gjest eller brud ville jeg nok bare tenkt over det, ville jo absolutt ikke kommentert eller gjort noe utav det.

Hvorfor er det spesielt? Man kan være mer pynter i bukse enn i kjole i mange tilfeller. 

Googler man kleskoder for bryllup, ser man at både "pent antrekk" og "dress/mørk dress" åpner for bukseantrekk for damer. Så de som oppgir disse kleskodene eller ingen kleskode i invitasjonen burde da absolutt ikke stusse om det møtte opp en kvinne i pene bukser. 

Ideen om at bukse for kvinnelige gjester i bryllup er uhørt uansett, er ikke noe man finner i "offesielle skikk og bruk-regler", men noe enkelte har funnet på selv. 

Endret av Thyra
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, i bryllup bruker man kjole.

Anonymkode: 7c033...392

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, i bryllup bruker man kjole.

Anonymkode: 7c033...392

Sier hvem? Din personlige mening, eller kan du linke til kleskoder/skikk og bruk som sier at dette er en ufravikelig regel? 

Er ikke skjørt og bluse/topp godkjent heller? 

• Liker 3
Skrevet
18 minutter siden, Thyra skrev:

Hvorfor er det spesielt? Man kan være mer pynter i bukse enn i kjole i mange tilfeller. 

Googler man kleskoder for bryllup, ser man at både "pent antrekk" og "dress/mørk dress" åpner for bukseantrekk for damer. Så de som oppgir disse kleskodene eller ingen kleskode i invitasjonen burde da absolutt ikke stusse om det møtte opp en kvinne i pene bukser. 

Ideen om at bukse for kvinnelige gjester i bryllup er uhørt uansett, er ikke noe man finner i "offesielle skikk og bruk-regler", men noe enkelte har funnet på selv. 

Regner helt ok at vi har forskjellige meninger - jeg bare uttrykte min. Jeg mener man fort ser hverdagslig eller lite pyntet ut, med mindre man har en skikkelig fin jumpsuit..

Bluse/fin topp og skjørt er innafor, men det bør være penere enn hva man bruker som antrekk på jobb.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...